Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3118406
Hier eten de katten volledig vers.

Wat zou jullie bezwaar zijn om mee te doen? Hebben jullie de indruk dat dit onderzoek niet correct zal worden uitgevoerd?

Ik heb met Charlie ook meegedaan aan onderzoeken vanuit Utrecht. Een keer daar en ze zijn een keer hier thuis geweest voor het afnemen van een gedragstest.
#3118410
Sien zou daarna wel een biopt van hun willen nemen  :biggrin2:

Maar ook Ot en Sien eten niet uitsluitend rauw; ze krijgen geregeld een chemisch snoepje.
En Sien eet bijna alles wat Vera op de grond heeft laten vallen, tegenwoordig ook al worteltjes, erwtjes en broccoli  :-X

Jantina schreef: Ik ben niet zo into de katten. Kan iemand kort uitleggen waarom dit zo'n belangrijk issue is bij de kat?
Ik heb serieus ook geen idee.
#3118411
Het lijkt mij wel interessant om mee te doen, ik ga het thuis even overleggen.
Als Mara en Frummel überhaupt geschikt zouden zijn, als maaltijd krijgen ze alleen vers maar als Luna haar brokjes niet opeet doen zij dat nog wel eens en ook als we nagels knippen krijgen ze brokjes om in te bijten ivp in ons.  :biggrin2:
#3118417
Het is dat mijn katten nog steeds niet geheel vers gevoederd worden ivm hun geweiger maar als ze dat wel waren zou ik graag mee doen al zou het alleen maar om meer info te vergaren over  de effecten van vers gevoederde katten op langer termijn goed of slecht al ben ik overtuigd dat het goed is beter zelfs.
En nee ik laat zeker niet graag snijden in mijn gezonde happy katten maar in deze zou ik zeker wel willen bijdragen aan een stukje onderzoek maar helaas mijn katten zijn niet geschikt.
#3118429
Kaela schreef: Maar waarom dan niet?
Ten eerste zou ik geen biopt laten nemen van "mijn "kat als er geen gezondsheidsredenen voor is.
Ga niet voor een onderzoekje effes een stukje laten afnemen en dan nog die narcose erbij.Nee alleen maar als het echt nodig is.

En ik heb het idee dat ze dit onderzoek alleen maar doen om te kunnen aantonen dat een kat op vers helemaal niet gezonder is dan een brok etende kat en daar wil ik ook niet aan meewerken.

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten,hoor :)
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 29 mei 2015, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door