Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Buran en Co
#3123418
Goh dat verbaasd me, dat Stevia zo yuk is volgens de meesten. De zoetjes zijn te goor maar Stevia vloeibaar vind ik echt helemaal niets mis mee. Nou drink ik vrij sterke koffie, misschien scheelt dat?  :-\
Door Lizzy
#3123487
Buran en Co schreef: Goh dat verbaasd me, dat Stevia zo yuk is volgens de meesten. De zoetjes zijn te goor maar Stevia vloeibaar vind ik echt helemaal niets mis mee. Nou drink ik vrij sterke koffie, misschien scheelt dat?  :-\
Ik vond de vloeibare ooit ook te nassen..... Maar ik krijg het niet meer weg. Het is zo bitter :-\
Door judith1967
#3123594
Was gisteraovnd bij Connie en  heb eens een stukje van de Stevia plant geproefd.

Zooo wat is dat zoet zeg!!!!!
Nou daar krijg je je koffie of thee wel zoet mee :D ;D
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3123613
judith1967 schreef: Was gisteraovnd bij Connie en  heb eens een stukje van de Stevia plant geproefd.

Zooo wat is dat zoet zeg!!!!!
Nou daar krijg je je koffie of thee wel zoet mee :D ;D
Dan vraag je je af wat ze ermee doen om de smaak zo te vern**ken.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3123710
Anne in Duitsland schreef: Amandelmelk is zoooo makkelijk zelf te maken! Ik doe 200 gram hele amandelen op 1 liter water. Verpulveren in de blender, dan in een kaasdoek oid (fijnmazig) laten afdruipen tot je het vocht overhoudt. De pulp kun je drogen en als amandelmeel gebruiken.

Al ben ik natuurlijk zo'n keukengadgetfetisjist die een Vegafino gebruikt ipv kaasdoek. :biggrin2:
De wát?  ???  *gaat even googelen*  En ik was al blij dat ik gewoon kaasdoek in huis had.  :biggrin2:

Ga het zeker proberen, zelf maken.  :)  Hoe lang is dat houdbaar in de koelkast?
Door Anne in Zweden
#3123729
-Annemarie- schreef: De wát?  ???  *gaat even googelen*  En ik was al blij dat ik gewoon kaasdoek in huis had.  :biggrin2:

Ga het zeker proberen, zelf maken.  :)  Hoe lang is dat houdbaar in de koelkast?
Dag of twee. Op de derde dag moet je het echt wel opmaken. Maar zo lang duurt het bij mij hoe dan ook niet, want het is veel te lekker! (Ik doe er overigens wel een scheut agavesiroop doorheen en drink hem dan als melkvervanger.)

De Vegafino staat ook bekend onder de naam Chufamix of Veggiefino.
Door Romee
#3123886
koekje schreef: Ik vind stevia ook uitermate bah.
Ik heb een recept voor yoghurt-abrikozenijs en ik wilde dat maken. Er moet alleen 10-15 druppels stevia in. Voor hoeveel gram kristalsuiker vervang ik dat?
Gewoon niet, zorgen dat je goed zoete abrikozen hebt
Door judith1967
#3123901
Mini's 3-tal schreef: Dan vraag je je af wat ze ermee doen om de smaak zo te vern**ken.
Ja daar heb je gelijk in,vond het te zoet en de smaak was veels te  overheersend :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3124148
Anne in Duitsland schreef: Dag of twee. Op de derde dag moet je het echt wel opmaken. Maar zo lang duurt het bij mij hoe dan ook niet, want het is veel te lekker! (Ik doe er overigens wel een scheut agavesiroop doorheen en drink hem dan als melkvervanger.)

De Vegafino staat ook bekend onder de naam Chufamix of Veggiefino.
Ohhhh, leuk apparaat! En dankjewel, weer iets erbij voor op het verlanglijstje.  :D  8)
Door Paul_Barte
#3124405
Drink al jaren mijn koffie zwart maar ben overgeschakeld via Stevia.
Wel met de echte Stevia Paraguaya die 100% puur is.
Had deze besteld bij www.stevia.nu geimporteerd door Alegria uit Terneuzen.
De meeste mensen gooien veel te veel in de koffie. Een achterkant van een lepeltje met een klein beetje is voldoende maar het smaakt inderdaad NIET naar suiker hoe zoet je het ook maakt!
Espresso moet zwart zijn anders is het geen espresso meer bij mij. Leve mijn automaat (nr. 3) inmiddels.

Grtz
Paul
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3124930
koekje schreef: Ik vind stevia ook uitermate bah.
Ik heb een recept voor yoghurt-abrikozenijs en ik wilde dat maken. Er moet alleen 10-15 druppels stevia in. Voor hoeveel gram kristalsuiker vervang ik dat?
Wil je dat eens hier zetten?
Ik heb nog geen enkel recept voor ijs gevonden waar geen suiker in moet, gewoon voor te zorgen dat die bindt... Ik was wel van plan wat te experimenteren, maar tot nu toe zonder resultaat.  Het vriest gewoon niet tot ijs...  :(

Hoeveel suiker dat zou moeten zijn, weet ik niet.  Stevia is ook niet altijd even geconcentreerd heb ik begrepen, en is het daardoor verschillend van welk merk of uitvoering je gebruikt...
Gebruikersavatar
Door koekje
#3125007
Het komt uit het blaadje van de ekoplaza.

- 200 gram gedroogde abrikozen, in water geweekt
- 500 ml volle yoghurt of Griekse yoghurt
- 1 theelepel kardemom
- snufje zout
- 2 theelepels citroensap
- 10 tot 15 druppels vloeibare stevia

1. Pureer de abrikozen met de yoghurt in de blender tot een smeuige, gladde massa. Voeg kardemom, zout, citroensap en stevia toe. Proef of het zoet genoeg is en doe er eventueel nog een paar druppels stevia bij.
2. Draai het ijs in de ijsmachine (circa 1 uur) of bevries het mengsel circa 2 uur in een afgesloten bak in de diepvries. Roer tijdens het bevriezen af en toe goed door met een vork.





Je zou over een tijdje iets met een eidooier kunnen proberen om te binden. Veel roomijs bevat namelijk ook eidooiers.
Door Buran en Co
#3125092
Paul_Barte schreef: Drink al jaren mijn koffie zwart maar ben overgeschakeld via Stevia.
Wel met de echte Stevia Paraguaya die 100% puur is.
Had deze besteld bij http://www.stevia.nu geimporteerd door Alegria uit Terneuzen.
De meeste mensen gooien veel te veel in de koffie. Een achterkant van een lepeltje met een klein beetje is voldoende maar het smaakt inderdaad NIET naar suiker hoe zoet je het ook maakt!
Espresso moet zwart zijn anders is het geen espresso meer bij mij. Leve mijn automaat (nr. 3) inmiddels.

Grtz
Paul
Die heb ik dus ook. Goed te doen vind ik. Ik vind na al die jaren suiker blegh
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door