Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3121736
Het is verschrikkelijk. Ik heb per ongeluk op de bank geslapen. Vera heeft doorgeslapen en is nu wakker. Ik ben duf, heb klapmemmen en een hele zere rug van het overstrekt liggen. En het ergste is dat ik wel zo om de 2,5-3 uur wakker werd en me bedacht snel boven te gaan liggen, om daarna weer ineens verder te slapen.
Door Nynke
#3121754
Gisteren lekker gebbq-d met Martine en Tom, vandaag is Rik aan het trainen voor de 4daagse. Ik ga Mayla straks wassen met Teatreeshampoo. Ze is zo klein, kan wel in de keuken in de spoelbak  :P dat scheelt mij een hoop rugpijn ook  :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3121764
koekje schreef: Het is verschrikkelijk. Ik heb per ongeluk op de bank geslapen. Vera heeft doorgeslapen en is nu wakker. Ik ben duf, heb klapmemmen en een hele zere rug van het overstrekt liggen. En het ergste is dat ik wel zo om de 2,5-3 uur wakker werd en me bedacht snel boven te gaan liggen, om daarna weer ineens verder te slapen.
Welkom bij de club  :biggrin2:

Ik werd om 3 uur wakker op de bank, toen maar naar bed gegaan  ::)
Nu net wakker en en beeeetje duf...  :-X
#3121796
Vanmorgen weer lekker gefietst met papa, broer, schoonzus en baby neefje. Onderweg lekker op een terrasje koffie gedronken en nu weer thuis. Vanmiddag en vanavond pas ik op mijn nichtjes en gaan we op de fiets een ijsje halen in het dorp. Het is zulk zalig weer vandaag!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3121797
Kim_S schreef: Welkom bij de club  :biggrin2:

Ik werd om 3 uur wakker op de bank, toen maar naar bed gegaan  ::)
Nu net wakker en en beeeetje duf...  :-X
Ik heb zelfs op de bank melkvlekken liggen maken  :-X
Ik dacht dat de meisjes inmiddels wel helemaal zindelijk waren, maar ineens doorslapen kunnen ze nog niet aan.
#3121883
Zo, ik ga dit topic maar gebruiken voor mijn dagelijkse frust-uitingen, voordat ik onaardig word. :biggrin2:

Sinds eind april bieden we onderdak aan de zoon van familie van vrienden van ons uit Spanje. De goeie jongen (34) is op zoek naar werk, maar in Spanje is de werkloosheid zo hoog dat een baan vinden daar onbegonnen, eh, werk is. Herr Antje kon echter in Duitsland wel iets voor hem regelen, en zodoende is hij hiernaartoe gekomen. Zelf zou ik de hele zomer (midden april-eind juli) in Zweden zitten met de dierentuin, dus mijn kluizenaarsziel zou geen last hebben van de aanwezigheid van een tijdelijke huisgenoot.
Helaas ging de gezondheid van mijn vader eind april dermate achteruit dat ik terug moest naar NL, om te helpen bij het mantelzorgen. Sindsdien pendel ik heen en weer tussen NL en Duitsland: steeds 2 weken NL, dan een weekje Duitsland, dan weer 2 weken NL, dan weer een weekje D, etc.
Is allemaal niet zo erg, maar de weken dat ik in Duitsland ben, wonen we hier dus met ons drieën. En aangezien ik altijd thuis ben en onze Spanjaard nog niet buitenshuis werkt (moet eerst een talencursus volgen om ten minste een beetje te kunnen communiceren), kom ik hem dus regelmatig tegen. Wat ook niet erg is, op zich, alleen gaan je na een tijdje wat dingen irriteren opvallen.

Ten eerste: hij zucht, kreunt en steunt de hele tijd alsof hij al het leed op aarde met zich meetorst. Of hij dat ook doet als hij alleen is, weet ik niet, maar wanneer ik in de buurt ben, is het leven blijkbaar heel zwaar.  :biggrin2: Ik denk dat het een manier van communiceren is voor hem, alsof hij niets kan bedenken om tegen mij te zeggen maar niets zeggen onbeleefd vindt, omdat het dan lijkt of hij mij negeert. En dus zucht, kreunt en steunt hij een eind weg, als om mijn bestaan te erkennen.

Ten tweede: het is nogal een zachtgekookt ei. Gisteren kwam hij laat terug uit de stad (Champions League-finale in de kroeg gekeken), komt ie binnen met grootse gebaren: "O o o, ik moet dringend iets doen aan het licht op mijn fiets, ik zag helemaal NIETS, het was echt pikkedonker, tjongejonge wat was het donker, ik kon geen hand voor ogen zien, echt zóóó donker!" Dus ik: ben je dan met de fiets uit Leipzig gekomen? Nee, hij had zijn fiets op het stationnetje hier laten staan en was met de trein op en neer geweest. Ik: maar de weg van het station hiernaartoe is toch verlicht? Hij: ja, maar dat laatste onverharde stuk niet.
Moet je weten dat dat laatste onverharde stuk ongeveer 50 meter bedraagt... 

Hij is ook de enige man die ik ken die zijn venster gesloten laat (ondanks de tropische temperaturen) omdat er een grote vlieg tegen het glas vliegt. Aan de andere kant van het vliegengaas. Dus aan de buitenkant. ::)

Einde zeurmoment. Herr Antje is momenteel in Zweden, dus daar kan ik niet tegen klagen, en de buren heb ik al helemaal volgeluld. :biggrin2:
#3121891
monster schreef: Ik ga dadelijk voor de 3e keer aardbeien plukken. Zit nu aan de 3 kilo vandaag en het is nogniet klaar. Maar wel heel lekker.


Zooo lekker!! :D
Wat veel aardbeien heb jij zeg.
Hadden wij ook toen wij hier kwamen wonen,de halve tuin was aardbeienveld,dus wij hadden aardbeien in overvloed :dribble: :dribble:
Maar na 3 jaar was het op en hebben wij het eruit gehaald en betegeld.
Door Nynke
#3121900
Wij krijgen over een dikke maand een hondje erbij. Hij gaat Yesco heten en is 2 jaar en 3 maanden. 30 cm hoog, gewicht weet ik niet. Hij woont in een asiel in Roemenië.
1 hond is geen hond.  8)
#3121902
Anne in Duitsland schreef: Zo, ik ga dit topic maar gebruiken voor mijn dagelijkse frust-uitingen, voordat ik onaardig word. :biggrin2:

Sinds eind april bieden we onderdak aan de zoon van familie van vrienden van ons uit Spanje. De goeie jongen (34) is op zoek naar werk, maar in Spanje is de werkloosheid zo hoog dat een baan vinden daar onbegonnen, eh, werk is. Herr Antje kon echter in Duitsland wel iets voor hem regelen, en zodoende is hij hiernaartoe gekomen. Zelf zou ik de hele zomer (midden april-eind juli) in Zweden zitten met de dierentuin, dus mijn kluizenaarsziel zou geen last hebben van de aanwezigheid van een tijdelijke huisgenoot.
Helaas ging de gezondheid van mijn vader eind april dermate achteruit dat ik terug moest naar NL, om te helpen bij het mantelzorgen. Sindsdien pendel ik heen en weer tussen NL en Duitsland: steeds 2 weken NL, dan een weekje Duitsland, dan weer 2 weken NL, dan weer een weekje D, etc.
Is allemaal niet zo erg, maar de weken dat ik in Duitsland ben, wonen we hier dus met ons drieën. En aangezien ik altijd thuis ben en onze Spanjaard nog niet buitenshuis werkt (moet eerst een talencursus volgen om ten minste een beetje te kunnen communiceren), kom ik hem dus regelmatig tegen. Wat ook niet erg is, op zich, alleen gaan je na een tijdje wat dingen irriteren opvallen.

Ten eerste: hij zucht, kreunt en steunt de hele tijd alsof hij al het leed op aarde met zich meetorst. Of hij dat ook doet als hij alleen is, weet ik niet, maar wanneer ik in de buurt ben, is het leven blijkbaar heel zwaar.  :biggrin2: Ik denk dat het een manier van communiceren is voor hem, alsof hij niets kan bedenken om tegen mij te zeggen maar niets zeggen onbeleefd vindt, omdat het dan lijkt of hij mij negeert. En dus zucht, kreunt en steunt hij een eind weg, als om mijn bestaan te erkennen.

Ten tweede: het is nogal een zachtgekookt ei. Gisteren kwam hij laat terug uit de stad (Champions League-finale in de kroeg gekeken), komt ie binnen met grootse gebaren: "O o o, ik moet dringend iets doen aan het licht op mijn fiets, ik zag helemaal NIETS, het was echt pikkedonker, tjongejonge wat was het donker, ik kon geen hand voor ogen zien, echt zóóó donker!" Dus ik: ben je dan met de fiets uit Leipzig gekomen? Nee, hij had zijn fiets op het stationnetje hier laten staan en was met de trein op en neer geweest. Ik: maar de weg van het station hiernaartoe is toch verlicht? Hij: ja, maar dat laatste onverharde stuk niet.
Moet je weten dat dat laatste onverharde stuk ongeveer 50 meter bedraagt... 

Hij is ook de enige man die ik ken die zijn venster gesloten laat (ondanks de tropische temperaturen) omdat er een grote vlieg tegen het glas vliegt. Aan de andere kant van het vliegengaas. Dus aan de buitenkant. ::)

Einde zeurmoment. Herr Antje is momenteel in Zweden, dus daar kan ik niet tegen klagen, en de buren heb ik al helemaal volgeluld. :biggrin2:
Wat n verhaol! Ik slaap net zo makkelijk met het raam dicht als open, alleen als het koud is, of rumoerig, moet het raam dicht. Maar als het 30 graden is 's nachts, slaap ik rustig met het raam dicht onder de deken ::)
#3121903
Vanmorgen eerst eventjes gefietst met Dorian.
Bovenverdieping schoongemaakt
De voortuin onkruid vrij gemaakt en een gedeelte van de
achtertuin ook maar gelijk gedaan.
Hondje weer uitgelaten en zitten nu te wachten totdat de Airfryer klaar is
#3121904
judith1967 schreef: Vanmorgen eerst eventjes gefietst met Dorian.
Bovenverdieping schoongemaakt
De voortuin onkruid vrij gemaakt en een gedeelte van de
achtertuin ook maar gelijk gedaan.
Hondje weer uitgelaten en zitten nu te wachten totdat de Airfryer klaar is
ha ha ik ook nog een minuutje of 12 hier.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3121919
Nynke schreef: Wij krijgen over een dikke maand een hondje erbij. Hij gaat Yesco heten en is 2 jaar en 3 maanden. 30 cm hoog, gewicht weet ik niet. Hij woont in een asiel in Roemenië.
1 hond is geen hond.  8)
Wat een leuk vooruitzicht!
Door monster
#3121925
Hondje weer uitgelaten en zitten nu te wachten totdat de Airfryer klaar is
[/quote]
Hoe bevalt de airfryer, ik zit er ook over te denken. De aardbeien zijn uiteindelijk op 5,5 kilo uitgekomen. En morgen zijn er weer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door