Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3121974
Heb vanmiddag een nieuwe vriezer gekocht ,bij een meneer die zijn honden versvlees gaf,kvv dus.
Maar daar was hij mee gestopt en ze kregen het ook nooit weer,want..
Hij had pups ,fokt met geloof ik bull mastiffs ,heule grote honden in ieder geval.
nu had een zwangere teef dode pups gekregen ,hij had sectie laten doen ,was ook nog naar Antwerpen verstuurd en daar kwam uit dat er een bacterie in het vlees zat dat dat veroorzaakt had,op mijn vraag welke bacterie ,was iets met een moeilijke naam ,moest hij  in de sectie papieren duiken,.
Volgens die meneer was hij niet de enige die dode pups gekregen heeft ,waren nog veel meer moest maar eens op internet zoeken enz enz ,dat allemaal volgens de DA ,
Zijn overbuurman had dat ook met pups ,ook gestopt met kvv,precies dezelfde symptonen .
De meneer van wie ik de nieuwe vriezer kocht had zelf de sectiekosten ong 9000 euro vertelde hij niet zelf hoeven betalen,.nu noemde hij 2 namen van merken die hij voerde ,maar goed nu mijn vraag!
Is dit zo,kan het niet geloven eigenlijk ,heel vreemd verhaal allemaal,maar zijn er echt meer gevallen en bewezen dat  hij om een bacterie gaat die steeds meer in vlees voorkomt?
Moet er ook bij vertellen dat hij zei ,op  mijn antwoordt lijkt  me vreemd ,maar honden eten de goorste dingen zonder ziek te worden,ja was waar ook ,bij hem aten ze ook paardepoep en kuil ,woonde op een boerderijtje achtig iets met veel grond en stallen en paarden .
Misschien wat warrelig verhaal ,maar hoop dat jullie het snappen en er iets van weten ?
Maar het verhaal dat hij de sectie niet hoefde te betalen ,is ook heel vreemd?
Laatst gewijzigd door boskat op vr 07 aug 2015, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#3121995
Tja, vaag verhaal als niemand weet om welke bacterie het gaat. Zulke moeilijke namen hebben die bacteriën niet en als het onlangs gebeurd is kan het opduikelen van de sectiepapieren ook niet al te moeilijk zijn als je iemand daadwerkelijk iets wil vertellen.

Ik hoor zoiets als dit nu voor het eerst, niet dat dat wat zegt, maar goed, kan er verder dus ook niks meer over zeggen dan dat ik de sectiekosten wel erg hoog vindt.
#3121998
boskat schreef:
De meneer van wie ik de nieuwe vriezer kocht had zelf de sectiekosten ong 9000 euro vertelde hij niet zelf hoeven betalen,.
Volledige sectie op een overleden pup bij de GD in Deventer kostte 3 jaar geleden 200,00 Euro.
#3122004
Hm wordt steeds ongeloofwaardiger dat verhaal van hem dan.
Of hij moet gezegd hebben 900 A 1000 euro,hij ratelde zoveelen zo snel ,maar dan nog blijft het vreemd allemaal ,dat hij die kosten niet hoefd te betalen,rijst dan bij mij achteraf de vraag is dit dan door een kvv fabrikant betaald? of zijn dat paranoia gedachte?
Was geen salmonella bacterie dat wist hij wel te vertellen en er waren al meerdere gevallen bekend ,moest daar maar eens googlen,nog niet gedaan dus.
#3122005
Hope schreef: Mwa, eerste vraag, moest hij ergens zeggen dat hij rauw voerde? Want ik merk dat als je hond rauw eten krijgt en de da hoort dat, het dan ineens aan het vlees ligt. Ongeacht de klacht.
Dat was ook mijn gedachte Hope ,dat het door de DA zo gezegd is dat het door rauw vlees kwam,.
#3122088
De sectie was in Utrecht verricht ,al met al vreemd verhaal ,maar gaat mij erom is er iets bekend van een bacterie die steeds meer in vlees zou voorkomen en wat voor zwangere honden gevaar oplevert in de zin ,dat ze dan dode pups krijgen ,er waren volgens die meneer al meerdere gevallen,moest maar googlen,maar ik kan niks vinden,alleen Borellia ,maar dat gaat over teken en heeft niks met versvlees voeding te maken.
Of hij heeft zich bang laten maken door een DA ,wat mij het meest waarschijnlijk lijkt eigenlijk
Maar dan nog het verhaal dat hij zelf de sectie niet betaald heeft ?
Of dat dat gewoon een smoes was om zijn verhaal kracht bij te zetten?
#3122097
Toxoplasma Gondii kan voor abortus zorgen. Maar dat kan niet met KVV. En dat is geen bacterie maar een parasiet. Hond kan besmet raken van het eten van kattendrollen trouwens. En paarden kunnen ook besmet zijn. Hier: http://www.dierenartsen-renkum.nl/ifram ... idiose.htm

En ja, het is natuurlijk het makkelijkst om naar rauwe voeding te wijzen. Maar Toxoplasma Gondii is dood na 2 dagen op -12 ingevroren te zijn geweest.

Maar ik vind dit een beetje de verkeerde kant op zoeken. Laat hij eerst met een volledig verhaal komen. Inclusief de naam van de bacterie waar het om gaat. Beredeneren wij daarna wel verder.
#3122124
Zonder te willen bagataliseren....pups worden nou eenmaal wel eens dood geboren, soms 1, soms meerdere en als je vette pech hebt, je hele nest. Dat gebeurd, of je hond nou vers eet of brok, of gekookt. En heel vaak, als de mensen al een sectie uitvoeren en als dat dan ook nog meer is dan een "kijksectie" is het...oorzaak onbekend. En "oorzaak onbekend" is iets waar mensen maar moeilijk mee kunnen leven (best begrijpelijk hoor en an sich niks mis mee om de situatie te analyseren voor jezelf)  en dan gaat men de dingen zelf maar invullen en als ze dan een voor zichzelf plausibele cq passende verklaring (welke vaak inhoud dat het aan alles kan liggen, maar nooit aan hunzelf of aan de teef) hebben gevonden, dan gaat die gewoon de wereld in.
#3122137
Angelique schreef: Zonder te willen bagataliseren....pups worden nou eenmaal wel eens dood geboren, soms 1, soms meerdere en als je vette pech hebt, je hele nest. Dat gebeurd, of je hond nou vers eet of brok, of gekookt. En heel vaak, als de mensen al een sectie uitvoeren en als dat dan ook nog meer is dan een "kijksectie" is het...oorzaak onbekend. En "oorzaak onbekend" is iets waar mensen maar moeilijk mee kunnen leven (best begrijpelijk hoor en an sich niks mis mee om de situatie te analyseren voor jezelf)  en dan gaat men de dingen zelf maar invullen en als ze dan een voor zichzelf plausibele cq passende verklaring (welke vaak inhoud dat het aan alles kan liggen, maar nooit aan hunzelf of aan de teef) hebben gevonden, dan gaat die gewoon de wereld in.
Helemaal waar. En daar komt bij: met vers voeren is het de voeding. Met brok voeren zijn het waarschijnlijk de chemtrails geweest.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door