Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3120328
T begon in december net voor de kerst,  toen Jara tijdens een jacht in volle vaart in een tak rende en zichzelf letterlijk gespietst heeft...Tak ketste af op de ribben, maar ging onder de huid door richting de lies waar hij naar binnen is geschoten en uiteindelijk op het bekken bot is afgestuit. Het geluid wat ze daar voorbracht en het gekronkel van haar op haar rug in het bos ligt mij nog vers in het geheugen en vergeet ik ook niet snel.
OP het eerste gezicht leek de wond niet zo erg..ik dacht ff een paar hechtingen en kloaar is ze weer, maar eenmaal op de operatietafel kwam de ernst van de wond (en hoe diep de tak heeft gezeten) pas echt naar boven... Wonder boven wonder geen ernstige schade, en na een kleine 2 uur opereren mocht ze mee naar huis. Na 2 dagen liep zij weer alsof er niets gebeurd was en stond te piepen bij de deur als bleek dat ze niet mee op jacht mocht wanneer ik met Storm op pad ging.

Eind januari was ze weer volledig genezen, bezoek aan een osteopaat en fysio wezen ook uit dat er geen blijvende schade was op een blijvend litteken en kale plek in haar zij na.

Helaas heeft ze nu sinds 3 weken een blessure aan de plexis brachialis linksvoor (zenuwknooppunt) waardoor ze veel pijn heeft en mank loopt...6 weken lijnrust waarvan nog 3 te gaan. Binnenkort beginnen met fysio/osteo

En als klap op de vuurpijl heeft Storm een gescheurde pees in zijn voet waardoor 1 teen wat langer is dan de rest en hij ook mank loopt...ook 6 weken lijnrust. Helaas net aan het begin van het wedstrijdseizoen van behendigheid.
Gedeelde smart is halve smart moet hij gedacht hebben.

Na deze periode mag t wel ff klar zijn wat mij betreft met dierenarts bezoeken etc.

t oorspronkelijke "gaatje"
Afbeelding
Afbeelding

op de tafel..huid moest los worden gesneden om te kijken wat de schade is
Afbeelding

het gat naar de lies
Afbeelding

na de operatie
Afbeelding

goed gezelschap
Afbeelding

niet zonder mij op pad toch??
Afbeelding

na 1 week
Afbeelding

komt dit goed??
Afbeelding

creatief met tape
Afbeelding
Afbeelding

2e/3e week..herstelt voorspoedig
Afbeelding

soms gaat er nog weer een stukje open..ook dat wordt opgelost
Afbeelding

half januari voor t eerst weer ff loslopen
Afbeelding
Afbeelding

t wordt steeds "mooier"
Afbeelding
Afbeelding

eind januari..hersteld verklaard..er komt inmiddels steeds meer haar
Afbeelding

in februari weer samen aan t werk op een zweetspoor :-)

Afbeelding
Afbeelding

en in maart weer volop aan t trainen voor de eerste jachtproef
Afbeelding

Eigenlijk ongelooflijk hoe snel honden kunnen herstellen...
Laatst gewijzigd door jara op wo 03 jun 2015, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#3120425
Wow ,wat een foto reportage !! ???
Ongelooflijk zeg ,als je ziet hoe diep die tak is geboord .
Wat een geluk toch dat je terug hebt kunnen " filmen " wat er gebeurde die dag en dat Jara het heeft overleefd.

Onvoorstelbaar ook hoe ze  hersteld is  ???

Ik hoop dat Sylvia je verder kan helpen met Jara of kan verwijzen desnoods.
Beiden in de lappenmand is geen lolletje.

Heel veel goede moed met beide kanjers .Hopelijk herstellen ze voorspoedig.
Met zulke goede zorg en aandacht moet dat goed gaan komen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door