Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3118502
Hallo allemaal,
Terug van weggeweest.
Mijn toemalig wero heeft een nieuw huisje gekregen bij superlieve mensen, ik ben dolblij want bij ons wilde het triest genoeg niet lukken.
Destijds barfte ik met wero en het was een natuur talent wat vers vlees betref, hij at zowat alles.
Nu heeft hij een nieuw huisje en doet het top, er is maar 1 dingetje minder en dat zijn de kale plekken.
Dat heeft hij nooit bij ons gehad.
Alles is in orde bij de DA, dus heeft het nieuwe baasje besloten om net als ons ook vers te geven.
Ze gaan beginnen met kvv om te kijken of de kale plekken weg gaan.

Nu de vraag
Bij de dierenzaak melden ze bij het kopen vd kvv dat ze geen ijzeren/metalen voerschalen moest gebruiken.
Hier is veel kennis aanwezig dus hierbij een oproepje aan jullie waarom geen metaal of ijzer?

Groetjes van caro aan alle barf vriendjes en vriendinnetjes
#3118532
Hier eten de honden en katten ook uit metalen bakken , zonder problemen . Toch wel benieuwd naar de redenen om geen metaal te mogen gebruiken . Ook in de slagerij is merendeel aan bakken en schalen rvs die worden gebruikt dus zie het verschil even niet
#3118621
Hier eten 2 honden en 2 katten  uit metalen bakken en zolang er voer in ligt zijn ze er dol op.  :D
Het kan natuurlijk zijn dat die verkoopster ervaring heeft met dieren die liever niet uit metalen bakken eten (onze Luna heeft nu een kunststof bakje omdat ze daar beter uit eet, maar dat kan ook de vorm zijn) maar dat het slecht is lijkt mij niet.
#3118719
pearlsofpassion schreef: Kreeg hij hetzelfde te eten als voorheen toen hij de plekken kreeg?
Of was er iets veranderd? Want dan zou ik eens kijken wat er zoal anders is, waarschijnlijk zit daar ergens het probleem.

Hij kreeg bij ons barf, bij de nieuwe eigenaren brokjes en zakjes regulier kattenvoer. Merk weet ik niet.
Verder heeft hij bij ons ook wel in vakantieperiodes brokjes gekregen maar ik koos altijd granenvrij.
Dat zou het kunnen zijn, vandaar dat de nieuwe eigenaar dit ook graag wil proberen.

Of het kan nog iets anders zijn, al lijkt me dat vergezocht.
Hij kreeg nl telizen omdat hij bij ons erg territoraal was en problemen v agressie binnenhuis had. (Dit had volgens asiel/kattentherapeute te maken met mijn medicijn gebruik) sommige katten reageren daarop.
Bij de nieuwe eigenaren is binnenhuis hervan geen spraken en gaat het supergoed. Buitenhuis is hij territoraal, maar heeft nog geen grote problemen in de burrt opgeleverd. Dus daar lijkt hij ook prima te passen.
Afbeelding
#3118747
Caro2012 schreef: Hij kreeg bij ons barf, bij de nieuwe eigenaren brokjes en zakjes regulier kattenvoer. Merk weet ik niet.
Verder heeft hij bij ons ook wel in vakantieperiodes brokjes gekregen maar ik koos altijd granenvrij.
Dat zou het kunnen zijn, vandaar dat de nieuwe eigenaar dit ook graag wil proberen.

Of het kan nog iets anders zijn, al lijkt me dat vergezocht.
Hij kreeg nl telizen omdat hij bij ons erg territoraal was en problemen v agressie binnenhuis had. (Dit had volgens asiel/kattentherapeute te maken met mijn medicijn gebruik) sommige katten reageren daarop.
Bij de nieuwe eigenaren is binnenhuis hervan geen spraken en gaat het supergoed. Buitenhuis is hij territoraal, maar heeft nog geen grote problemen in de burrt opgeleverd. Dus daar lijkt hij ook prima te passen.
Afbeelding
Ik denk dat je zelf het antwoord zelf al hebt gegeven . Misschien krijg je ze zover om kvv of toch barf te voeren
#3118905
Ik heb iets gehoord dat het water (en evt vlees kan dat ook) naar het metaal gaan smaken.
Ik vond om 1 of andere reden het nooit erg aangenaam om water uit een metalen kan te drinken op jeugdkamp, maar dat zat waarschijnlijk tussen mijn oren.
Als je het niet vertrouwd, dan geef je toch gewoon andere bakjes?
Ik heb keramieken bakjes voor de katten (creme brullee schaaltjes), maar ik heb wel een inox drinkbakje (met anti-spat-rand) voor de konijnen.  En als  die eens binnen zijn, vinden de katten het ook onweerstaanbaar om daaruit te drinken.  Dat is natuurlijk omdat dat niet van hen is  ::), en dus interessant, maar zo vreselijk zal het dan ook niet smaken...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door