Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3117789
Hallo,

Ik ben Sanne van de Wetering uit Wijchen, trots baasje van een kruising tussen een boston terrier en een Japanse Chin spaniël. Mijn trots heet Neyo en is nu 7 maandjes oud.

Na onderzoek heb ik besloten om volledig over te gaan op barf. Ik heb geprobeerd een menu samen te stellen en ben erg benieuwd hoe er over dit menu gedacht word.

Maandag: kippennekken,  kippenhartjes en kalfskopvlees (alleen vlees geen bot)
Dinsdag: eendennek,  kippenlevertjes en lamspens,  rundvlees , sardine
Woensdag: konijndelen, lamshart,kip
Donderdag: parelhoenkarkas, kippenlevertjes en lamspens, kip, sardine
Vrijdag: kippennekken,  kippenhartjes,  kalfskopvlees
Zaterdag: eendennek, kippenlevertjes en lamspens, rundvlees
Zondag: parelhoenkarkas, lamshart, kip , 1ei

Qua groenten gaat hij eten wat wij eten die avond wel het gewicht volgens rekenhulp wat neerkomt op 332 gr per week. De sardines en ei zijn een extraatje.
Het orgaanvlees en pens heb ik beide 10% gehouden, met dit menu zal hij dus elke dag een klein beetje orgaanvlees krijgen en op de pens dagen wat meer pens 110gr  tegenover 47 gr orgaanvlees.

Graag hoor ik jullie reacties.
#3118143
[quote="Flamingo"]
Maar je moet wel hart in je menu houden. Verder weet ik niet wat je percentages zijn dus kan niet kijken of je van alles 'genoeg' voert. Maar als je dat via de rekenhulp gedaan hebt zit het wel goed
[/quote]

Ik heb nu 2x lamshart 2x rundernier en 3x kippenlevertjes.  Is dit voldoende afwisseling? En de hoeveelheid pens 110 gr op 47 gr orgaan 3x per week is dit ook oké?  Bedankt!!
#3118366
[quote="SvdW"]
Ik heb nu 2x lamshart 2x rundernier en 3x kippenlevertjes.  Is dit voldoende afwisseling? En de hoeveelheid pens 110 gr op 47 gr orgaan 3x per week is dit ook oké?  Bedankt!!
[/quote]

Ik snap niet helemaal hoe je het verdeeld hebt. Maar 'normaal gesproken'. Is de helft van het totale hoeveelheid organen Pens en de andere helft verdelen over 3 gelijke delen hart, lever en niet.

Als je je hoeveelheden er bij zet bekijkt het makkelijker. Maar de wisseling in soorten is netjes zo
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door