Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3117704
?

Azijn vind ik niet lekker werken. HG wasmachine en vaatwasmachinereiniger wel. Maar halleeloeijaa, bijna 9 euro voor 2 reiningsbeurtjes! Dat vind ik te duur. En de vaatwasmachine reiniger van de Ap is 3 euro voor 3 reinigingsbeurten. Die van Sun is 3,09 euro. Ik heb dus gisteren mijn wasmachine met zo'n Sun reiniger gereinigd.

Zou daar bezwaar tegen zijn....? Dat ik niet mijn wasmachine hier mee sloop, zeg maar :biggrin2:. Ik vond de ingredienten nogal op mekaar lijken ook..... (tynnuf).
#3117711
Op aanraden van de miele monteur reinig ik mijn wasmachine als volgt.

Eerst het bakje voor de zeep schoonmaken en na het terugplaatsen kokend heet water (een volle waterkoker) erin gieten, dit maakt de leidingen vrij van zeepresten. (als je nooit iets in het bakje gooit dan is dit niet nodig)
1 tot 2 goedkope vaatwastabletten in de trommel gooien en daarna de wasmachine op volledig programma van 90/95 graden zetten en schoon is uw wasmachine.

Zo doe ik het al een hele poos en geen stank of van dat vieze grijze smurrie meer geroken en gezien.
#3117718
Ik was heel veel op lage temperaturen en veel wasluis dus.
Bij de verdeler van Miele een produkt gekocht dat de machine goed zou reinigen, helaas heeft het niet geholpen.
Dus ga ik de tips die hier beschreven zijn (vaatwastabletten en soda) ook eens uitproberen.

We hebben een Miele van 10 jaar nu.

Zou je Soda ook kunnen gebruiken in een Miele vaatwasser? Nieuwe werd gisteren geleverd.
#3117738
kaszi schreef: Ik was heel veel op lage temperaturen en veel wasluis dus.
Bij de verdeler van Miele een produkt gekocht dat de machine goed zou reinigen, helaas heeft het niet geholpen.
Dus ga ik de tips die hier beschreven zijn (vaatwastabletten en soda) ook eens uitproberen.

We hebben een Miele van 10 jaar nu.

Zou je Soda ook kunnen gebruiken in een Miele vaatwasser? Nieuwe werd gisteren geleverd.
Ik heb een Miele van 24 jaar oud.
#3117749
Cathelijn schreef: Vaatwasmiddelen zijn zo ontworpen dat ze het binnenwerk, het metaal van je vaatwasser, niet aantasten, dus dan zou je denken dat je het ook in de wasmachine kunt gooien. Alleen gooi je dan zeep op zeepresten en of je daar echt wat mee op schiet...
Ik moet zeggen: nul schuimvorming met de vaatwasmachine reiniger....
#3117787
Mij werd aangeraden om het goedkoopste flesje citroensap  (rond de 40-50 cent?) erin te mikken en dan op z'n heetst wassen (1x per maand).
Ik was voornamelijk op 30 en 40C en ben jaaaren geleden een vermogen kwijt geweest omdat de hele trommel+as (zaten aan elkaar vast) naar z'n grootje was door wasluis  :-X
Ik heb een herinnering in m'n telefoon staan en dat werkt best goed  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door