Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3121861
Vorige week hebben we de oude keuken uitgeruimd, wat een bende heeft een mens toch. Ik heb nog 1 kastje met wat pannen, keukengerei, kruiden, wat glazen en bakjes, de vaatwasser draait met borden, kop en schotels en glazen. dat gaat schoon de doos in kan ik het straks schoon inruimen. Verder staat alles al schoon in dozen in de slaapkamer, gelukkig hebben we een ruime slaapkamer.

Dit is de oude keuken
Afbeelding

Afbeelding

Waar nu de koelkast zit gaat  het aanrechtblad straks rechts de hoek om aangevuld  met een 60 cm kast en 80 cm ladekast,  ook boven in komen extra kastjes en dan nog de koelkast.

Afbeelding

Gisteren was de bezorgdag voor de nieuwe keuken. Mega grote vrachtwagen kwam het terrein op rijden en ze zijn dik 1,5 uur bezig geweest met uitladen en naar boven brengen.
Eenmaal de rust weergekeerd miste ik een doos. We hebben 2 hoekonderkasten besteld en ik zag er maar 1 staan. Toen zijn we de vrachtbrief gaan controleren en kwamen we er achter we veel meer mistte: 9 deurtjes, 7 kasten, scharnieren, een kroonlijst, planken voor in de kast, 2 sets handgrepen en nog wat klein spul. Transporteur gebeld, die meldde dat de wagen leeg was. Ikea gebeld of er misschien een pallet spul van ons achtergebleven was, we werden na een uurtje teruggebeld en daar was niets te vinden. Alles doorgenomen met Ikea en vandaag kwamen ze niet geleverde spullen brengen. Onze woonkamer ziet er nu zo uit:

werkblad, achterblad, kroonlijsten, ophangsysteem etc.
Afbeelding

flexibele pijp, scharniertjes en ledverlichting voor onder de kastjes
Afbeelding

De kastjes, planken, lades, koelkast, vaatwasser en afzuigkap in dozen:
Afbeelding

Morgen wordt de oude keuken gesloopt en dinsdag hopelijk de start met de nieuwe keuken.
Laatst gewijzigd door M@rina op za 13 jun 2015, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#3121868
Mini's 3-tal schreef: Ik had gedacht dat je woonkamer erg vol zou staan, maar dat valt gelukkig erg mee ::)
Onze woonkamer is ongeveer 50 m2 en 1/3 staat vol tot 1.20 m opgestapeld... das best veel, toch? Maar gelukkig wel nog ruimte om een beetje te leven in plaats van hink-stap-sprong door je huis...
Mooie keuken ook hoor![/b]
De oude keuken bedoel je?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3121869
M@rina schreef: Onze woonkamer is ongeveer 50 m2 en 1/3 staat vol tot 1.20 m opgestapeld... das best veel, toch? Maar gelukkig wel nog ruimte om een beetje te leven in plaats van hink-stap-sprong door je huis...
De oude keuken bedoel je?
Het was ook spottend bedoeld :biggrin2: Zie inderdaad dat de plaatjes nog van de oude keuken zijn.
Door Anne in Zweden
#3121876
Wat was er mis met de oude keuken eigenlijk? Ziet er nog prima uit! :P

Welke keuken van Ikea gaan jullie plaatsen? *opent alvast nieuw tabblad voor ikea.nl*
Door Lizzy
#3121877
Sterkte he :biggrin2:

Je woonkamer is lekker vol zo, maar dat went vanzelf hoor, hahahaha ;D

Ik vind je oude keuken eerlijk gezegd wel mooi!
Door M@rina
#3121886
Lizzy schreef: Sterkte he :biggrin2:

Je woonkamer is lekker vol zo, maar dat went vanzelf hoor, hahahaha ;D

Ik vind je oude keuken eerlijk gezegd wel mooi!
Je bent niet de eerste die dat zegt.Zo op de foto lijkt het inderdaad nog wat. Wat je niet ziet is dat bij de bovenkastjes de fineerlaag loslaat en er vocht in komt. De kastjes hebben een soort ribbeltje waar na 17 jaar het vuil niet meer uit te poetsten is, vandaar dus nu ook gladde hoogglans deurtjes. Het begint her en der wat scheef te hangen, er zitten stootplekken en butsen in en ik heb gewoon te weinig ruimte. Vooral werkruimte, werkblad. We staan elkaar altijd in de weg. Ook de kleur is niet meer helemaal mijn ding. Het is zachtgeel met een groen gemarmerd werkblad.... ben er klaar mee en kijk uit naar mijn nieuwe keuken met heul veul meer kastruimte en ook veul meer werkruimte!!!!
Door cj
#3121890
Ik geef je groot gelijk! Eerlijk gezegd vind ik je oude keuken....spuug...
Smaken verschillen.
Succes met de troep!
Saskia
Door Lizzy
#3121892
M@rina schreef: Je bent niet de eerste die dat zegt.Zo op de foto lijkt het inderdaad nog wat. Wat je niet ziet is dat bij de bovenkastjes de fineerlaag loslaat en er vocht in komt. De kastjes hebben een soort ribbeltje waar na 17 jaar het vuil niet meer uit te poetsten is, vandaar dus nu ook gladde hoogglans deurtjes. Het begint her en der wat scheef te hangen, er zitten stootplekken en butsen in en ik heb gewoon te weinig ruimte. Vooral werkruimte, werkblad. We staan elkaar altijd in de weg. Ook de kleur is niet meer helemaal mijn ding. Het is zachtgeel met een groen gemarmerd werkblad.... ben er klaar mee en kijk uit naar mijn nieuwe keuken met heul veul meer kastruimte en ook veul meer werkruimte!!!!
Nou, mijn smaak is het ook niet helemaal maar zo op de foto ziet ie er nog netjes uit. Maar foto's vertekenen, ik weet wat je bedoelt. Ik heb ook ooit eens foto's van  onze oude keuken geplaatst en toen schreef iemand "niks mis mee" :biggrin2: maar hij hing met Mac Gyver tape aan mekaar.

Ik wens je ontzettend veel plezier met je nieuwe keuken! Dat wordt echt moooooooooooooi!
Door M@rina
#3121897
cj schreef: Ik geef je groot gelijk! Eerlijk gezegd vind ik je oude keuken....spuug...
Smaken verschillen.
Succes met de troep!
Saskia
Toen ik hem ruim 18 jaar geleden uitzocht (nieuwbouw appartement en alles moest nog gebouwd worden) was het prachtig, heel modern en stijlvol... nu ben ik het voor de volle 100% met je eens ;D
Door M@rina
#3121898
Anne in Duitsland schreef: Wat was er mis met de oude keuken eigenlijk? Ziet er nog prima uit! :P

Welke keuken van Ikea gaan jullie plaatsen? *opent alvast nieuw tabblad voor ikea.nl*
we hebben niet echt een keuken uit de show room uitgezocht, maar zelf alles bij elkaar gekozen. we hebben de method keuken met hoogglans geelwitte deuren en frontjes en een walnoothouten werkblad, achterblad (dus geen tegeltjes) en boven de kastje wordt het ook dicht gemaakt met hetzelfde spul in walnoot hout.

Ik heb helemaal blij met verlichting in de lades en ledverlichting onder de bovenkastje, mooie koelkast, ik heb hem net even een stuk uitgepakt en van binnen bekeken (lekker ruim en weer 2,5 vrieslade ;) )  De afzuigkap is helemaal weggewerkt in een bovenkastje net als de andere kastjes dus mooi 1 geheel! Als het klaar is plaats ik weer foto's.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3121906
M@rina schreef: we hebben niet echt een keuken uit de show room uitgezocht, maar zelf alles bij elkaar gekozen. we hebben de method keuken met hoogglans geelwitte deuren en frontjes en een walnoothouten werkblad, achterblad (dus geen tegeltjes) en boven de kastje wordt het ook dicht gemaakt met hetzelfde spul in walnoot hout.

Ik heb helemaal blij met verlichting in de lades en ledverlichting onder de bovenkastje, mooie koelkast, ik heb hem net even een stuk uitgepakt en van binnen bekeken (lekker ruim en weer 2,5 vrieslade ;) )  De afzuigkap is helemaal weggewerkt in een bovenkastje net als de andere kastjes dus mooi 1 geheel! Als het klaar is plaats ik weer foto's.
Verlichting in de lade's is wel cool. Misschien eens over nadenken als onze nieuwe keuken geplaatst is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door