Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3123166
Irta schreef: Hmm, ik weet van mensenbaby's die met een keizersnee geboren worden dat die daardoor een grote achterstand in de weerstandsopbouw oplopen... Neem aan dat dat bij honden niet anders zal zijn...
Heb na mijn 2 keizersnedes niks over zulke achterstanden gehoord ! Kregen ook gewoon borstvoeding trouwens , al was het maar de 1e 4 weken lang
#3123190
Jantina schreef: Hoe kom je aan die onzin wijsheid?
ai, gevoelige snaar geraakt? ::)
Heb na mijn 2 keizersnedes niks over zulke achterstanden gehoord ! Kregen ook gewoon borstvoeding trouwens , al was het maar de 1e 4 weken lang
Borstvoeding helpt idd ook weerstand opbouwen. Toch is het zo dat een baby tijdens een "natuurlijke bevalling" bacterien van de moeder zeg maar overgedragen worden op het kind. Kinderen die via een keizersnede geboren worden missen deze bacterien, ze hebben een minder gevarieerde darmflora, en daardoor een mindere weerstand.
#3123213
Escherichia coli is een gramnegatieve staafvormige bacterie en is een van de meest voorkomende facultatief anaërobe bacteriën in de dikke darmen van homoiotherme dieren, zoals zoogdieren en is nodig voor het verteren van voedsel. Het is een enterobacterie die vaak gebruikt wordt als model voor bacteriën in het algemeen. De bacterie is genoemd naar de Duitse microbioloog Theodor Escherich.

Gemiddeld komen zo'n tien miljard van deze bacteriën per dag via de ontlasting van de mens naar buiten en als E. coli (de gebruikelijke afkorting) in water wordt aangetroffen is dat dus een indicatie dat het water met uitwerpselen vervuild is.

Deze bacterie lijkt mij een kwestie van hygiëne. Natuurlijk kan kvv daarmee besmet zijn, als deze niet hygiënisch is verwerkt.

alveolair?macrofagen, over deze kan ik vooral vinden dat het bacteriën zijn die zich in de mondholte bevinden. Dus ook daarvoor geld, wat is de relatie tot kvv. Dan kom je weer op hygiëne.
#3123216
boskat schreef: Dit antwoord kreeg ik terug ,de kvv is niet onderzocht :


haemolytische Escherichia coli en

toename van alveolair?macrofagen

dit komt door rauw vlees staat ook in het sectie rapport.

Het vlees zelf is niet onderzocht.
Lijkt me toch dat je de conclusie dat het door rauw vlees komt pas kan trekken als je het vlees onderzocht hebt.
#3123217
Mijati schreef: Escherichia coli is een gramnegatieve staafvormige bacterie en is een van de meest voorkomende facultatief anaërobe bacteriën in de dikke darmen van homoiotherme dieren, zoals zoogdieren en is nodig voor het verteren van voedsel. Het is een enterobacterie die vaak gebruikt wordt als model voor bacteriën in het algemeen. De bacterie is genoemd naar de Duitse microbioloog Theodor Escherich.

Gemiddeld komen zo'n tien miljard van deze bacteriën per dag via de ontlasting van de mens naar buiten en als E. coli (de gebruikelijke afkorting) in water wordt aangetroffen is dat dus een indicatie dat het water met uitwerpselen vervuild is.

Deze bacterie lijkt mij een kwestie van hygiëne. Natuurlijk kan kvv daarmee besmet zijn, als deze niet hygiënisch is verwerkt.

alveolair?macrofagen, over deze kan ik vooral vinden dat het bacteriën zijn die zich in de mondholte bevinden. Dus ook daarvoor geld, wat is de relatie tot kvv. Dan kom je weer op hygiëne.
Wat je zegt over E. coli is correct. In het algemeen.  Das wat ik in mijn eerder bericht ook aangaf.
Maar haemolytische E. coli's worden als pathogeen gezien.  Dat onderscheid maakten wij in het labo ook.  Haemolytische is ziek dier, niet haemolytische is in de darmen normaal. In de longen horen geen van beide voor te komen.
Het is echter niet zo dat een haemolytische bij een gezond dier dus in de darm voorkomt en dit enkel een kwestie van besmetting met uitwerpselen is.  Dit is wel degelijk een ziektekiem die darminfectie's geeft (zoals vb salmonella, kwestie dat iedereen mee is ;) ) en al eens geassocieerd wordt met rauw vlees. In gezond vlees hoort deze uiteraard niet te zitten, maar dat geldt ook voor salmonella. En ons vlees is nu eenmaal niet erg proper door de manier waarop het gekweekt, geslacht en verwerkt wordt.
Ook hier geldt dat jonge en kwestbare dieren (of mensen) hier erg ziek tot doodziek van kunnen worden, terwijl gezonde volwassen dieren meestal geen last krijgen.  Diarree bij jonge pups kan al eens gelinkt zijn met haemolytische E. coli.
Heel zelden sterft hier ook een kind van.  Dan staat de hele wereld weer op zijn kop over rauw vlees voor menselijke consumptie... 
#3123226
Esthertjuh schreef: Zie onder andere hier: http://www.nu.nl/gezondheid/3547261/keizersnede-zet-immuunsysteem-baby-achterstand.html
Het gaat met name om allergieën.
Maar wat met betrekking tot deze casus van belang is, lijkt mij, is dat de baby (hondenbaby's in dit geval dus) tijdens de geboorte oa e.coli en enterococcen binnenkrijgt... Lees ook hier, bijvoorbeeld http://www.groeisprong.nl/baby-en-kind/ ... darmflora/
#3123249
pearlsofpassion schreef: Wat je zegt over E. coli is correct. In het algemeen.  Das wat ik in mijn eerder bericht ook aangaf.
Maar haemolytische E. coli's worden als pathogeen gezien.  Dat onderscheid maakten wij in het labo ook.  Haemolytische is ziek dier, niet haemolytische is in de darmen normaal. In de longen horen geen van beide voor te komen.
Het is echter niet zo dat een haemolytische bij een gezond dier dus in de darm voorkomt en dit enkel een kwestie van besmetting met uitwerpselen is.  Dit is wel degelijk een ziektekiem die darminfectie's geeft (zoals vb salmonella, kwestie dat iedereen mee is ;) ) en al eens geassocieerd wordt met rauw vlees. In gezond vlees hoort deze uiteraard niet te zitten, maar dat geldt ook voor salmonella. En ons vlees is nu eenmaal niet erg proper door de manier waarop het gekweekt, geslacht en verwerkt wordt.
Ook hier geldt dat jonge en kwestbare dieren (of mensen) hier erg ziek tot doodziek van kunnen worden, terwijl gezonde volwassen dieren meestal geen last krijgen.  Diarree bij jonge pups kan al eens gelinkt zijn met haemolytische E. coli.
Heel zelden sterft hier ook een kind van.  Dan staat de hele wereld weer op zijn kop over rauw vlees voor menselijke consumptie... 

Maar als de moeder deze bacterien al had ,heeft ze de pups daarmee besmet,ongeacht waar het door komt,denk ik?
Ze hebben de kvv niet onderzocht ,is dan ook niet te bewijzen dat het daar van komt.
Dat had ik dan als fokker zijnde toch ook zeker willen weten,omdat je in de toekomst toch nog nestjes wilt krijgen neem ik aan?


#3123276
Jantina schreef: Hoe kom je aan die onzin wijsheid?
Esthertjuh schreef: Zie onder andere hier: http://www.nu.nl/gezondheid/3547261/keizersnede-zet-immuunsysteem-baby-achterstand.html
Het gaat met name om allergieën.
Dan zal het vast iets van de laatste jaren zijn. Mijn zus is slechts licht allergisch voor noten en katten, ik voor zon/warmte en mijn zusje niet. Wij zijn alledrie met keizersnede ter wereld gekomen.
#3123409
Mijati schreef: Escherichia coli is een gramnegatieve staafvormige bacterie en is een van de meest voorkomende facultatief anaërobe bacteriën in de dikke darmen van homoiotherme dieren, zoals zoogdieren en is nodig voor het verteren van voedsel. Het is een enterobacterie die vaak gebruikt wordt als model voor bacteriën in het algemeen. De bacterie is genoemd naar de Duitse microbioloog Theodor Escherich.

Gemiddeld komen zo'n tien miljard van deze bacteriën per dag via de ontlasting van de mens naar buiten en als E. coli (de gebruikelijke afkorting) in water wordt aangetroffen is dat dus een indicatie dat het water met uitwerpselen vervuild is.

Deze bacterie lijkt mij een kwestie van hygiëne. Natuurlijk kan kvv daarmee besmet zijn, als deze niet hygiënisch is verwerkt.

alveolair?macrofagen, over deze kan ik vooral vinden dat het bacteriën zijn die zich in de mondholte bevinden. Dus ook daarvoor geld, wat is de relatie tot kvv. Dan kom je weer op hygiëne.
Nog even een aanvulling. Het is een onderschrift van een zeer recent ontlastingsonderzoek uit onze kliniek. Deze hond was positief. Ik ga nog even uitzoeken welk voer deze hond krijgt (geen CarnVoer dat weet ik wel maar of de hond rauw of brok gevoerd is moet ik nog achteraan).
1)   
E.coli is a major component of the normal intestinal flora. In contrast to
other species, in cats and dogs there is no routine method known which
recognizes the pathogenic strains among E.coli. However, cert

Het hoort in de darm te zitten! Maar het hoort geen haemolytische vorm te hebben, dat is gevaarlijk.
Dat het door het vlees komt volgens sectie rapport geloof ik niet. Dat is alleen vast te stellen door het gegeven vlees te laten onderzoeken. Én dat is niet gebeurd.

De merken KVV waar het omgaat is mij medegedeeld. Ik heb deze gegevens gevraagd ivm ons eigen registratie van ruim zes jaar aan patiënten/ klachten en voeding. Dit begint een aardig beeld op te leveren. Da Plantinga heeft hier veel interesse in. Prima maar is kennis die wij gebruiken én gaan gebruiken.
Ik wil alleen kwijt dat één vd merken totaal geen vertrouwen van mijn kant krijgt. Waarvan ik nooit van zijn leven durf te beweren dat dit voorval niet door het geven van dit merk rauwe voeding is gekomen. Integendeel hét kan best wel de oorzaak zijn maar dat zullen we nooit weten aangezien de voeding NIET onderzocht is!!!
#3123413
De merken KVV waar het omgaat is mij medegedeeld. Ik heb deze gegevens gevraagd ivm ons eigen registratie van ruim zes jaar aan patiënten/ klachten en voeding. Dit begint een aardig beeld op te leveren. Da Plantinga heeft hier veel interesse in. Prima maar is kennis die wij gebruiken én gaan gebruiken.
Ik wil alleen kwijt dat één vd merken totaal geen vertrouwen van mijn kant krijgt. Waarvan ik nooit van zijn leven durf te beweren dat dit voorval niet door het geven van dit merk rauwe voeding is gekomen. Integendeel hét kan best wel de oorzaak zijn maar dat zullen we nooit weten aangezien de voeding NIET onderzocht is!!!
[/quote]

Dat is erg jammer dat het voer niet onderzocht is,het kan de oorzaak zijn ,maar de conclusie op het sectierapport is nu uit de duim gezogen ,dat vind ik eigenlijk nog kwalijker!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door