Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door deja
#3117989
Ik heb Fajah laten titeren, vorig jaar ook, nu was distemper net voldoende de rest was goed distemper ook maar net aan, is deze injectie ook apart verkrijgbaar. Dus als ze volgend jaar niet meer beschermd is zou ik dan alleen hondenziekte kunnen enten.
Laatst gewijzigd door deja op do 28 mei 2015, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3118112
Ik vraag me af of het dan nodig is om de hondenziekte te enten in zo'n situatie. Ze hebben er dus ooit antistoffen voor aangemaakt. Hondenziekte schijnt nauwelijks of niet meer voor te komen hier en ze hebben dus ook nog geheugencellen.
Ik zit in dezelfde situatie. Drie jaar geleden laten titeren en hondenziekte was laag, maar was er dus wel.
#3118115
deja schreef: Ik heb Fajah laten titeren, vorig jaar ook, nu was distemper net voldoende de rest was goed distemper ook maar net aan, is deze injectie ook apart verkrijgbaar. Dus als ze volgend jaar niet meer beschermd is zou ik dan alleen hondenziekte kunnen enten.
Hoe oud is Fajah en hoe is ze gevaccineerd? En was vorig jaar de titer wel voldoende?
#3118118
Ik heb het niet direkt gedaan toen , aangezien de andere 2 wel erg hoog waren ( hondenziekte 0) wilde ik toch niet direkt een cocktail er in laten jassen . Ja klopt geheugencellen zijn er ook nog , maar niet te testen . Heb jaar na titer pas cocktail gegeven.
Da vond natuurlijk wel dat meteen geënt moest worden want hij had geen antistoffen voor hondenziekte,  stel je voor . Zijn Parvo was zo hoog dat we zelfs durven stellen dat hij in contact is geweest met een hond met parvo
Door K&D
#3118124
Veel honden hebben een hoge titer voor Parvo vertelde Tannetje mij destijds omdat het toch nog geregeld voorkomt en honden die titer zelf in stand houden.
Het is inderdaad jammer dat distemper niet afzonderlijk kan, maar de andere 2 componenten zitten erbij in en zullen weinig kunnen uitrichten vanwege die hoge titer. Als je zeker wilt weten of ná de vaccinatie de titer voor distemper hoger is geworden, zul je opnieuw moeten laten meten. Anders sta je tzt weer voor hetzelfde dilemma.
Hoe oud is Fayah? Je kunt overwegen om het erbij te laten.
Hier eentje die in 2008 voor het laatst is gevaccineerd, in 2011 getiterd (alles ++ of meer) en is inmiddels 13 jaar. Voorheen heeft ze alle vaccinaties op tijd gehad. Ik laat haar op haar leeftijd beslist niet meer vaccineren, dus titeren is leuk voor de statistieken, maar nutteloos. Ze is kerngezond en ik vertrouw er wel op dat haar weerstand nog prima is. (overigens gaan ze alleen mee op vakantie in NL, niet naar het buitenland of zo)
Door deja
#3118602
Lizzy schreef: Hoe oud is Fajah en hoe is ze gevaccineerd? En was vorig jaar de titer wel voldoende?
Fajah is nu 2 jaar en 3 maanden en vorig jaar is zij ook getiterd en is niet gezegd dat de titer laag was voor distemper, nu liet ze me zien dat de stippen voor de andere 2 goed waren en de distemper zag je wel maar veel minder. Ze heeft als pup alle injecties gehad ook lepto het eerste jaar daarna niets meer. Maar het was nu nog voldoende hoor, maar kreeg advies om volgend jaar weer te laten titeren.
Laatst gewijzigd door deja op za 30 mei 2015, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door deja
#3118829
K&D schreef: Veel honden hebben een hoge titer voor Parvo vertelde Tannetje mij destijds omdat het toch nog geregeld voorkomt en honden die titer zelf in stand houden.
Het is inderdaad jammer dat distemper niet afzonderlijk kan, maar de andere 2 componenten zitten erbij in en zullen weinig kunnen uitrichten vanwege die hoge titer. Als je zeker wilt weten of ná de vaccinatie de titer voor distemper hoger is geworden, zul je opnieuw moeten laten meten. Anders sta je tzt weer voor hetzelfde dilemma.
Hoe oud is Fayah? Je kunt overwegen om het erbij te laten.
Hier eentje die in 2008 voor het laatst is gevaccineerd, in 2011 getiterd (alles ++ of meer) en is inmiddels 13 jaar. Voorheen heeft ze alle vaccinaties op tijd gehad. Ik laat haar op haar leeftijd beslist niet meer vaccineren, dus titeren is leuk voor de statistieken, maar nutteloos. Ze is kerngezond en ik vertrouw er wel op dat haar weerstand nog prima is. (overigens gaan ze alleen mee op vakantie in NL, niet naar het buitenland of zo)
Ik laat haar nu ook absoluut niet vaccineren want het was allemaal nog genoeg en als hij volgend jaar te laag is en derest is wel hoog dan ga ik me eens beraden of ik het wel of niet ga doen. Fajah is 2 jaar en 3 maanden nu.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door