Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3121624
Ik bestel voor onze hond bij elke bestelling een Runderstrot erbij. Lekker als snack. Ze hebben "klein" en "groot". Normaal neem ik klein (wat een joekel van een ding is, ik denk 800 gr ofzo) Maar deze keer dacht ik: ik bestel eens groot: ben benieuwd wat ik dan krijg... Nou nix wat erop leek: ik kreeg 1200 gram luchtpijp (een stuk of 6 stuks)

Je begrijpt mijn vraag vast al: HELP WAT MOET IK HIERMEE??

Kan ik dit ook gewoon als snack geven, of is het bot. Elders las ik zelfs orgaan... 
Door Anne in Zweden
#3121627
Strot is niet hetzelfde als luchtpijp, dus je hebt niet het juiste geleverd gekregen. Op zich is dat niet erg, want met luchtpijp kun je leuke dingen doen (of nou ja, je hond :biggrin2:)! Heb je een voedseldroger? Zo ja, dan zou ik ze daarin drogen en ze vervolgens als snack voeren. Luchtpijp bestaat uit kraakbeen, dat is hééél zacht bot (en dus met weinig calcium). Als bot is het dus niet geschikt, als orgaan al helemaal niet. Maar het zijn hartstikke leuke snackjes!
Door Rebekka
#3121628
Anne in Duitsland schreef: Strot is niet hetzelfde als luchtpijp, dus je hebt niet het juiste geleverd gekregen. Op zich is dat niet erg, want met luchtpijp kun je leuke dingen doen (of nou ja, je hond :biggrin2:)! Heb je een voedseldroger? Zo ja, dan zou ik ze daarin drogen en ze vervolgens als snack voeren. Luchtpijp bestaat uit kraakbeen, dat is hééél zacht bot (en dus met weinig calcium). Als bot is het dus niet geschikt, als orgaan al helemaal niet. Maar het zijn hartstikke leuke snackjes!
Nee ik heb geen voedseldroger. Kan ik het ook gewoon rauw geven als snack?

Mijn leverancier levert idd vaak "soortgelijk" zodat ik niet te kort kom. Dus als het paardensnijdsel op is, krijg ik gerust paardenstoofvlees etc. En nu ipv strot luchtpijp. Ze probeert zoveel mogelijk van te voren te bespreken, maar zo niet dan neemt ze het gewoon mee.
Niet alle mensen zullen er blij mee zijn, maar ik vind het geweldig fijn.
Door Anne in Zweden
#3121630
Volgens mij kun je luchtpijp ook rauw voeren, maar wacht voor de zekerheid nog even tips en opmerkingen van andere bp'ers af. Luchtpijp bestaat uit allemaal taaie ringetjes, en ik meen me te herinneren dat die soms lastig zijn door te slikken en dan vast blijven zitten. Maar dat weet ik dus niet zeker, of dat zo is, of dat ik de klepel wel heb horen luiden etc. :D
Door Tamara
#3121725
Kan je gewoon rauw geven hoor, ik bestel ook iedere maand 2 kg hiervan als extraatje.
Drogen kan ook!

Nog nooit last gehad van vastzittende ringetjes en ze krijgen deze al zeker 2 jaar al.. rauw en gedroogd! dus ik denk dat dat wel meevalt gelukkig!
Door Anne in Zweden
#3121727
Tamara schreef: Kan je gewoon rauw geven hoor, ik bestel ook iedere maand 2 kg hiervan als extraatje.
Drogen kan ook!

Nog nooit last gehad van vastzittende ringetjes en ze krijgen deze al zeker 2 jaar al.. rauw en gedroogd! dus ik denk dat dat wel meevalt gelukkig!
Oké, goed om te lezen!
Door Rebekka
#3122059
Vandaag voor het eerst gegeven...

Wat een leuke snack is dat zeg. Hij is er wel ff mee bezig geweest. Eerst duurde het even te ontdekken WAT hij ermee kon. Het rook wel lekker, maar zag er gek uit <<denk ik>>...  Toen begon hij het buitenste velletje eraf te trekken. Dat was taai en lastig. Duurde ook ff. Toen had hij pas door dat hij de pijp zelf ook kon eten.

Ik ben blij dat ik er een aantal heb. Kan ik um lekker vaker verwennen.
Ook zal het in mijn vaste bestelling komen :D:D:D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3122879
Het kan zijn dat die ringetjes er aan de voor of achterkant weer uitkomen. Schrik dan niet! Ik dacht de eerste keer dat Oscar echt een MEGA wormbesmetting ofzo had  ;D. Hij heeft het de ene keer niet en de andere keer wel, maar dan weet je vast dat het kan gebeuren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door