Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3119909
Sjors is goed aan het wisselen (meneer heeft zowat geen tanden meer in zijn mond) en had voor hem op het menu, eenden nekken met orgaan

Toen we vanmorgen beneden kwamen was meneer aan de dunne en had een ongelukje in zijn bench gehad (geen van de 3 honden had dit aangegeven helaas, want ik vind dat bij puppen in een bench altijd zo zielig)

Afijn, na het opruimen uitgelaten, en 1/3 van zijn dag portie gegeven
Helaas waren de eendennekken op, dus had ik hem een zwanennek gegeven met orgaan ... DOM !

Dit viel niet lekker, dus kwam er 3x uit, en toen heb ik het maar weggehaald

Wat kan ik Sjors nou het beste geven tijdens het wisselen ? Heb er voor vandaag even 2 pakjes spiervlees uitgehaald (ontdooid het snelst), maar moet ik in deze tijd zijn menu aanpassen ?

Buiten de zwanennek krijgt hij altijd alleen zachte botten wat prima verteerd, vandaag was gewoon samenloop van omstandigheden dus morgen krijgt hij gewoon weer zacht bot, maar moeten wij het botpercentage toevallig niet wat aanpassen tijdens het wisselen ?

Iemand een idee ?
#3119928
Als ik zie dat het bot eten echt moeizaam gaat vanwege ontbrekende c.q. rammelende gebitselementen, dan ga ik even over op gemalen bot. dit duurt meestal niet langer dan een week of 2. Als ze beginnen met wisselen en er zit een tandje los oid, dan doe ik nog niet veel. Vaak krijgen ze op die leeftijd toch nog enkel zacht gevogelte.

Beetje aanzien dus hoe pup het doet en aan de hand daarvan de strategie aanpassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door