Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Mijati
#3120297
Aangestoken door al die mooie foto's van barfende hondjes, besloten toch maar eens een menu in elkaar te zetten met datgene waar ik nu redelijk makkelijk kan aan komen.
Gezien ik nog niet elke dag wil gaan barfen, blijf ik 3 dagen kvv voeren. Mijn Tanja krijgt 500gr per dag, aangevuld met groente die bij ons overblijven.

Ma: kvv

Di: 225gr eendenvleugels  125gr runderpens    150gr paardenspiervlees

Wo: 225gr kippennek    125gr kiporgaan (nier, hart en lever)      150gr runderspiervlees

Do: kvv

Vrij: kvv

Za: 225gr kippenpoot    125gr runderpens    150gr lam

Zo: visdag, dat zal zijn: zalmkop of zalmkarkas (zonder kop) aangevuld met spiervlees/ orgaan) of sardientjes (aangevuld met spiervlees of orgaan)

Wat vinden jullie?
Ik weet dat het maar 5 diersoorten zijn, dat kan ik met kvv aanpassen.
en wat geef ik het beste bij het zalmkarkas en de sardientjes?
Door Lizzy
#3120313
[quote="Mijati"]
Aangestoken door al die mooie foto's van barfende hondjes, besloten toch maar eens een menu in elkaar te zetten met datgene waar ik nu redelijk makkelijk kan aan komen.
Gezien ik nog niet elke dag wil gaan barfen, blijf ik 3 dagen kvv voeren. Mijn Tanja krijgt 500gr per dag, aangevuld met groente die bij ons overblijven.

Ma: kvv

Di: 225gr eendenvleugels  125gr runderpens    150gr paardenspiervlees

Wo: 225gr kippennek    125gr kiporgaan (nier, hart en lever)      150gr runderspiervlees

Do: kvv

Vrij: kvv

Za: 225gr kippenpoot    125gr runderpens    150gr lam

Zo: visdag, dat zal zijn: zalmkop of zalmkarkas (zonder kop) aangevuld met spiervlees/ orgaan) of sardientjes (aangevuld met spiervlees of orgaan)

Wat vinden jullie?
Ik weet dat het maar 5 diersoorten zijn, dat kan ik met kvv aanpassen.
en wat geef ik het beste bij het zalmkarkas en de sardientjes?
[/quote]

Wat voor smaken KVV geef je? Want als dat KVV is waar kip in zit, dan zou ik aan willen raden om geen kippenvleesbot te nemen maar eerder iets van parelhoen of kwartel of fazant. Ofzo. Ik vind een kippenpoot trouwens ongeschikt als beginnersbot.

Een zalmkop weegt gemiddeld zo maar 500 gram. Dus daar hoeft in principe niks bij. Sardientjes kun je gewoon als extra bij een BARF maaltijd geven. Een bak vol met sardientjes dat gaat inderdaad niet vliegen, dat is vragen om een brakende hond want het is erg vet en erg vissig.
Door Mijati
#3120321
Tanja eet al 4 maanden kvv en krijgt als tussendoortje af en toe een kippenpoot of eendenbout, wat prima gaat. Ook zalmkop heeft ze eerder gehad.
Sardientjes dus liever als extra'tje. Prima. Doen we dat.

In principe is het niet de bedoeling om dan nog een kvv met kip te geven, juist met diersoorten die niet in het barf-gedeelte zitten.
Door Lizzy
#3120322
[quote="Mijati"]
Tanja eet al 4 maanden kvv en krijgt als tussendoortje af en toe een kippenpoot of eendenbout, wat prima gaat. Ook zalmkop heeft ze eerder gehad.
Sardientjes dus liever als extra'tje. Prima. Doen we dat.

In principe is het niet de bedoeling om dan nog een kvv met kip te geven, juist met diersoorten die niet in het barf-gedeelte zitten.
[/quote]

Kijk, dat is perfect! Dan ben je lekker bezig zo. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je helemaal zelf samenstelt :biggrin2:
Door Mijati
#3120496
even met de tips van Lizzy aan het stoeien geweest.

Besloten om geen twee dagen voor kip als botvlees te nemen, maar een dag.  De andere dag zou dan worden vervangen door de ene week fazant en de andere week konijnkarkas.
Dan zit het er zo uit:

Ma: kvv

Di: 225gr eendenvleugels  125gr runderpens    150gr paardenspiervlees

Wo: 225gr konijn/fazantkarkas    125gr kiporgaan (nier, hart en lever)      150gr runderspiervlees

Do: kvv

Vrij: kvv

Za: 225gr kippenpoot/kippennek    125gr runderpens    150gr lam

Zo: visdag, dat zal zijn: zalmkop of zalmkarkas (zonder kop) aangevuld met spiervlees/ orgaan)

tussendoor per week 1-2 eitjes en eventueel nog een sadientje.
Door Lizzy
#3120841
Ik had laatst fazantdij. Karkas vinden ze hier ook niet zo geweldig, omdat alle ingewanden er nog in zitten. Enniewee, de pootjes vonden ze helemaal geweldig, zelfs miep zeikerd hier vond ze lekker. Dus als je dijtjes kan scoren.......
Gebruikersavatar
Door pluk
#3120956
[quote="Mijati"]
Ik heb eerder de fazantmix van dogmeat gevoerd, die ging er prima in, maar ik zal rekening er mee houden dat ze het karkas wellicht laat liggen.
Dank voor je waarschuwing.
[/quote]
[quote="Lizzy"]
Ik had laatst fazantdij. Karkas vinden ze hier ook niet zo geweldig, omdat alle ingewanden er nog in zitten. Enniewee, de pootjes vonden ze helemaal geweldig, zelfs miep zeikerd hier vond ze lekker. Dus als je dijtjes kan scoren.......
[/quote]

Kvv fazant werd hier ook prima gegeten, maar fazantpootjes zijn blegh en gedroogde fazantvlees is lekker  ::)
Door Lizzy
#3121493
[quote="pluk"]
Kvv fazant werd hier ook prima gegeten, maar fazantpootjes zijn blegh en gedroogde fazantvlees is lekker  ::)
[/quote]

Ik wet niet of KVV fazant helemaal vergelijkbaar is met een heel karkas, maar zo zie je maar "zoveel honden zoveel wensen" :biggrin2:
Door Mijati
#3121500
Dat maakt het vers voeren van je hond ook alleen maar leuk. Een bak brokken is een bak brokken, elke dag hetzelfde. Maar zodra je vers voert, zie je dat honden echt het verschil wel proeven tussen de verschillende diersoorten.
Ook hoe ze moeten ontdekken wat wel of niet eetbaar is.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3121567
hier eet xenna met smaak de fazant....hera kijkt me aan of ik haar vergiftigen wil  ::)
dus nu we de pupsel hebben dacht ik...laat haar maar even snuffelen aan het karkas...kan ze er alvast aan wennen.
wat snuffelen...aanvallen gewoon en met smaak 3/4 wegeten ervan...
okeeee....braaf Desty  :biggrin2:

ik haal trouwens wel de ingewanden eruit voordat ik het geef  ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door