Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door avalon
#3120
Ik heb een maaltijd samengesteld vandaag. Ieder een runderlap en een lamskotelet. Ieder 200gr spinazie (diepvries product). Ieder een eitje dat 1minuutje gekookt heeft. Ieder 100gr asperges (uit blik). Dan nog een klein potje worteltjes verdeeld over twee bakjes idem met erwtjes (eerst geplet). een druppeltje knoflook olie per hond en iedre een boterham. en als toetje ieder 250gr almhof biogarde perzikkwark.

Ze hadden het wel snel zitten ;D Ik hoop alleen dat het niet verkeerd valt.
Door avalon
#3121
Ze hebben er geen diaree of wat dan ook aan overgehouden, dus het zal wel goed zijn, vandaag moeten ze het met brokken doen. Morgen mogen ze weer wat anders want wij hebben geheid rijst over, dus als iem. een tip heeft voor een menuutje met rijst is dat welkom ;D
Door Lizzy
#3124
Hoi Avalon, zit er geen suiker in deze kwark? Of zoetstoffen?

En over de groente, is dat bij elkaar niet een beetje te veel?

Die lamskoteletten vonden ze zeker ook wel lekker!

Groetjes, Lizzy
Door avalon
#3125
In de kwark zitten koolhydraten dat zijn volgens mij suikers?

Het waren best veel groenten, maar ik heb het wel iets verkeerd opgeschreven zie ik nu. De 200gr spinazie en de asperges moet niet ieder zijn maar dat hebben ze samen gedeeld ieder evenveel. De worteltjes en erwtjes is ook 250 gr verdeeld over beide honden Dus hebben ze ieder toch ruim 250gr groenten gehad.

Die lamskoteletten vonden ze heerlijk :-* de runderlappen hadden ze ook zo zitten, maar die koteletten vergt toch meer kauwwerk ;D Het was het eerste menuutje dat ik zelf gemaakt had.
Door Lizzy
#3126
Hoi Avalon, nou, ik zit te denken dat er misschien echt suiker of zoetstof is toegevoegd aan de kwark met vruchten.... En ik denk dat je daar een beetje mee uit moet kijken, want suiker is niet echt gezond voor de hond. Je zou dan beter gewoon kwark kunnen geven met wat vers fruit en gedroogd fruit.

Ik denk dat je qua groente best iets minder zou mogen geven. Zelf zou ik geen erwtjes geven omdat deze erg veel zetmeel bevatten en dus wat lastiger te verteren zijn voor de hond.

Voor de rest ziet het er allemaal erg smakelijk uit! Ga je vaker zelf samenstellen?
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door