Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#3118881
De da heeft afgelopen week bij Rocky een teek weggehaald, we ontdekten een plek in z'n hals
en de da haalde er een dode teek uit.
Antibiotica meegekregen en een bravecto pil.
Gisteren ontdekte ik weer zo'n plek maar denk niet dat er nog een teek zat.
Ik wil nu zo snel mogelijk de bravecto geven maar weet eigenlijk niet of dat gelijk kan met antibiotica.
Door Dreetje
#3118897
Lizzy schreef: Maar als er nog zo'n plek zat en geen teek....?

Waarom eigenlijk AB?

Ik weet niks van Bravecto maar misschien kun je je dierenarts vragen?
Die andere plek zat er een paar dagen later en daar was geen teek te zien.
De da heeft bij die eerste plek er wel een teek uitgehaald, vandaar de ab.

Ik bel morgen even met de dierenarts.
Door Lizzy
#3118898
Dreetje schreef: Die andere plek zat er een paar dagen later en daar was geen teek te zien.
De da heeft bij die eerste plek er wel een teek uitgehaald, vandaar de ab.

Ik bel morgen even met de dierenarts.
Maar waarom AB nadat hij een teek eruit heeft gehaald? Ik begrijp het niet :-[
Door Dreetje
#3118899
Lizzy schreef: Maar waarom AB nadat hij een teek eruit heeft gehaald? Ik begrijp het niet :-[
Het is volgens mij ontstoken, een rode ronde plek waar hij de teek uitgedrukt heeft.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3118924
Lizzy schreef: Maar waarom AB nadat hij een teek eruit heeft gehaald? Ik begrijp het niet :-[
+1
Als ik hier teken verwijder is de plek ook altijd wat rood en opgezwollen.

edit: Een van onze honden verwijderd altijd zelf de teken als ik er niet snel genoeg bij ben. Heel vaak is het dan een rode plek, waar het kopje van de teek nog inzit.
Dat gaat vanzelf gewoon weer over.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 31 mei 2015, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dreetje
#3118932
Ik heb dus 0 ervaring met teken op een hond.
Bij ons vorige hond Sil heb ik z'n 9,5 jarig bestaan maar 2 teken van z'n lijf gehaald
en hier kwamen geen rode plekken van.
Ik had dus niet in de gaten dat dit teken waren omdat dat ook niet te zien was.
Ook was ik zelf niet mee naar de da.
Nou ja, de ab kuur maken we af en in het vervolg weet ik dus dat dit plekken
van teken zijn.

Ik ga morgen de da bellen om te vragen of ik bravecto kan geven.
Door miik
#3119158
Volgens mij zijn het 2 producten die geen invloed op elkaar hebben....
Maar door antibiotica wordt de weerstand lager, en door Bravecto (wat eigenlijk pure gif is... ) ook !
Dus ik zou er heel goed over nadenken of je dat wel tegelijk wil geven, ik zou het niet doen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3119300
Lizzy schreef: Maar waarom AB nadat hij een teek eruit heeft gehaald? Ik begrijp het niet :-[
Soms geeft een tekenbeet (of ander insect) een infectie door een andere bacterie. Dan is de plek erg rood,dik en gevoelig door de ontsteking.
Als er dan ook koorts en ziek zijn bij komt dan zou ik zeker AB overwegen.
Door hannabelgje
#3119525
Als het kopje van een teek blijft zitten dan ontstaat er een ontsteking die ervoor zorgt dat het uit het lichaam gewerkt wordt. Zodra het kopje eruit is dan gaat de onsteking normaal gezien vanzelf weg. De oorzaak is nl weg. Een normaal gezonde hond kan zoiets prima zelf oplossen zonder ab kuur. 
Door eelke
#3119542
Inderdaad. Ik heb zelf bv regelmatig ontstoken muggenbulten omdat ik daar erg heftig op reageer. Doe ik ook niks aan, hersteld wel.
Op een keer na maar toen kreeg ik verhoging, wel draaierig en werd mijn been paars. Toen kreeg ik ook een kuurtje.
Door inni
#3119687
Bij de herder van mijn zoon zat er enkele weken geleden 's avonds een dikke ontstekingsbult in z'n lies, da was al dicht. Toen de ontsteking even later bij 't ontsmetten aan de buitenkant openbarste kwam er een volgzogen teek uit........eng hoor. de wond is goed ontsmet en met een dag of twee was ze genezen. hij had er blijkbaar geen last van en geen koorts.
Door Ramses1
#3119905
inni schreef: Bij de herder van mijn zoon zat er enkele weken geleden 's avonds een dikke ontstekingsbult in z'n lies, da was al dicht. Toen de ontsteking even later bij 't ontsmetten aan de buitenkant openbarste kwam er een volgzogen teek uit........eng hoor. de wond is goed ontsmet en met een dag of twee was ze genezen. hij had er blijkbaar geen last van en geen koorts.
:o :o :o Eruit? Jakkes dat heb ik nog nooit gehoord!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door