Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3122254
Hier weer eens een vraag waarop ik geen antwoord weet.

Ik ben een totoale digibete en zolang alles werkt wat betreft computer knijp ik in mijn handjes maar wat als de desktop het begeeft?
Dan heb ik geen toegang meer tot mijn email. Dat heb ik namelijk niet geinstalleerd op mijn laptop. Ik neem tenminste aan dat dat moet?
Hoe doe ik dat in vredesnaam? Ik heb op mijn pjoeter windows live mail (?) maar wachtwoorden enzo? Geen idee, alles gaat automatisch, toch? ::)

Wie helpt me even op weg want ik weet het echt niet,..........
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3122293
Veel mailservers hebben een webmail, kan je overal op je mail, of dat op je telefoon/laptop of waar dan ook is, alleen heb je dan wel je wachtwoord nodig. Misschien nu je desktop het nog doet iets om te achterhalen door bv een nieuwe wachtwoord aan te vragen?
Ook ik ben een digidino maar ik heb het toen zo opgelost  ;) (wel je nieuwe wachtwoord ergens noteren anders weet je het de volgende keer weer niet).
Andere zullen je vast beter op weg kunnen helpen, ik ga meelezen, misschien lees ik ook nog een goeie tip  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3122298
Een digidino, wat leuk!

Geen probleem, wat je doet is in je windows live mail de account instellingen veranderen van pop3 naar IMAP. Hierdoor blijven de emails bij Ziggo staan en kun je dus vanaf elk apparaat met de juiste gegevens je mail lezen.

Het nadeel hiervan is wel dat de opslagruimte bij Ziggo beperkt is en je dus meldingen zult krijgen dat je mailbox vol loopt. Een alternatief is dan bijvoorbeeld Gmail. Mocht je dat al hebben, kun je een nog kortere klap maken door dit account aan je mailprogramma toe te voegen. Je krijgt dan 2x een postvak in en je kunt dan simpel je mail (al dan niet in mappen) kopieren en plakken (sleur en pleur) in je Gmail inbox.

Nu aan iedereen je gmail doorgeven en je bent voor altijd bereikbaar op een apparaat met internetverbinding.
Door keetje
#3122304
Je bedoelt zoiets als bijv. Ziggomail? Komen daar dan ook de mails binnen die nu via windows live mail binnenkomen?
Zie je wel, ik snap er helemaal niets van. Zolang het werkt ben ik een blij mensch maar als er iets fout gaat ben ik zo ontzettend onthand wat betreft computers.

Oh zie nu jouw reactie Mini.  :biggrin2:  Ik ga me daar eens in verdiepen, dank je wel. Begrijp ik het dus goed dat mijn mail dan bij ziggo-mail binnenkomt? Maar kot het dan ook nog bij windows live mail binnen? Of is dat dan niet meer nodig? Ik heb een gmail. (Geloof ik tenminste ergens) Nu ik dit allemaal zit te typen bedenk ik me eigenlijk dat ik toch wel heul veul mutserig bezig ben wat betreft pjoeters. Iets van,...kop-in-het-zand-want-het-gaat-goed. Maar als het dan niet meer goed gaat krijg ik het zand niet meer uit mijn ogen.  ;D

Ohja, ik ben dus een digidinobete.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3122376
Jullie halen twee (en misschien wel meer) zaken door elkaar: een e-mailprogramma (het programma waar je email mee leest, zoals Windows Live Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook, ) en de mailprovider (oftewel de leverancier: Ziggo, GMail, Hotmail).

Als je een Android telefoon hebt met de Google Store en je gebruikt apps, dan heb je een gmail-adres. De email hiervan kun je lezen via een webbrowser (klik!). Je kunt deze in je e-mailprogramma configureren als IMAP (alle mail blijft op de server) of als POP3 (alle mail wordt naar je computer overgehaald en verdwijnt van de server). Voor GMail is het advies: IMAP.

Wordt je internet thuis geleverd door bijvoorbeeld Ziggo, dan heb je (ook) een Ziggo e-mailadres. Het gebruik van dit soort leverancier-afhankelijke e-mailadressen raad ik altijd af, omdat je het adres bij wisseling van provider kwijt raakt. Je kunt het echter prima configureren in je e-mailprogramma, maar gezien de beperkte opslag op de servers is het advies hier: POP3.

Hoe dit allemaal geconfigureerd moet worden in het e-mailprogramma is afhankelijk van het programma. Wil je daar hulp bij, dan kan ik een en ander opzoeken voor je.
Door keetje
#3122389
Tjee, Ronald, dat is weer even wat leesvoer voor deze digibete.

Ik werk met windows live mail.
Mijn provider is nu Ziggo maar ik heb een Chello emailadres. (Van UPC=Ziggo dus)

Ik heb ook nog een Gmail adres maar daar doe ik eigenlijk niets mee.
Ook nog een Tiscali emailadres maar die staat doorgekoppeld naar mijn Chello account, en zal binnenkort ophouden te bestaan omdat de oude Tiscali emailadressen verdwijnen.
Volgens mij zie ik regelmatig POP3 lanskomen dus daar zal ik wel mee werken dan.

Ik laat het allemaal even bezinken.
Dank jullie wel voor jullie antwoorden, ik ben een stuk wijzer. :)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3122391
Inmiddels is het verhaal iets veranderd: Ook Ziggo biedt een decente hoeveelheid mailopslag aan: 15 GB. Hiermee kun je dus ook handig IMAP gebruiken. Dan blijft de e-mail op de server(s) van Ziggo staan, zodat je zowel op je telefoon, als op je PC, als op je laptop, als op je tablet, als op de webmail, eigenlijk overal dus, je e-mail kunt lezen (en schrijven!).
Door keetje
#3122393
Maar Ronald,...kan ik niet gewoon op mijn laptop windows live mail downloaden? En dan daar inloggen, (als ik tenminste mijn inloggegevens kan achterhalen)  of is dat wat te simpel gedacht?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3122396
keetje schreef: Maar Ronald,...kan ik niet gewoon op mijn laptop windows live mail downloaden? En dan daar inloggen, (als ik tenminste mijn inloggegevens kan achterhalen)  of is dat wat te simpel gedacht?
Ja, geen enkel probleem. Je kunt bij Ziggo je wachtwoord opvragen. Daar heb je dan wel je Ziggo inloggegevens nodig.

Het nadeel van POP3 is echter dat als je je mail op de desktop download, je het niet meer op de laptop download, tenzij je aparte instellingen gebruikt. Daarnaast wordt mail die je als gelezen markeert op de laptop niet automagisch gemarkeerd als gelezen op de desktop.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3122430
Ronald schreef: Ja, geen enkel probleem. Je kunt bij Ziggo je wachtwoord opvragen. Daar heb je dan wel je Ziggo inloggegevens nodig.

Het nadeel van POP3 is echter dat als je je mail op de desktop download, je het niet meer op de laptop download, tenzij je aparte instellingen gebruikt. Daarnaast wordt mail die je als gelezen markeert op de laptop niet automagisch gemarkeerd als gelezen op de desktop.
En als aanvulling hierop: Met IMAP wordt dus alles op alle apparaten hetzelfde gemarkeerd. Dus lees je op je smartphone dat ene nieuwe mailtje, staat ie op de laptop ook als gelezen. Gooi je hem op de laptop weg, is ie van je telefoon ook verdwenen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3122471
Ik zou inderdaad gebruik gaan maken van IMAP (of gewoon van de webmail). Daarvoor moet je wel je emailaccount in Windows Live Mail opnieuw instellen met de juiste servergegevens. Je hebt daarvoor ook je wachtwoord van je emailadres nodig. Dit kun je niet opvragen, maar wel zelf aanpassen in Mijn Ziggo. Daarvoor heb je je huidige wachtwoord niet nodig. Wel moet je je inloggegevens van Mijn Ziggo hebben. Heb je die ook niet, dan kun je die opvragen via www.ziggo.nl en dan onder het kopje Mijn Ziggo klikken op gebruikersnaam vergeten.
Kom je er niet uit, dan hebben ze hele sympathieke helpdeskmedewerkers die je kunt bellen.  :biggrin2:
Door keetje
#3122482
Ok, ik ben iets opgeschoten. Heb ondertussen ingelogd op 'mijnZiggo' en daar mijn ww veranderd omdat ik het niet meer wist. Morgen weer verder met alle tips. Dank jullie wel tot nu toe allemaal. Waar een BARFforum al goed voor is.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door