Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door yara2013
#3119982
Hoi,
Onze poes van 9 jaar heeft met enige regelmaat kale plekken. Dit is sinds ongeveer 3 jaar. De da zijn toendertijd dat het stress was, daar kon ik me niet in vinden, maar daarna ging de plek weg.
Laatst kreeg ze ineens 3 plekken, dus ik toch naar een ander da.
Ze is getest op demodex en schimmels en op beiden test ze negatief.
Op zich positief, maar wat nu? ?

Aangezien de huid van mijn hond enorm opgeknapt is op kvv (en nu inmiddels barf) denk ik dat ik mijn kat ook over wil zetten op kvv.
Dus de zoektocht naar informatie begint opnieuw .

Ik heb al het eea gelezen, Maar blijf met een vraag zitten.
Mijn kat heeft nu altijd brokjes staan.
Is het net als met honden niet goed om brok met vers te combineren (tegelijkertijd bedoel ik dan)?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3119986
In principe kan je het wel combineren, Sien van mij heeft vroeger ook alles door elkaar gegeten. Maar katten zijn makkelijke kotsers en de combinatie van rauw en brok kan nog eens makkelijker tot overgeven leiden. Dit vanwege de aanpassing van de phwaarde van het maagzuur.


De kale plekken zouden stress kunnen zijn. Er zijn stresskippen die de binnenkant vqn poten helemaal kaallikken. Desondanks is rauw voor iedere kat beter.
#3120005
koekje schreef: In principe kan je het wel combineren, Sien van mij heeft vroeger ook alles door elkaar gegeten. Maar katten zijn makkelijke kotsers en de combinatie van rauw en brok kan nog eens makkelijker tot overgeven leiden. Dit vanwege de aanpassing van de phwaarde van het maagzuur.


De kale plekken zouden stress kunnen zijn. Er zijn stresskippen die de binnenkant vqn poten helemaal kaallikken. Desondanks is rauw voor iedere kat beter.
Stress kan ik het echt niet aan linken.
Wij hebben sinds 1,5 jaar een hond erbij en toen had ze geen kale plekken terwijl ik toen kon zien dat ze wel stress had. Ook tijdens de verhuizing had ze het niet.

De laatste da herkende het overigens ook niet als stress plekken.

Ze eet verder gelukkig goed en gedraagt zich ook niet anders, maar wil het toch graag verhelpen.

Had jouw kat ook gewoon brokken erbij staan? Of afwisselend brokken en vers.

Uiteraard wil ik haar dan uiteindelijk volledig op vers, aangezien ik anders nog niet weet of het daar door komt.
Maar aangezien ik las dat de overgang bij katten soms wat moeizamer is vind ik het wel fijn te weten dat het gecombineerd zou kunnen worden.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3120007
Ja, ik had er een schaaltje brokken bij staan. Toch wil ik dat niet aanraden. Sien was toen kitten en kittens eten meestal alles. Nu is Sien bijna 9 en nog steeds een alleseter. De meeste katten zullen het rauwe voer niet aanraken zolang er nog brok en blik altijd staat. Dus ook in die optiek is het beter niet een schaaltje te hebben staan.
#3120058
Bedankt voor de reacties. Ik ga straks even een rolletje ontdooien.
Dan haal ik haar brokjes in de ochtend weg en kijk of ze het 's avonds wil eten.
Mijn kat is erg kieskeurig met eten (behalve goedkope brok), dus ben benieuwd
#3120331
Ik had dat idd doorgelezen, bedankt.

Toch leuk om te vermelden:
Mijn (reguliere) da belde net nog even adhv de negatieve uitslag van de test op schimmels. Hij stelde zelf voor om te proberen Hoe ze het op vers vlees zou doen.
Terwijl de schappen daar vol staan met RC voor elk kwaaltje.
Toch wel eens leuk
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door