Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3120611
Dat was toch laatst ook in die uitzending van Focus? Dat wormen het afweersysteem kalmeerden om beter te kunnen overleven en er daardoor 'vroeger' minder allergieën waren?

Ik vraag me sinds Zembla gisteren wel af, of de famaceutische industrie niet doorslaat? Ja, we zijn dankbaar voor de anti-biotica en de eerste vaccins, maar ik denk echt dat we weer moeten leren te leven IN de wereld in plaats van onze eigen (stads)wereld te creëren....
#3120837
Mij hebben ze 4 jaar geleden ook gevraagd om mee te doen met dit soort behandeling (test), omdat ik al sinds mijn 15 de ziekte van Crohn heb. Toen had ik er niet zo'n goed gevoel bij, dus heb ik dit stug geweigerd, tenslotte is het dag dagelijkse leven al moeilijk genoeg, om daarbij ook nog eens als proefkonijn te worden gezien. Ik hou altijd goed de laatste ontwikkelingen in de gaten, rond deze ziekte, maar helaas beloven ze veel, alleen duurt het in NL vaak nog jaaaaren voordat er iets mee wordt gedaan...


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3120949
Interessante lectuur, maar je vraagt je ook af waar je verstandig aan doet?
Hoe meer de mens ingrijpt, hoe meer problemen je krijgt.

We kunnen niet terug naar de oertijd en dat willen we ook niet.
Dat waren barre tijden.

Die enorme ziekte epidemieën van vroeger waarbij heel veel mensen stierven, waren een manier om met de sterksten verder te gaan.
Nu 'fokken' wij mensen met de zwaksten... zo komen er steeds meer mensen en minder grondstoffen... de vraag is waar dat naartoe zal leiden?
#3120952
Je kunt niet terug maar we zijn met al onze "ohhww, alles om ons heen moet dood dood dood, weg met bacteriën, doet u ons nog een liter of 10 chloor, Dettol en Halamid, weg met wormen, weg met parasieten, dood dood alles moet dood. En als je je hond rauw voert, ben je op alle fronten helemaal schadelijk bezig, dood voer moeten ze, dood dood dood" zijn we misschien een beetje door geslagen.
#3120957
Ik heb gisteren de tegels waarop ze eten nog niet schoon gespoten .... er komt toch regen  :biggrin2:

Mijn oudste zoon hield als 11 jarige eens een spreekbeurt op school , over de trektocht die we per kano hadden gedaan in Noorwegen
Toen hij thuis kwam vroeg ik ... en ? Nou mam iedereen luisterde aandachtig .
Maar ze vonden ons alleen een beetje vies toen ik vertelde dat we keutels van rendieren in onze handen hadden gehad
En elke dag kampvuur maakten , en elke dag proberen om je eigen vis te vangen
Toen gingen alle vragen over , was er dan een douche .... nee . Je kan niet veel meenemen in zo,n kano
Had je wel een schone onderbroek ..... die spoelden we in het water uit
En drie weken niet douchen , nee . Het water was te koud om er geheel in te gaan
Na afloop zei de meester , is dit allemaal waar . Ik zal het je mams eens vragen  :biggrin2:
En jawel hoor , meester sprak me eens aan . Of dit toch allemaal waar was wat onze prins had verteld  :biggrin2:
Onze toenmalige huisarts vond het prachtig . Ik was vooraf wel even geweest voor eventuele zonodig medicatie en /of homeopatische middelen
We hebben de medicatie niet nodig gehad voor de kids , ze hadden ook geen worminfectie opgelopen
#3120961
smulpaap schreef: Ik heb gisteren de tegels waarop ze eten nog niet schoon gespoten .... er komt toch regen  :biggrin2:

Mijn oudste zoon hield als 11 jarige eens een spreekbeurt op school , over de trektocht die we per kano hadden gedaan in Noorwegen
Toen hij thuis kwam vroeg ik ... en ? Nou mam iedereen luisterde aandachtig .
Maar ze vonden ons alleen een beetje vies toen ik vertelde dat we keutels van rendieren in onze handen hadden gehad
En elke dag kampvuur maakten , en elke dag proberen om je eigen vis te vangen
Toen gingen alle vragen over , was er dan een douche .... nee . Je kan niet veel meenemen in zo,n kano
Had je wel een schone onderbroek ..... die spoelden we in het water uit
En drie weken niet douchen , nee . Het water was te koud om er geheel in te gaan
Na afloop zei de meester , is dit allemaal waar . Ik zal het je mams eens vragen  :biggrin2:
En jawel hoor , meester sprak me eens aan . Of dit toch allemaal waar was wat onze prins had verteld  :biggrin2:
Onze toenmalige huisarts vond het prachtig . Ik was vooraf wel even geweest voor eventuele zonodig medicatie en /of homeopatische middelen
We hebben de medicatie niet nodig gehad voor de kids , ze hadden ook geen worminfectie opgelopen
Wauw....  :) :)
Dat klinkt echt als een megavette vakantie  :D :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door