Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kimlodewijks
#3120583
Kent er iemand een natuurlijk middeltje tegen hotspot. Om ze te voorkomen dan bedoel ik.
Turbo heeft vorig jaar voor de eerste keer een hotspot gehad. En eenmaal dat ze het gehad hebben kunnen ze het wel vaker krijgen heb ik gehoord. Vorige week kreeg hij plots bubbeltjes op zijn wang, dezelfde als vorig jaar rond de hotspot (= uitbreiding van de hotspot toen). Ik heb er dan onmiddellijk isobetadine op gesmeerd. Hij heeft nu kleine korstjes waar de bubbeltjes waren maar er is dus geen hotspot doorgekomen. Hij heeft nu natuurlijk wel een grote oranje vlek op zijn anders mooie witte wangetje. Op zich stoort dat me nu ook niet zo erg, maar als iemand een ondersteunend natuurlijk middel kent om hotspots te voorkomen, zou dat wel interessant zijn (ik wil me niet steeds zorgen moeten maken, of naar de DA lopen voor antibiotica).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3120692
Mijn bullen hebben ze ook wel eens, Lola krijgt ze als ze eend krijgt dus dat is van haar menu gescrapt. Het is uiteindelijk een allergische reactie ergens op natuurlijk.

Ik was met betadinescrub 2x per dag, en dan is de hotspot met 2 a 3 dagen droog. Worden ze ook niet groter, en zijn genezen met een week.

Je zou zeggen dat je de allergeen weg haalt zoals ik heb gedaan met eend uit haar menu halen, ze heeft sindsdien ook geen hotspot meer gehad, je de hotspot kunt voorkomen. Moet je wel weten waardoor de hotspot veroorzaakt wordt.
Gebruikersavatar
Door kimlodewijks
#3120714
Turbo is niet zo'n zwemmer Die dag was hij ook niet in het water geweest (enkele dagen voordien wel). Hij rolt wel graag in het gras (gelukkig niet in vieze dingen) en we zijn die dag op een weide geweest waar net koeien op stonden. Soms heeft hij ook wel eens bultjes bovenop zijn kop zoals veel dalmaatjes, wschl een lichte allergische reactie op ????? (Gras misschien) maar die geven nooit een hotspot. De hotspot vorig jaar was op zijn wang en de bubbels nu ook weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3120899
constance.blokzijl schreef: Ik was met betadinescrub 2x per dag, en dan is de hotspot met 2 a 3 dagen droog. Worden ze ook niet groter, en zijn genezen met een week.
+ 1
En idd veel laten zwemmen/poedelen in de zee
Gebruikersavatar
Door nova
#3120923
Het begin van een hotspot is vaak een klein wondje, dat gaat wat jeuken, de hond gaat likken  en/of krabben, en je zit al snel in een hotspot -spiraal.
Hier wordt het aangepakt met: *  de plek ruim kaalscheren,*  wassen met een desinfecternede shampoo of zeep, en er
* wat opsmeren als honingzalf, groene leem  of  bio-honig.  Ik was met een oplossing van  Betadine shampoo.
Vaak kom je er niet om heen om ze een kap op te doen.
Gebruikersavatar
Door kimlodewijks
#3121579
Bedankt voor de antwoorden. Ik had gehoopt dat er misschien iets zou zijn dat je in de zomermaanden zou kunnen bijgeven en dat hotspots kan tegengaan (een natuurlijk middeltje liefst), maar het zal dus vooral goed opletten blijven en zsm ingrijpen.
Bij de puur hotspot zie ik eigenlijk niet staan hoe die gebruikt moet worden, als er al een hotspot is?, ter voorkoming?, ...
Door Tamara
#3121714
http://www.puurnatuur.nl/nl/product/puur-hotspot
Tenzij de dierenarts anders voorschrijft:

1-2 x daags:
Hond 10 - 15 Druppels

1ml = 20 druppels

De druppels kunnen rechtstreeks of met wat water met een plastic lepel of spuitje in de bek gegeven worden. Eventueel kan het op iets lekkers gedruppeld worden. Voor een optimaal resultaat dient dit natuurproduct te worden opgenomen door het schone mondslijmvlies. Geef het daarom minstens een half uur voor of na het voeren.


Als je een hotspot ziet, meteen de haren zoveel mogelijk wegknippen, dan kan er lucht bijkomen en drogen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door