Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3119092
We zijn ff 2 dagen op de camping. Fjurdy komt sinds vandaag  bijna niet in zijn achterpoten. Gisteren aangekomen en nog niet veel te merken, vandaag echt drama. Hij slaapt in de caravan in een lekkere warme mand. Zou dit aan het vocht liggen? Tramadol doet niet veel. :'(
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 04 jun 2015, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3119122
Lizzy schreef: Oh nee! :'(

Heeft hij wel reflexen in zijn achterpoten? En qua pijn, hoe zit het daarmee?
Hij krijgt Tramdol, 2x daags 50 mg. Hij geeft niet echt pijn aan. Hoe test ik reflexen?

Als hij ligt krijgt hij zijn poten er niet onder. Als hij dan eenmaal staat loopt hij wel.
Door Lil
#3119199
Dat lopen gaat anders of toch normaal? Had Fjurdy artrose of spondylose? Ik ben even aan het twijfelen.

Zet eens als hij staat een achterpootje verkeerd (dat hij op zijn tenen staat ipv op kussentjes). Hij moet de poot meteen terug zetten (Boris doet dit niet en bij lopen gaat dit vaak verkeerd heet dubbeltreden).

Andere is knijpen tussen het grote kussentje, dan trekken ze terug (gebeurd hier niet gevoelloos daarom ook het dubbeltreden).
Door tt-tjes
#3119232
Denk toch ook dat hij pijn heeft. Hij lag straks op zijn voeten te bijten en dat doet hij normaal niet. Ik ga het zo meteen testen met zijn pootjes. We zitten al de hele dag in de regen, we hebben een tent die lekt en een paar honden waar het niet lekker mee gaat. Ik ben blij dat we morgen naar huis gaan.
Door Lil
#3119246
Poten bijten is pijn of gek gevoel lijkt mij. Regen is echt killing is de ervaring. Merk helaas hier ook verschil tussen de droge periode en nu 2 dagen volop regen.
Door tt-tjes
#3119680
Lizzy schreef: Nou, even afwachten dan maar wat hij vandaag doet. En anders maar weer een ritje DA :-\ :-X :'( :-*
Het gaat vandaag wel beter, maar hij heeft wel heel zijn voetkussentje kapot gelikt/gebeten. Hij eet en drinkt goed. Kan ook weer wat makkelijker overeind.
inni schreef: ligt hij in dezelfde mand als thuis? Misschien in een andere houding geslapen dan hij gewoon is. Ik duim dat het snel over is (of zichtbaar beter).
Nee hij heeft een andere mand dan thuis. Maar in deze kan hij ook languit liggen. Hij heeft de afgelopen nachten naast mijn bed geslapen. Heb regelmatig naar hem gekeken en dan sliep hij heel relaxed.
Door tt-tjes
#3120634
Vanmiddag ging het weer niet lekker. Hij heeft nu aan allebei zijn achterpoten liggen soppen. Lopen ging weer slecht, hij kon niet mee komen met de wandeling, hijgt continu.
De CBD olie is inmiddels binnen, ik heb hem vanmiddag meteen een druppeltje gegeven. Ik hoop dat het iets gaat helpen.
Ik weet niet of hij hijgt van de pijn, of dat hij misselijk is. Ik hoop niet dat zijn pancreatitis weer op begint te spelen.

Vandaag vond ik voor het eerst dat hij echt een heel oude hond aan het worden is.
Door Lizzy
#3120638
Oh bah, wat een narigheid :'(. Wat is het toch vervelend dat je ook niet weet wat hij mankeert he :-\. Nou ja, laten we hopen dat hij net zo goed op de olie reageert als vele andere honden! Sterkte maar weer :-*
Door tt-tjes
#3120646
Lizzy schreef: Oh bah, wat een narigheid :'(. Wat is het toch vervelend dat je ook niet weet wat hij mankeert he :-\. Nou ja, laten we hopen dat hij net zo goed op de olie reageert als vele andere honden! Sterkte maar weer :-*
Ach weet je Lizzy, hij mankeert zo veel dat het aan veel dingen kan liggen. Ventje wordt over 2 maanden 14 jaar oud, en ik wil hem niet meer door een hele medische molen heen jassen.
De ene dag wil hij spelen en is hij vrolijk, de andere dag is het een oud manneke. Ik kan er geen pijl meer op trekken. Ik ga vanavond wat ulcogant bij zijn eten doen. Misschien dat het misselijkheid is. Van de olie moet ik afwachten of het gaat helpen.
Ik denk dat het zoetjes aan naar z'n eind gaat lopen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 04 jun 2015, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door