Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door mandyy
#3117476
Hoi hoi!

Morgen komt mijn eigen voedseldroger binnen, een leuk cadeautje aan mezelf! Maar even een paar vraagjes. Waarvan kan je goede beloningssnoepjes maken? Ik heb bv. nog hart, lever, nier, pens en maagjes liggen. Maar ook spiervlees van rund, paard en geit.
Op deze droger zit geen regelaar voor temperatuur of tijd o.i.d. het is gewoon een simpel dingetje van €33,- maar hoe lang duurt het ongeveer voordat zo iets droog is? Die kleine beloningssnoepjes? En hoeveel krimpt dat dan ongeveer?
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3117531
Ik droog zelf voornamelijk spiervlees. Dit is best zonde aangezien het wat duurder is, maar ik ben geen fan van orgaan snijden haha.

Het is erg afhankelijk van het soort vlees en de dikte die je snijdt Hoe lang het moet drogen.

Meestal kijk ik na een uurtje of 10. En indien nodig laat ik m Nog een paar uur pruttelen.
Aangezien ik me niet druk maak of er voedingsstoffen verloren gaan maakt het niet zoveel uit als het er een paar uur te lang in zit.
Als de binnenkant nog zacht is, moet het nog langer. Je ziet het vanzelf als je m openbreekt.

Ik bewaar mn voorraad voor de zekerheid altijd in de vriezer. Mocht het dan een keer voorkomen dat een stukje minder goed dedroogd is is het geen drama.

Veel succes en plezier ermee
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3117973
Hallo Mandy,

Het ligt eraan hoe groot je de stukjes houdt hoelang ze moeten en hoe warm je droger wordt.
Ik kijk altijd tussendoor hoe ver ze droog zijn en als er droge tussen zitten pik ik die eruit en laat de rest nog ff liggen.
Nu heb ik neuzen erin liggen en die liggen er dagen in, maar beloningssnoepjes zijn vaak binnen een dag ong wel klaar.
Van alles wat je opnoemde kan je beloningssnoepjes maken, ligt er gewoon aan wat Bratis het lekkerste vind.
Hier gaat spiervlees het beste en lever/nier kan wel als er niets beters de halen valt zeg maar hahaa.
In pens verslikt Jess zich snel als ik daar kleine stukjes van maak dus daar maak ik alleen maar grote snacks van.

Heel veel plezier met drogen en 1 waarschuwing!
het is verslavend ;)

Groetjes Lotte  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door