Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3121482
Hier krioelt het van de honden .
Maar de eigenaren die een hulpmiddel voor hun hond hebben kan ik op een paar vingers tellen .
Er zijn ook honden die een aandoening hebben .... ouderdom enz enz

Ik ken een hond die schoentjes nodig heeft
En ik ken een mevrouw met een oud Markiesje . Als het warm is dan heeft ze de doggyride mee , en als het onderweg nodig is gaat het oudje in de kar .

Vorige week tijdens de BHV training kwam het onderwerp ook nog aan de orde
Hond valt van boot in zeer diep water , eigenaar duikt er achteraan, eigenaar  verdrinkt
Toen ik vertelde dat er ook zwemvesten voor honden zijn vielen de nodige monden open (ook van hondenbezitters )

Er wordt hier in de omgeving nogal lacherig gereageerd als je hond een jasje aan heeft
Ook na uitleg . Als ik vertel dat mijn hondje het nu ze wat ouder is gewoon koud krijgt , en dat het ook ter bescherming van is
Met de doggyride idem . Je word bekeken of je van een andere planeet komt , zeker als je er mee wandelt
En de opmerkingen zijn idem ..... Als Vikky niet meer mee kan dan blijft ie maar thuis ( Of Vikky loopt op zijn tandvlees omdat ie veel te veel moet lopen  :-X )
Er zijn ook leuke reacties , het vaakst van niet -hondenbezitters . Toen Noa er nog was kreeg ik vele leuke reacties
Ik heb er verder lak aan wat men denkt en zegt . Maar ik wil als men er voor open staat ook uitleg geven

Maar hoe is dat in jouw omgeving ? Is men bekend met hulpmiddelen ? Zie je het geregeld ? En hoe reageert men als men ziet dat jij voor je hond wel gebruik maakt van hulpmiddelen
Door Tamara
#3121488
Mensen moesten al lachen dat senna ging wandelen met haar kap om. (oke het zag er hilarisch uit) maar ik kreeg er geen reacties op. tenminste niet van 'wat is dat nou?'

Mijn buren weten zelfs dat ik een zwembad heb voor ze 'ook een soort hulpmiddel' omdat ze allergisch zijn voor gewoon buitenwater en ik ze water niet wil onthouden, het zijn retrievers.
Krijgen nare oorontstekingen die met geen enkel middeltje overgaan en grote pusserige hotspots.
Mijn aardige buurman zegt alleen als geintje 'ga je ze weer zwemles geven?'  :biggrin2:

Maar als mijn hond een been geamputeerd moet hebben, of braces om moet hebben, of een hondenrolstoel dan is dat mijn beslissing.
Het enige wat die mensen te horen krijgen is 'kijk senna, wat moet je toch blij zijn MIJ als baasje te hebben' en dan een volle kus recht op Senna's neus.  :-*
Laatst gewijzigd door Tamara op za 06 jun 2015, 02:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#3121512
Goed onderwerp :) maar ook een lastige.  Ik ben zeker niet tegen simpele hulpmiddelen om het een oude hond wat makkelijker te maken,  of een hond die ziek of geopereerd is een tijdelijk hulpmiddel te geven.  Maar soms is een hond gewoon op en is het (in mijn ogen) tijd om hem te laten gaan.  Doordat er tegenwoordig zoveel mogelijk op is op het gebied van hulpmiddelen vind ik dat er soms situaties ontstaan die compleet hondonwaardig zijn en dat zou ik dus niet doen. Voor mij ligt de grens denk ik niet zo hoog dat ik mijn hond bijvoorbeeld in een rolstoel ga hijsen.  Ondanks dat het soms wel nuttig kan zijn, zie Joris van Pauline. Ik zag bijvoorbeeld op animal event honden die in een rolstoel hingen en een luier omhadden, mijn maag draaide daarvan om eerlijk gezegt.
Laatst gewijzigd door tessa op za 06 jun 2015, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3121522
Toen wij met Oscar na de operatie liepen in de handdoeken takel, kregen we wel veel aanspraak. Maar dan zie je ook direct dat er iets is natuurlijk.

Wij gebruiken nu vooral jasjes. Tegen de kou en zoals gister een koeljas vanwege de warmte. Daar wordt soms wel wat van gezegd. Met zijn winterjas vooral dingen in de trant van: zo die wordt verwend! Lekker warm jasje aan. En nu met de koeljas opmerkingen van: jeetje, waarom moet die hond nu een jas aan! Maar als je het even uitlegt vinden mensen het tot nog toe heel logisch en zijn ze heel positief.

Honden in karretjes zie ik hier eigenlijk nooit, wel kleintjes in mandjes. Ik zou best een bakfiets willen, om Oscar in de vervoeren, maar die krengen zijn zo duur en ik zou eigenlijk niet eens weten waar ik dan heen zou willen fietsen  :biggrin2:. De leukste wandelplekjes zijn toch wel haast op autoafstand, dus die drie keer per jaar dat ik zou gaan fietsen is wat onzinnig haha.
Door Pluto
#3121542
Op lange wandelingen gaat tegenwoordig standaard de buggy mee voor Pluto. Hij geeft bijzonder duidelijk aan wanneer het tijd is voor rust en wanneer hij uitgerust is maakt hij ook weer duidelijk dat hij weer op de kuierlatten wil.
Er wordt wisselend op gereageerd, vooral met verbazing en af en toe hoor je nog net het gemompel over de hoge mate van belachelijkheid waarmee je te koop loopt.

De fietsmanden waarin ze met regelmaat vervoerd worden zie ik niet als hulpmiddel maar als vorm van transport, daarop is de reactie bovenal positief.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3121551
Misschien niet echt een hulpmiddel, maar ik wordt regelmatig aangesproken op de loopplank die ik gebruik voor mijn jonge hond. Dat hij zo verwend wordt terwijl hij vier gezonde poten heeft.

Maar als ik dan uitleg dat hij die vier gezonde poten ook vooral heeft omdat hij niet uit de auto mag springen, dan begrijpen sommige dat wel. Niet-hondenbezitters beter dan hondenbezitters lijkt het.
Laatst kreeg ik wel een compliment van iemand die later in het gesprek vertelde dat ze dierenarts was. Dat ze het knap vond dat ik die plank gebruik. Ach, ik heb genoeg filmpjes op internet bekeken over dit onderwerp, en het is gewoon echt ontzettend slecht voor de gewrichten. Dus ik blijf trouw mijn plank gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3121552
Hope schreef: Misschien niet echt een hulpmiddel, maar ik wordt regelmatig aangesproken op de loopplank die ik gebruik voor mijn jonge hond. Dat hij zo verwend wordt terwijl hij vier gezonde poten heeft.

Maar als ik dan uitleg dat hij die vier gezonde poten ook vooral heeft omdat hij niet uit de auto mag springen, dan begrijpen sommige dat wel. Niet-hondenbezitters beter dan hondenbezitters lijkt het.
Laatst kreeg ik wel een compliment van iemand die later in het gesprek vertelde dat ze dierenarts was. Dat ze het knap vond dat ik die plank gebruik. Ach, ik heb genoeg filmpjes op internet bekeken over dit onderwerp, en het is gewoon echt ontzettend slecht voor de gewrichten. Dus ik blijf trouw mijn plank gebruiken.
Das een goede, die hebben wij ook. Vooral de buren hebben er vol verwondering naar staan kijken  ;D. En toen we het stoepje gingen verhogen kregen we ook wel wat vragen. Maar nu dat er eenmaal in ligt valt het niemand meer op.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3121563
Ik gebruik een jasje voor Brutus als het koud is, ze kijken wel, want uiteindelijk een Amerikaanse Bulldog is vooral een 'stoere' hond, maar ik krijg er weinig reacties op, als ik uitleg waarom, omdat hij gewoon artrose heeft en dit helpt hem een beetje, is het prima.

Toen we Lola net hadden hebben we een buggy gekocht, tja een hond van 2 heeft meerbeweiging nodig dan een pup van een paar weken/maanden. Daar komt haar bijnaam prinsesje ook vandaan haha. Ze vond het een geweldig ding, zat er ook zo mooi in! Ding is ook mee op vakantie geweest, Lola was toen 4 maand en wij hebben wandelvakanties. Men vond dat vreselijk leuk, en zelfs zonder uitleg gaven ze al aan dat het vast was omdat ze niet zo ver mocht lopen!

Moet wel heel eerlijk zeggen, de wereld aan honden bij mij in de wijk, maar verder geen 1 met een hulpmiddel!
Door Lil
#3121570
Ik word er vaak niet goed van. Loopplank is onzin (nee met een kromme rug 4x per dag 28 kg tillen is erg fijn). Herder hoeft geen jas. Koeljas is dierenmishandeling. Pijnstiller is onzin als hij last heeft maak je hem af (fijn altijd woordgebruik van boeren inslapen of zo kennen die niet).
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3121572
Oooh, die zou ik toch inderdaad bijna vergeten! Mijn platneuzen hebben allebei een koelband, en Brutus heeft wat meer last van de warmte ben dus nog in dubio of ik ook een koelmat moet kopen...
Door smulpaap
#3121587
Lil schreef: Ik word er vaak niet goed van. Loopplank is onzin (nee met een kromme rug 4x per dag 28 kg tillen is erg fijn). Herder hoeft geen jas. Koeljas is dierenmishandeling. Pijnstiller is onzin als hij last heeft maak je hem af (fijn altijd woordgebruik van boeren inslapen of zo kennen die niet).


Nou , niet alleen boeren hoor  :)
Toen mijn beide dames moesten revalideren na hun knie operatie ging ik veel een zeer deftige villawijk in
Geen andere honden , asfalt . Dus prima om te oefenen
Van dergelijke mensen verwacht je toch meer niveau
Er stond eens zo,n kakker te kijken , naar mijn nog lang niet goed lopende hond
Hmmm , daar kan de spuit maar beter in
Goh , meneer ... weet u wat er aan de hand is dan ..... deze hond revalideert

En een andere hondenbezitter . Nou , ik ga nog wel naar de d.a om ontwormingsmiddelen te halen , of een prik tegen de vlooien
Maar mijn hond laten opereren ..... ik ben belazert . dan gaat de spuit erin

Pijnstilling is hier in de omgeving nog wel normaal . Fysio , hydro en /of andere behandeling ..... dan vermenselijk je je hond
Gebruikersavatar
Door Neally
#3121590
Hier twee hondjes die zonder ondervacht. Koud is bibberen = een jasje/truitje/dingetje aan. Met regen idem.
Daar werd heel lacherig om gedaan. Nu vindt men het alleen maar prachtig, die twee kikkers en hun kèkke outfitjes.

Als we gaan varen gaan er zwemvestjes mee. Als we gaan zwemmen bij het varen gaan de zwemvestjes uit.
:biggrin2:
Het liefst zie ik ze zonder iets aan. Lekker rollen in het gras en die blote bast-jes in de zon....
Door Truida
#3121599
Begin jaren 70 kreeg ik mijn eerste hondje, een cocker spaniel.
Toen ze 6 of 7 jaar was scheurde ze haar kniebanden en de knieschijf bleek ook aan gort. Oké, operatie volgde en 6 weken volkomen rust.
4 weken later scheurde ze haar andere kniebanden en moest nog minstens 2 weken wachten op de volgende operatie.
Weer 6 weken volkomen rust, zeker ook omdat haar al geopereerde poot niet overbelast mocht worden.
Op een bepaalde moment viel het mij op dat ze niet meer haar vrolijke zelf was, ze leek mij depressief.
Ik heb toen van een buurtgenoot voor een tientje een oude wandelwagen overgenomen, van hondenbuggy's had nog nooit iemand gehoord.
Madam in de wandelwagen gezet en er mee aan de wandel. Ze knapte mentaal zienderogen op  :).
Door man en kinderen werd ik gek verklaard dat ik zo de straat op ging, kon me geen klap schelen.
De DA lag in een dubbele deuk toen hij ons zo zag, maar later hoorde ik dat hij iemand anders dit ook had aangeraden.
Na een week of 6 wilde de dame steeds minder in de wandelwagen zitten en weer gewoon mee lopen.

Als het nodig zou zijn zou ik het zo weer doen, laat de mensen maar kletsen.
Door fransbulletje
#3121608
Hier lopen ook heel veel mensen met honden.
Hulpmiddelen nog nooit gezien ook al kunnen ze bijna niet meer lopen van ouderdom of wat anders.
Mensen weten vaak niet eens van het bestaan van veel hulpmiddelen of vinden het flauwekul.

Dat onze bullen vlees eten, nog bio ook, op schapenvachten liggen in biabedden, bergen met speelgoed hebben etc dan verklaren ze je voor gek.
Met Pierre ging ik naar de dierenfysio vanwege zijn rug/nekproblemen maar dan kun je toch net zo goed een pijnstiller geven dat is veel goedkoper.
Als ik met 30 graden mijn honden een koelband omdoe en ze alleen op het gras laat lopen vinden ze mij een zeikerd.

Ach ze hebben een hond....meer is het voor hen niet en daar houden ze zich niet mee bezig.
Hun hond heeft het toch prima, 1x per jaar naar dierenarts voor vaccinatie, 3x per jaar standaard ontwormen en iedere dag een bak met lekkere brokken  :-X
Laatst gewijzigd door fransbulletje op za 06 jun 2015, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door