Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3122341
Vrijdag moest Winni voor haar 2e enting, ze werd netjes gecontroleerd door de DA, alles goed en toen werd ze geënt in haar achterhand (nog nooit meegemaakt trouwens, altijd nekvel/schoudervel). Kregen nog de mededeling mee dat ze een beetje sloom kon worden, ja dat weten we idd. Vrijdag en zaterdag was er niks aan de hand, ja zaterdag avond sliep ze 3 uur ipv de normale 2, maar toen ze weer wakker was heeft ze gewoon gespeeld.

Zondagochtend werd ze laat wakker, normaal komt ze tussen 5 en half 6 (ze slaapt 7 uur, dus wij gaan te vroeg naar bed voor haar haha!) Mijn vriend is naar beneden gegaan en toen ze geplast had, is ze op schoot gekropen en daar verder gaan slapen. Toen ik beneden kwam werd ze wel wakker en was er eigenlijk weer weinig te zien. We zijn toen aan trainen met Tay (Winni doet alleen nog een beetje lolmaken en puppy zijn) maar ze werd steeds slomer. Tot ze 's middags ineens amper kon lopen, ze liep mank, viel om en wilde eigenlijk niet overeind komen. Verschillende DA's gebeld en uiteindelijk 1 gevonden die ons wél serieus nam dat dit niet gewoon 'normaal' sloompjes na een enting was. Advies was veel laten drinken en slapen en haar temperatuur in de gaten houden. Die was eerst 39,3 en zakte later naar 39. De DA zei dat we meteen moesten komen als het hoger zou worden, maar dat we op dat moment even aan moesten kijken.

Vandaag is ze gelukkig weer een stuk fitter, ze loopt beter, mankt niet meer en bijt weer in alles. Maar wat moet ik nu doen als ze over een aantal weken weer moet? Niet enten kan niet, omdat het verplicht is bij ons. Ze is nu ook geent met de lepto 4, maar die wil ik niet laten boosteren. Ik werd toch weer een beetje overbluft en ben dan niet zo goed in eisen wat ik wel wil en niet wil, ze was eigenlijk geent voordat we het doorhadden en hebben kunnen bespreken met wat.
#3122410
Jeetje, dat is vervelend, en sorry voor mijn botheid, maar ongelovelijk achterlijk van de club!

Bij mijn club waren de entingen ook vereist, maar toen ik met de titerbepaling aankwam waren ze tevreden.

zou je DA die de titerbepaling doet hier niet wat info over naar de club kunnen geven? of zelf wat info bij elkaar zoeken en aan de club geven?

Volgens mij is er inmiddels best veel bekend over de negatieve effecten die entingen kunnen hebben, en ie s titeren steeds bekender...

Veel succes, is uberhaupt een lastige keuze voor wel of niet enten, maar dat die keuze beinvloedt moet worden door je trainingsclub is niet de bedoeling volgens mij...terecht dat ze honden zonder ziektes willen...maar enten is niet meer de enige manier om dat te garanderen..

sterkte!
#3122433
Ik zou het leven van mijn hond niet op het spel zetten voor een club waar ik train. Echt niet!

Zo zie ik dat nu eenmaal, niemand kan mij verplichten mijn honden iets in te spuiten waar ze ziek van worden. En dat zou ik dus ook nooit doen. Mijn Ylanie haar immuunsysteem is defect geraakt na een enting, ze moest levenslang op prednison. Het was één grote ellende, de pancreas was aangedaan door de entingen, die zat vol met cystes. Ze was continu aan de diarree, niet zomaar diarree, maar echt spuitpoep, het kwam er gewoon uitlopen, als ze lag te slapen.

Enten is niet zomaar iets, daar kunnen ze echt schade van oplopen.
TessaThomas schreef: De club waar we trainen en de organisatie waarbij zij aangesloten zijn.
#3122450
Mijn eigen club zou makkelijker zijn er in, maar komt bij de overkoepelende organisatie vandaan. Anders mag ze geen examens en later geen wedstrijden lopen. Het is al heel wat dat tegenwoordig die 3 jaar geldigheid geaccepteerd wordt.

Wat ik er aan heb als ze er in blijft? Niks natuurlijk/ Alleen is het voor ons, naast ons maatje, wel de bedoeling om er serieus de sport mee in te gaan. Het is ook geen huishondkarakter en als we hier niet zouden trainen, dan kunnen we nergens anders terecht en hebben we een hond die echt moet werken, maar wat dan niet kan. Natuurlijk is haar gezondheid het aller belangrijkste, vandaar dat ik vraag of jullie mee kunnen denken. Ik zal even overleggen met het bestuur wat we qua entingen kunnen, of we mogen titeren tot ze titer laag is en ze dan pas geent wordt. De lepto krijgt ze sowieso nooit meer. En hoe het dan zit later met examens. Ergens zal er wel een mouw aan te passen zijn.

Geen KNPV, IPO en daar moeten ze de 'benodigde/verplichte' entingen gehad hebben en dat wordt gecontroleerd. Van de 1e enting heeft ze totaal geen last gehad, dus ik had dit ook totaal niet verwacht.
Door yazzie
#3122462
Ik heb het omgedraaid: ik kan bewijzen met de titerbepalingen dat mijn honden beschermd zijn, maar mensen die alleen enten weten dat niet. Die kunnen zeggen dat hond geent is maar niet dat ie ook echt beschermd is. Met de titerbepalingen van mijn honden nam de club genoegen mee. Maar ik zou mijn honden niet laten enten omdat ik anders niet mag trainen. Veel mensen enten toch nog steeds elk jaar een volledige cocktail.  En dierenarts ent gewoon zonder te wijzen op titeren. Mensen enten dan toch maar weer, voor de zekerheid en omdat dierenarts het adviseert. .. :-X

Train je bij een VDH-kringgroep? Krinngroep waar ik ttrain, is daar ook bij aangesloten. Ik heb in 2012 getiterd. Honden zijn in verleden natuurlijk wel geent maar minimaal. Lepto ent ik vanwege Lepto-4 en ziekten (leverontsteking bij ene hond en tumor bij andere hond) ook niet meer. Ik heb werkelijk nog nooit tijdens examens en wedstrijden mijn entboekjes moeten laten zien. 
Door Lizzy
#3122463
TessaThomas schreef: Mijn eigen club zou makkelijker zijn er in, maar komt bij de overkoepelende organisatie vandaan. Anders mag ze geen examens en later geen wedstrijden lopen. Het is al heel wat dat tegenwoordig die 3 jaar geldigheid geaccepteerd wordt.

Wat ik er aan heb als ze er in blijft? Niks natuurlijk/ Alleen is het voor ons, naast ons maatje, wel de bedoeling om er serieus de sport mee in te gaan. Het is ook geen huishondkarakter en als we hier niet zouden trainen, dan kunnen we nergens anders terecht en hebben we een hond die echt moet werken, maar wat dan niet kan. Natuurlijk is haar gezondheid het aller belangrijkste, vandaar dat ik vraag of jullie mee kunnen denken. Ik zal even overleggen met het bestuur wat we qua entingen kunnen, of we mogen titeren tot ze titer laag is en ze dan pas geent wordt. De lepto krijgt ze sowieso nooit meer. En hoe het dan zit later met examens. Ergens zal er wel een mouw aan te passen zijn.

Geen KNPV, IPO en daar moeten ze de 'benodigde/verplichte' entingen gehad hebben en dat wordt gecontroleerd. Van de 1e enting heeft ze totaal geen last gehad, dus ik had dit ook totaal niet verwacht.
Maar is Lepto niet verplicht?

Ik denk dat als je haar toch wilt laten enten en ze geen titer gaan accepteren, je het beste begeleiding kan vragen aan een holistisch dierenarts. Die kan ontstoren met homeopathische middelen (waaronder nosodes).
#3122464
yazzie schreef: Train je bij een VDH-kringgroep? Krinngroep waar ik ttrain, is daar ook bij aangesloten. Ik heb in 2012 getiterd. Honden zijn in verleden natuurlijk wel geent maar minimaal. Lepto ent ik vanwege Lepto-4 en ziekten (leverontsteking bij ene hond en tumor bij andere hond) ook niet meer. Ik heb werkelijk nog nooit tijdens examens en wedstrijden mijn entboekjes moeten laten zien.
Serieus? Dat ga ik ook even vermelden en navragen. Ik kan nu namelijk nergens meer terugvinden wat de verplichte entingen dan zijn, alleen dat de hond ze gehad moet hebben. Uit mijn hoofd is de lepto niet verplicht idd, Lizzy. Ik heb daar al meer mensen over gehoord die hem niet meer geven.

De enting die ze nu gehad heeft is de lepto en die geef ik niet meer, nooit meer. Dan zou het alleen om de andere gaan, want lepto is ook niet te titeren, de rest wel toch? Behalve kennelhoest dan.
Door san :)
#3122470
Ik train en geef les op een reguliere kc. En wat ben ik blij dat ze titers accepteren!
Ik hoop dat het voor jou ook goed uitpakt. Voor je hondje klinkt het niet gezond. Helaas kan een reactie ineens ontstaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door