Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3118895
Oké, kleine opsomming van wat voorbij komt:

Onderzoek naar de (sociale en aanwijzende) interactie tussen honden en mensen, vergelijking met andere diersoorten.
Wat trekt ons aan in honden?
Waarom zijn honden (wolven) gedomesticeerd? En hoe heeft dat proces mogelijk plaatsgevonden? En wanneer?

Er komt een heleboel voorbij in het uurtje, te veel onderwerpen om alles diepgaand te onderbouwen en alle vragen die erbij om de hoek komen te kunnen beantwoorden, maar al met al wel een aanrader om eens voor te gaan zitten, vond ik.

Als het hier niet al eens voorbij gekomen is. Ik had de documentaire nog nooit gezien.
#3118920
Ik heb vakantie en zit met mijn kont in Denemarken. Net een eind gewandeld met de honden, herten steken hier voor je snufferd te weg over.Ik zit nu aan een ontbijtje; lekker Deens brood, koffie en een sapje.
Straks dus alle tijd om even te gaan kijken.
#3118951
M@rina schreef: Ik heb vakantie en zit met mijn kont in Denemarken. Net een eind gewandeld met de honden, herten steken hier voor je snufferd te weg over.Ik zit nu aan een ontbijtje; lekker Deens brood, koffie en een sapje.
Straks dus alle tijd om even te gaan kijken.
Dat klinkt zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig!!!!

Veel plezier!
#3118975
Is ook super! Het is wat fris dus even de open haard opgestookt, douche gepakt en in joggingbroek op de bank naar de docu gekeken.

Het DNA van honden is voor 99,8% gelijk aan wolven...het stukje over de vossen in Siberië had ik al eens gezien. Interessant!
#3118977
Van die vossen vond ik het meest verbazingwekkende dat het agressieve dus behoorlijk duidelijk aantoonbaar genetisch bepaald was en maar weinig afhing van "nurture" van de puppies. Zoals ook te zien was bij het experiment met de wolf-puppies in Tsjechië.
Tel daarbij op dat de morfologie van de vossen alle kanten op hobbelt, als als enige voortplantingscriterium de zachtaardigheid van de vossen wordt genomen. Ik vond het interessant. (Naast natuurlijk een barbaarse en niet-van-deze-tijd Siberische wijze van dieren "houden"  :-X)

Het eerste stuk over de sociale interactie en samenwerking tussen honden en mensen is leuk, omdat getracht wordt aan te tonen dat wat "wij hondeneigenaren" altijd (denken te) voelen en zien in onze honden. 

:biggrin2: Lang leve de oxytocine.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door