Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#3120740
Deze zomer denken we er over om een keer fietsen te huren, met een fietskar voor de hondjes. Nu vraag ik me wel af of dat geschikt is om een stuk mee op pad te gaan als het warm is. Is het een beetje luchtig, of loopt de temperatuur erg op.
Door Tamara
#3120748
Weet je of je hond tegen kleine ruimtes en fietsen kan?
Ik heb namelijk een hondenfietskar gekocht 2 jaar geleden, deze werd binnen 1 seconden door de nagels van mijn lab kapot gemaakt,
een bench gekocht om die erin te doen en hier haalde ze haar hoofd en rug aan open. Dit heb ik dus niet meer in gebruik.
Oh ja, een km in de omtrek hoorde ze haar blaffen.  ::)
Zou zonde zijn als je wat huurt en je moet geld betalen omdat de hond er niet in wou  :2funny:

De golden retriever daar integen bleef heel erg lief liggen  :biggrin2:


Maar een antwoord op je vraag: Als je de regenhoesjes weghaalt dan is het heerlijk liggen met de wind die erdoorheen komt.
Hoe harder je fiets, hoe koeler het voor hun is  ;)
Wij hebben het 1 hele zomer gebruikt. Ook als het rond de 20 graden was.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3120749
Mijn lab vind het fantastisch in de fietskar, ze is er heerlijk relax in. Ik vind het voor achter de fiets wat minder want ik trap me een ongeluk.  ::)

Je kunt ook een bakfiets proberen, daar zitten ze in een tuigje vast en in de open lucht.
Gebruikersavatar
Door Sher
#3120760
Ik begrijp het, het is zaak dat ik eerst mag proberen of het wel lukt. Dat moeten we dan maar even vragen bij het verhuurbedrijf.
Door Lil
#3120767
Ik kon goed ventileren. De meeste honden kun je niet zomaar achter de fiets hangen, dat vergt bijna altijd eerst training.
Door Lil
#3120777
Sher schreef: O, wat moet er dan aan getraind worden? Ik dacht dat ze alleen maar in de fietskar gezet hoefden te worden.  :-[ :-[
Dat vinden vele eng.  Het hobbelt en beweegt en baasje kun je niet zien. Baasje ziet ook de hond niet. Ik begin altijd met de wandelkit, dan zien ze mij,  kan ik belonen en is het tempo 20 km/h lager.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3120783
Lil schreef: Ik kon goed ventileren. De meeste honden kun je niet zomaar achter de fiets hangen, dat vergt bijna altijd eerst training.
B is nog bang voor een pissebed maar die ging als een ware koningin in haar fietskar zitten op Ameland en liet zich rondrijden.
Door Lil
#3120787
MarijeEnBoomer schreef: B is nog bang voor een pissebed maar die ging als een ware koningin in haar fietskar zitten op Ameland en liet zich rondrijden.
Inmiddels 6 honden erin gehad. 2 kon je zo mee wegfietsen 4 absoluut niet. Uitproberen is een top idee, maar ik zou mij er dan toch op instellen dat het misschien niet lukt.
Door smulpaap
#3120798
Lil schreef: Ik kon goed ventileren. De meeste honden kun je niet zomaar achter de fiets hangen, dat vergt bijna altijd eerst training.


Daar ben ik het helemaal mee eens .
Om die reden staan er ook zoveel karren weer te koop op MP ..... hond wil /durft er niet in

Ik heb er vier honden in gehad . Toen ik mijn eerste kar had gekocht heb ik de kar 14 dagen zonder wielen in de kamer neergezet
Zo hebben ze eerst kennis gemaakt , ze keken eens , kropen er eens in , gingen er in liggen om te slapen .
Daarna heb ik er a.hw een spelletje van gemaakt . Snack uit de kar pakken , de twee jongsten hadden zelf ook een spel verzonnen
Ze liepen door de kar heen ... pak me dan .....

Toen ben ik naar buiten gegaan met de kar . Ik had er ook een wandelset bij , dus eerst wandelen en hieraan laten wennen
Corrigeren was niet meer nodig , want de kar was ""een feestje "" geworden
Daarna achter de fiets , en dat vonden ze ook erg leuk . Met de twee oudjes kon ik gelijk gaan fietsen
De twee jongsten moesten vooraf wel de nodige energie kwijt . Maar dan liepen ze eerst een stuk naast de fiets
Daarna zaten ze rustig in de kar , en kon ik rustig fietsen

Voldoende ventilatie is wel belangrijk , maar ik denk dat je zelf ook wel bedenkt dat volle zon niet echt fijn is
Het is een kwestie van de route en de tijd waarop je fietst aanpast aan de hond(en)
Ik zie hier ook weleens mensen met die kleine rassen fietsen , in zo,n mandje op de fiets
Vikky in de volle zon op een warme polderweg . Daar wordt je als hond niet echt blij van
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3120857
Ik zou kijken of ik het voor die tijd eens zou kunnen proberen bij iemand in de buurt met een fietskar om te kijken hoe ze er op reageren.
Ook zo lullig wanneer je bij het verhuurbedrijf bent en dan blijkt dat ze er niet in willen.
Door Lil
#3120862
dinky89 schreef: Ik zou kijken of ik het voor die tijd eens zou kunnen proberen bij iemand in de buurt met een fietskar om te kijken hoe ze er op reageren.
Ook zo lullig wanneer je bij het verhuurbedrijf bent en dan blijkt dat ze er niet in willen.
Ja, dat was eigenlijk mijn waarschuwing. Grote kans dat je dan al betaald hebt en binnen 15 minuten die kar terug brengt. Zonde.
Ik duim dat het zo gaat als met mijn oudje, die stapte erin en keek zo van IK KING BIG BORIS heeft ene privéchauffeur, nu de trut nog leren mij tijdig met de juiste lekkernij te bedienen.
Door eelke
#3120938
MarijeEnBoomer schreef: B is nog bang voor een pissebed maar die ging als een ware koningin in haar fietskar zitten op Ameland en liet zich rondrijden.
Maar rondgereden worden zit in haar koninklijk bloed!
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3120970
Lil schreef: Ik kon goed ventileren. De meeste honden kun je niet zomaar achter de fiets hangen, dat vergt bijna altijd eerst training.
Ow? Ik had mijn vier kleintjes er altijd in en het kwam niet bij mij op dat ze dat mss niet wilden  :-\ Nou is het bij mij ook meestal zo van we gaan dit doen, ik vraag niet zoveel  :biggrin2:
Ik had zelfs de horretjes voor en achter open staan, zodat er bij vrij spel (geen verkeer) ik ze vrij kon geven door alleen even te stoppen. Hoefde ik als lui mens niets te doen, sprongen ze er vanzelf wel uit. ::)
Maar dat zal per hond wel schelen dan.
Door zurca
#3120986
Nou ik vraag ook niet veel aan de honden maar het concept "Fietskar" is hier toch echt afgeschoten door ze :biggrin2:
Ik dacht dat Ziggy dat allemaal wel prima zou vinden, die vind naast de fiets namelijk vre-se-lijk maar toen ze achter de fiets in de kar moest bleek naast de fiets ineens ge-wel-dig te zijn ::) ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door