Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3123337
Alec is nu 3 weken bij ons. Hij was de dun (at brokken slecht). sinds hij hier is eet hij kvv super goed. Eerst 300 gram maar hij kwam niet aan. Nu eet hij inmiddels 500 gram kvv en daarnaast nog snacks en extra'tjes zoals een sprotje bij zijn eten. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Hij is echt te dun kan alle ribben en zijn ruggengraatje goed zien  :-\ Als iemand tips heeft heeel graag!!
Door hannabelgje
#3123360
Ik zou zelf liever eerst ontlastings onderzoek doen en ontwormen als hij echt wormen heeft. En iedere week op een vast tijdstip wegen. En misschien verschillende soorten kvv afwisselen ipv 1 merk geven.
Door smulpaap
#3123399
[quote="Jacqueline&Rica"]
Alec is nu 3 weken bij ons. Hij was de dun (at brokken slecht). sinds hij hier is eet hij kvv super goed. Eerst 300 gram maar hij kwam niet aan. Nu eet hij inmiddels 500 gram kvv en daarnaast nog snacks en extra'tjes zoals een sprotje bij zijn eten. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Hij is echt te dun kan alle ribben en zijn ruggengraatje goed zien  :-\ Als iemand tips heeft heeel graag!!
[/quote]

Begrijp ik goed dat Alec een herplaatser is ?
Zo ja , weet je iets over zijn vorige leven ?
En over zijn medische gegevens ?
Door Lizzy
#3123401
Ik ga je topic zo meteen verplaatsen naar de KVV hoek.

Maar in het algemeen kan ik zeggen dat ik het niet aanraad om 1 merk KVV te voeren. En verder zou ik meer gaan voeren en vettere diersoorten gaan voeren. Dus bijvoorbeeld geit, lam, eend. Natuurlijk in combinatie met andere diersoorten.

De hoeveelheid die hij eet is overigens zo heel veel niet hoor. Vrij normaal voor een jonge hond die al veel achter de rug heeft. Ik zou hem lekker even de tijd geven.
Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3123422
Ja Alec vangen wij tijdelijk voor iemand op. Voordat hij bij ons kwam heeft hij 8 maanden bij iemand anders gezeten (die hem nu ook geadopteerd heeft maar hem nog niet in huis kan nemen) ik weet zijn achtergrond verder niet. hij kan meer eten, hij rent ontzettend veel. Ik geef hem nog wat tijd en zal wat andere merken kvv ook gaan geven...
Door smulpaap
#3123425
[quote="Jacqueline&Rica"]
Ja Alec vangen wij tijdelijk voor iemand op. Voordat hij bij ons kwam heeft hij 8 maanden bij iemand anders gezeten (die hem nu ook geadopteerd heeft maar hem nog niet in huis kan nemen) ik weet zijn achtergrond verder niet. hij kan meer eten, hij rent ontzettend veel. Ik geef hem nog wat tijd en zal wat andere merken kvv ook gaan geven...
[/quote]

Hij is dus levendig en actief genoeg
Ja , dan zou ik dit idd nog even de tijd geven
En hem wat meer merken kvv en variatie geven
En na de activiteiten ook voldoende rust en ontspanning
Door Lizzy
#3123479
[quote="Vicky_"]
Eventueel kan je ook wat schapenvet bijgeven.
[/quote]

Ja, dat kan. Maar dan wil ik er wel graag aan toevoegen dat verhit schapenvet (die blokjes in de dierenwinkel) rete schadelijk zijn (verhit vet!) en het rauwe schapenvet dan wel gegeven kan worden maar het dient niks meer of minder dan dat je hond kcal binnen krijgt... Ik zou zelf opteren voor meer voeding en dus ook voedingsstoffen.
Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3123504
Ik heb ook geitenmelk blokjes in de vriezer voor Rica mijn andere hond. Voegt dat iets toe? Eigenlijk iedereen zegt hetzelfde, dat hij gewoon nog een jonge hond is en dat het dus daardoor kan komen, en omdat hij zo ontzettend actief is.
Door Lizzy
#3123814
[quote="Jacqueline&Rica"]
Ik heb ook geitenmelk blokjes in de vriezer voor Rica mijn andere hond. Voegt dat iets toe? Eigenlijk iedereen zegt hetzelfde, dat hij gewoon nog een jonge hond is en dat het dus daardoor kan komen, en omdat hij zo ontzettend actief is.
[/quote]

Nou, niet echt.

Ik zou hem gewoon meer voer gaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door