Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3117930
Vanmiddag op weg naar m'n werk met de brommer een jongen van de fiets gemept. Hij had oordopjes in en had wel gekeken zei hij, maar dacht dat er een fietser aan kwam. Vervolgens gooide hij zonder hand uitsteken of wat voor indicatie dan ook zijn fiets naar links. En daar reed ik. Gelukkig hebben de brommer en ik niets en hij waarschijnlijk een berg spierpijn als hij morgen wakker wordt. Was erg pissig, maar toch niet boos geworden, het was tenslotte zijn eigen schuld.

God straft onmiddellijk en soms duurt het even :biggrin2:
Door Dreetje
#3117961
en dan vinden ze het raar dat de ongevallen onder fietsers niet afnemen.......

Ik ga af en toe op de fiets naar m'n werk maar hou elke keer m'n hart vast.
Dan komen ze je 5 breed op een smal fietspad tegemoet fietsen en kijken overal naar,
behalve naar de weg en de overige weggebruikers......
Door Tanna
#3117982
Ik ben een paar dagen terug nog haast aangereden door een fietsende mevrouw die erg druk was met de telefoon in haar hand en zo slingerde dat ze mij - voetganger met elleboogkruk aan de ene kant en hond aan de andere - zowat van het bruggetje duwde. Jammer genoeg had ik niet nog een arm, anders had ik haar een zet gegeven!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3118040
Appende fietsers, met dopjes in hun oren, zonder licht, in het donker, geen reflectie strepen en dan nog kwaad worden als je ze bijna op je motorkap hebt.. En o ja, ze stoppen ook lang niet altijd voor rood licht, steken geen hand uit en het zijn echt niet altijd alleen maar de jongelui die zich daar schuldig aan maken. Fietsers denken vaak dat ze heilig zijn in het verkeer. ::)
Door Irish
#3118044
En ik als overwegend fietser erger me dood aan de steeds minder tot niet uitkijkende, telefoonnerende, asociale zo nog een aantal automobilisten  :biggrin2:

Dat mensen in een moord-wapen rijden zijn ze zich totaaaaal niet van bewust  :-\
Door Lil
#3118045
Gister nog. Ik reed gewoon op de weg (buiten bebouwde kom 80 km tijdens spitsuur) zonder te kijken, zonder hand uit te steken wilt fietser die ter hoogte van mijn voorportier op het fietspad fietste naar links afslaan. Ze schrok zich dood toen 6 mensen tegelijkertijd claxoneerden. Eh tja niemand snapte hoe dit kon gebeuren en het is een godswonder dat zij niet onder mij lag (ok kwam door al dat getuut denk ik). Hoe kun je zomaar naar links gaan op zo'n weg op dat tijdstip?
Door hannabelgje
#3118047
Irish schreef: En ik als overwegend fietser erger me dood aan de steeds minder tot niet uitkijkende, telefoonnerende, asociale zo nog een aantal automobilisten  :biggrin2:

Dat mensen in een moord-wapen rijden zijn ze zich totaaaaal niet van bewust  :-\
+1 Ogen in je achterhoofd moet je hebben op de fiets.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3118053
Yep, veel fietsers kijken beroerd slecht uit hun doppen. En als ze dan ook nog oordopjes in hebben waardoor ze niks horen, wordt het er niet beter op.  :-\ Vlak trouwens voetgangers ook niet uit. Hoe vaak ik op de fiets al niet bijna m'n nek heb gebroken over een voetganger die zonder te kijken het fietspad op stapt.  :-X Maar appen en bellen op de fiets blijft gewoon toegestaan. Je mag altijd maar hopen dat ze niet al append op je motorkap belanden, want dan heb jij het nog gedaan ook.  >:(
En ja, ook automobilisten kunnen er soms wat van. Het gebeurt maar al te vaak dat ze rechtsaf slaan zonder te kijken naar rechtdoor rijdende fietsers. Of ze parkeren hun auto en zwiepen zonder te kijken hun portier open.
Eigenlijk zijn alle groepen weggebruikers min of meer vogelvrij verklaard in het verkeer.
Door smulpaap
#3118056
Fietsers , voetgangers , automobilisten .... Het enigste waar ze oog voor hebben is hun telefoon

Ik heb het vorig jaar zomer gehad . Noa , onze oude tut was er nog .
Ik had haar even mee . In de doggyride , naar de boer om eieren te halen .
Bij de boer scharrelde Noa dan een beetje rond
Klaar bij de boer , en ik stond aan de kant op het fietspad , op mijn hurken om Noa in de koets te helpen
Zie ik half uit mijn ooghoek een fiets , dwars over mijn kar heenkomen , tegen mijn arm aan
Gelukkig zat de oude tut nog net niet in de kar
Die vent lag op zijn bek natuurlijk , telefoon ernaast
Die had mijn grote kar dus ook even niet gezien  ::)

En wat ik helemaal niet begrijp : Kleine kinderen van een jaar of 8 , op de fiets in het donker zonder licht
Hoe kan je als ouder je kind zo de weg op sturen  :-X
Door Shanti en co
#3118058
Irish schreef: En ik als overwegend fietser erger me dood aan de steeds minder tot niet uitkijkende, telefoonnerende, asociale zo nog een aantal automobilisten  :biggrin2:

Dat mensen in een moord-wapen rijden zijn ze zich totaaaaal niet van bewust  :-\
+1

Ik ben in een woonwijk al een keer aangereden door een automobiliste die zich niet aan het snelheidslimiet hield en in het midden van de weg reed omdat er aan haar kant ene obstakel stond. En op de rotonde zien automobilisten me regelmatig niet en vaak als er iemand 3 meter voor me rijd gaan ze er nog even tussendoor.  :-X

Maar laatst ben ik ook nog aangereden door een fietser. Een groepje kwam mij tegemoet en een meisje week ineens uit en knalde tegen mij op. Gelukkig viel ik in het gras en niet op het betonnen fietspad en was alleen mijn trapper kapot.
Door BusKay
#3118069
smulpaap schreef: Fietsers , voetgangers , automobilisten .... Het enigste waar ze oog voor hebben is hun telefoon
Gelukkig dat er nog niet gevlogen wordt....
Door *Marieke*
#3118085
Als fietser irriteer ik me aan de automobilisten en de scooterrijders... Als automobilist aan de fietsers die alle kanten opschieten.. En als motorrijder aan de automobilisten die niet ineens een baan opschuiven zonder ook maar even over de schouder heen te kijken... 

:-[
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3118090
Fietsers gedragen zich net als de rest van de verkeersdeelnemers. Sommigen trekken zich nergens wat van aan, anderen houden zich netjes aan de regels.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door