Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#3118993
Vorig jaar kwam er uit de titer bepaling dat mijn Border Collie een lage bescherming heeft tegen parvo.


Er ging iets mis....  ::) opnieuw.  :biggrin2:

Hij is met 6 weken geënt bij de fokker.
Met 9 weken heb ik een titerbepaling laten doen en toen bleek dat de eerste pup-enting niet erg was aangeslagen :HCC 1, Parvo 2 en Dist 2.
Hij kreeg Nobivac DHP en vier weken later scoorde hij HCC 5, Parvo 3 en Dist 5.

Toen hij ruim 1 jaar was weer een titerbepaling gedaan : HCC 4, Parvo 2 en Dist. 3
Opnieuw niet torenhoog maar voldoende is voldoende. We zijn inmiddels een jaar verder en voor de wedstrijden moet hij een geldig (up to date) entingsboekje hebben anders liet ik het nog een jaartje zo.

Mijn idee is om hem óf vooraf nog eens te checken óf om gelijk maar alleen een Parvo -C te laten zetten maar ik weet niet of dat zo wordt toegelaten bij wedstrijden die elke keer bij een andere vereniging gehouden word.

Ik wil graag even jullie mening lezen ;)
Laatst gewijzigd door Ramses1 op zo 31 mei 2015, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3118995
Ramses1 schreef: Vorig jaar kwam er uit de titer bepaling dat mijn Border Collie een lage bescherming heeft tegen parvo.
Het hangt ook van de hond af denk ik. Is het een gevoelig hondje, dan zou ik denk ik sowieso niet enten.
Ik zou met Tannetje overleggen.
Door Lizzy
#3118997
Ramses1 schreef: Vorig jaar kwam er uit de titer bepaling dat mijn Border Collie een lage bescherming heeft tegen parvo.
Je bedoelt dat er weinig antistoffen zichtbaar waren? Hoe vaak is deze hond gevaccineerd? Is de parvo titer ooit wel hoog geweest?
Door Ramses1
#3119014
Lizzy schreef: Je bedoelt dat er weinig antistoffen zichtbaar waren? Hoe vaak is deze hond gevaccineerd? Is de parvo titer ooit wel hoog geweest?
Nooit erg hoog geweest, hij heeft nu 3 keer een enting gehad.
Door Lizzy
#3119030
Volgend Dr. R. Schultz is een titer een titer. Maakt geen reet uit hoe hoog of laag ie is. Dus ik deed niks. Maar goed, als je in de problemen komt met je sport, dan moet je wat. Je hebt best kans dat er wel een hogere titer is, aangezien Parvo nog steeds rondwaard en je hond er inmiddels best tegen aan gelopen kan zijn. Als het aantonen van een titer voldoende is, zou ik toch eerst laten titeren. En als er geen titer meer is, kun je alleen vaccineren voor Parvo. Ik zou dan eens een ander merk enting nemen.
Door Ramses1
#3119154
Lizzy schreef: Volgend Dr. R. Schultz is een titer een titer. Maakt geen reet uit hoe hoog of laag ie is. Dus ik deed niks. Maar goed, als je in de problemen komt met je sport, dan moet je wat. Je hebt best kans dat er wel een hogere titer is, aangezien Parvo nog steeds rondwaard en je hond er inmiddels best tegen aan gelopen kan zijn. Als het aantonen van een titer voldoende is, zou ik toch eerst laten titeren. En als er geen titer meer is, kun je alleen vaccineren voor Parvo. Ik zou dan eens een ander merk enting nemen.
Ja aantonen van een titer word wel geaccepteerd maar het stomme is dat dierenartsen nu in het boekje zetten dat deze na een jaar moet worden herhaald...
Dus dan kán ik in de discussie terecht komen dat mijn boekje niet up to date zou zijn.
Maar goed ik laat weer titeren en dan een ander merk enting ::) das wel een hele goeie van je, dat had ik zelf nog niet bedacht!.
Door miik
#3119156
Als er een titer aanwezig is, dan is dat toch in het boekje geschreven ?.
Desnoods met de mededeling erbij dat er volgend jaar opnieuw getest moet worden....
Maar los daarvan, als er nog een titer aanwezig is zou ik er zeker geen nieuwe enting in zetten- je hebt dan alleen maar kans dat de weerstand naar beneden gaat en de enting weer niet aanslaat.

Doortje had met 9 weken een (hele) lage titer... ik heb toen niets gedaan en nog 4 weken gewacht en toen pas de enting gegeven.... dus ervan uitgaande dat op dat moment echt alle titers helemaal weg waren...
En die is mega goed aangeslagen, nu toren hoge titers...
Terwijl ik denk dat als je ent als er nog wel een titer is, deze niet goed zal aanslaan.
Door miik
#3119157
Ramses1 schreef: Ja aantonen van een titer word wel geaccepteerd maar het stomme is dat dierenartsen nu in het boekje zetten dat deze na een jaar moet worden herhaald....
Tja, dat ligt dan aan de dierenarts waar je laat titeren....
Tannetje heeft Doortje nu voor een aantal jaren afgetekend in het boekje.
Terwijl de dierenarts hier in delft ook zegt dat ik elk jaar terug moet komen om te testen- wat ik dus niet doe....
Door sella
#3119474
Idd bij een goede titer streept Tannetje voor een x aantal jaar af.
Buffel had geen titer meer voor Parvo, en die is daar los mee geent. Nu is die torenhoog, dus ik geloof 2017 of, isin 2013 gezet.
Door Ramses1
#3119497
Hm.... ik krijg een jaarlijkse titer oproep...
Niet dat ik dat ga doen hoor, maar er word geen x aantal jaar afgestreept. Ik zal daarom vragen want dat heb ik wel nodig voor de wedstrijden.
Door miik
#3119500
Ramses1 schreef: Hm.... ik krijg een jaarlijkse titer oproep...
Niet dat ik dat ga doen hoor, maar er word geen x aantal jaar afgestreept. Ik zal daarom vragen want dat heb ik wel nodig voor de wedstrijden.
Ja zou ik wel doen ! Beter even een discussie met de dierenarts dan een extra enting erin.....
Door Behendige hovi
#3127930
Welke wedstrijden. Mijn oudste hond is al 7 jaar niet mee ingeent. Heb daar gewoon mijn behendigheidswedstrijden mee gelopen.
Ook ga ik met de andere 2 honden wel eens naar Duitsland naar een show. Daar kijken ze alleen maar naar de rabies enting.

Verder nooit probelemen ermee gehad
Door Ramses1
#3128220
Behendige hovi's schreef: Welke wedstrijden. Mijn oudste hond is al 7 jaar niet mee ingeent. Heb daar gewoon mijn behendigheidswedstrijden mee gelopen.
Ook ga ik met de andere 2 honden wel eens naar Duitsland naar een show. Daar kijken ze alleen maar naar de rabies enting.

Verder nooit probelemen ermee gehad
Frisbee wedstrijden.
Straks onze eerste schapendrijf wedstrijd en daarvoor moet ik nog even de reglementen opzoeken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door