Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3120743
Ik hou van mij lab, maar af en toe kan ik haar achter het behang smijten.
ze heeft 7 dagen geleden een operatie gehad en ik dacht we gaan even bij een weiland een stukje lopen, niet wetende dat er een gore sloot lag.
Nu is ze dus in het water gesprongen met wond en al. Ze loopt ook al 7 dagen met een kap.

Ik heb het thuis weer afgespoelt met water en er betadine op gegooid. Wat kan ik nog meer doen en waar moet ik op letten?
Wanneer moet ik meteen naar de dierenarts?

Ze doet echt NIKS meer tot maandag  >:(
#3120754
[quote="Doranto"]
Als de wond al 7 dagen oud is en hij is dicht, denk ik niet dat je je zorgen moet maken. Ik zou het gewoon goed in de gaten houden dat het niet dikker en/of rood wordt ofzo.
[/quote]

Ja dicht is ie al 2 dagen, dat ging vrij snel. Bedankt!

maar ze krijgt toch huisarrest  >:(  :2funny:
#3120788
[quote="Extreme"]
In de gaten houden, ookal verwacht ik niet als de wond dicht is dat er nog ellende kan ontstaan, maar je weet maar nooit,
Zwembad kopen zodat ze lekker thuis in schoon water kan zwemmen zou ik bij haar huisarrest als straf toevoegen  ;D
[/quote]

Is al geregeld  :2funny:

dierenarts zei dat ze daar ook nog niet in mocht, vandaar dat er nu nog maar 20 cm in staat want bruintje hier sprong daar ook al in.
Trouwens ook met of zonder afdekdoek  ::)  hondjes waren allergisch (hotspot/ooronsteking) voor zoet/vuil water, vandaar dat we deze hadden aangeschaft.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tamara op do 04 jun 2015, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#3121711
[quote="Hope"]
Ik heb ooit gehoord dat je geen betadine op hechtingen mag gebruiken. Door de olie die erin zit lossen ze sneller op.
[/quote]

Goed dat je het zegt, dit wist ik niet  ???
Gelukkig heeft de dierenarts ze er vandaag uitgehaald, maar ik zal het onthouden voor de volgende keer! Bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door