Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3117947
Ik normaal bij de ekoplaza en een beetje bij de AH. Nu was ik vandaag weer bij de ekoplaza en weer hadden ze dingen niet. Deze keer niet de yoghurt die ik wilde. Er was wel andere, maar die was niet in de aanbieding. Ik koop daar eigenlijk alleen aanbiedingen, dat vindt mijn portemonneetje leuker.

De AH hier heeft erg klein bio-assortiment. Lidl en Aldi komt meestal alleen meneer en die zegt altijd dat hij een voorkeur voor kunstmest heeft.

Nu bestel ik ook wel eens in de webshop van de ekoplaza, maar ik kom met aanbiedingen niet zo makkelijk aan de 30 euro om te laten bezorgen.
Ik hoef niet perse bio te eten van mezelf, maar als het niet bio is, dan liever wel lokaal geteeld. En ik vind de lokale telers zelf te ver fietsen. Dus daar heb ik weer meneer voor nodig en die houdt niet van boodschappen doen.

Of iemand nog andere ideeen om mn geitenwollensokkengehalte weer wat te verhogen?
Door fransbulletje
#3117969
Ik bestel 1x per week bij de EKOnoom www.ekonoom.nl, hier bezorgen ze dat op woensdag thuis maar kan ook via PostNL bezorgd worden.
Verder bij AH, heeft hier groot assortiment bio, soms bij Ekoplaza en groente op vrijdag bij de Keukentuin in Zuidbroek.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3117976
Bio kopen wij eigenlijk bijna niet omdat ik het bio-keurmerk steeds minder vertrouw. Was laatst nog bij een bio boer maar de kalfjes werden gewoon na een paar dagen van de moeder gescheiden en stonden twee weken moederziel alleen in een piepklein hokje waar ze net in konden liggen, waarna ze met zijn vieren een stalletje kregen. Als dat bio is, hoef ik zelfs geen bio.  :-\

Vlees kopen we sinds kort hier: http://koopeenkoe.nl/ en hetzelfde iniatief, koopeenvarken. Nooit geweest, maar wel een keer van plan. Niet bio, maar sluit wel aan bij onze ideeën. Blijft een kwestie van vertrouwen natuurlijk. Ik koop wel eens bio melk als we dat nodig hebben maar meer omdat ik denk dat het iets beter is dan de rest en niet omdat ik denk dat het een groot verschil maakt met niet-bio. We zijn steeds meer aan het zoeken naar kleine bedrijfjes die niet al teveel produceren en waar je gewoon kan zien dat het 'goed' is. En dan liefst lokaal, maar dat hebben we nog niet echt gevonden. Maar als iemand tips voor omgeving Twenterand heeft.. ::) Greftenhoeve ken ik wel. :biggrin2:
Door Tanna
#3117977
Vlees voor de hond koop ik bij De Groene Weg Slager, groente en fruit bij de natuurwinkel of op de biologische zorgboerderij en andere dingen bij de natuurwinkel of via internet. Heel soms eten we zelf vlees, dat komt van de slager of de zorgboerderij. En ik weet hoe er met de dieren wordt omgegaan!
Door lianneke
#3117998
Lida. S schreef: Jammer. In Duitsland is heel veeL BIO te verkrijgen. Ik haal t daar altijd en natuurlijk uit onze eigen tuin
Ik ga ook zo eens in de drie/vier maanden naan Duitsland.
Door Jantina
#3118000
Wij hebben in de wijde omtrek geen bio supermarkt. Alles dus gewoon van de supermarkt en uit eigen tuin. Vaste super is AH, soms Dirk die ook aardig wat bio heeft en af en toe Lidl.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3118003
ellenned schreef: De Heulhoeve in Hoeven
Laat jij bezorgen of haal je zelf af? Hoe bevalt het daar verder?
Het is voor mij niet aan te fietsen, dus zou ik moeten laten bezorgen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door