Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3117357
Ik krijg steeds meer weerzin om een reguliere da praktijk binnen te gaan. Hebben jullie daar ook last van? De haast, de vanzelfsprekendheid waarmee er naar van alles aan medicijnen wordt gegrepen, liefst zonder overleg, hooguit een mededeling en schemaatje erbij, de negatieve houding als je wilt meedenken, iets anders wilt, het gebrek aan kennis van natuurlijke middelen en natuurlijke genezing en ook het onbegrip daarvoor, de torenhoge rekeningen, waarbij ik me afvraag had dat niet eenvoudiger gekund, etc. etc. etc. Ik ben nu als nieuwkomer hier al in 5 verschillende praktijken geweest, vriendelijke mensen hoor, daar niet van, maar overal hetzelfde liedje. Ik vraag me af of ze tijdens de opleiding soms leren dat een dier dat over de drempel komt vanaf dat moment hún verantwoordelijkheid is, of zo, waarmee ze kunnen aanvangen wat ze zelf goeddunken, want er is maar 1 weg naar Rome, en dat is die van de da.
Door Erna
#3117361
Ik moet zeggen dat ik daar op dit moment totaal geen last van heb. Wij hebben een hele fijne praktijk net over de grens gevonden die volledig voldoet aan onze wensen. Er is ruimte voor onze mening en ideeen, er is altijd overleg, geen torenhoge rekeningen en hele fijne artsen. Er wordt de tijd genomen en we ervaren alles als heel prettig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3117364
Nope, geen last van. Ik heb een dierenarts die meedenkt, die luistert, die ons met alle rare en gekke dingen in ons waarde laat en alles mag precies zoals wij willen.

Ik heb vorige week nog een uur in mijn eentje in de rontgenkamer mogen oefenen. Hij kwam af en toe even binnen wandelen, voor een praatje en om de machine wat geluid te laten maken, om ons vervolgens weer tijd te geven om te herstellen en te oefenen. Als ik aangeef dat ik graag een controlefoto wil omdat ik me zorgen maak, dan doen we dat. Maar als hij mijn zorgen weg kan nemen door Oscar goed te bekijken en naar mijn verhaal te luisteren, doet hij dat ook. Alternatieve middelen zijn helemaal niet zijn ding, maar we hebben toch fijn en uitgebreid overlegd voor de inzet van bijvoorbeeld duivelsklauw om de hoeveelheid cortaphen flink te kunnen verminderen.
Ook de manier van toedienen gaat in goed overleg. Hij weet dat ik zelf ook veel kan, dus hij laat mij doen wat ik kan. En als we tot de conclusie komen dat ik iets ook niet voor elkaar kan krijgen, dan gaan we op zoek naar een alternatief.

En dan antwoord hij ook nog eens snel op mails, wat voor vragen ik ook stel. En als er geen leuke foto van Oscar bij zit, is ie teleurgesteld  :biggrin2:.

Het enige is wel dat er een prijskaartje aan hangt, maar als ik alles bij elkaar op tel, dan zal me dat een zorg wezen. Ik doe gewoon mijn ogen dicht als ik betaal en realiseer me dan heel goed dat we nooit meer zo'n dierenarts gaan vinden voor onze mafketel.

Oh en dan vergeet ik nog de assistentes die mij een dag voor een oefenafspraak bellen omdat ze de kliniek gaan versieren. Of Oscar daar niet extra bang van wordt. En die al de deur van de zijingang open doen, voordat je zelf bedacht hebt dat dat handiger is vanwege een grote hond in de wachtkamer. En die als ik opbel en mijn voornaam noem, al vragen hoe het met Oscar gaat.

En de andere dierenartsen in de kliniek weten 1 ding en dat is: bij Oscar blijf je uit de buurt, die gaat naar Paul. Ook zij houden daar rekening mee, blijven op ruime afstand wachten als we er langs moeten en zo.

Nu weet ik wel dat wij een beetje een geval apart zijn, maar bij de vorige kliniek ben ik toen een periode in hele korte tijd, heel erg vaak met al onze dieren geweest en toen moest ik nóg mijn naam noemen tegen het vaste balie-meisje. An sich niet erg, maar ook niet bepaald persoonlijk ofzo. Als je 1 keer per jaar komt snap ik dat, maar als ik er voor de zesde keer in twee weken sta, vind ik dat toch wat minder.
Door Erna
#3117366
Boeffie Blafmans schreef: Dat is fijn, zeg! Was dat vanaf het begin, Erna? Of heb je dat opgebouwd met de tijd?
We zijn hier na een zoektocht terecht gekomen. Andere praktijken bevielen niet. De een was goed maar vreselijk duur, de ander goedkoop maar het leek wel een slager. Bij eentje ben ik weggegaan omdat er geen ruimte was voor mijn kennis en ideeen (niet dat ik alles weet maar na 20 jaar honden en nestjes weet ik wel het een en ander) en de hond idd een buikvliesontsteking bleek te hebben wat ik al 3 dagen riep.

We zijn toen terecht gekomen in Belgie, in eerste instantie vanwege de gehanteerde prijzen die heel gunstig waren en uiteindelijk hebben we dat uitgebouwd naar alles omdat het voor ons gewoon klopte. Het is een praktijk met 3 vrouwelijke artsen die echt de tijd nemen. Soms zelfs langer dan wij willen. Voordat er daadwerkelijke grote ingrepen worden gedaan wordt alles overlegd en uitgelegd. Ze weten inmiddels ook wat ze aan ons hebben en kunnen daardoor ook b.v. tijdens een operatie beslissingen nemen waar wij achter staan en dat werkt wel zo prettig. Ze zijn eerlijk en dat is veel waard.
Door Erna
#3117369
Ow en wat ik ook fijn vind is inderdaad het persoonlijke stukje in de praktijk. Toen Cees de laatste keer geopereerd was en wat slecht wakker werd zeiden ze ook gelijk: We weten van Cees dat ze een beetje lui is.  Bij de vorige operatie werd ze ook wat lastig wakker. En Cees was pas voor de tweede keer in de praktijk.

Daarnaast monitoren ze alles. Niet alleen tijdens de operaties maar ze noteren echt alles in de computer.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3117371
Nee ik herken het niet. Ze denken eigenlijk altijd met me mee en vinden het volgens mij juist wel leuk dat ik een beetje 'raar' ben.
Gister nog naar een andere dierenarts geweest met een spoedje van 1 van m'n ouders en dat was ook een super lieve da die uiteindelijk niks heeft gedaan en dus al helemaal niet zinloos medicatie voor geschreven .
Door Esther Q
#3117372
Erna schreef: We zijn hier na een zoektocht terecht gekomen. Andere praktijken bevielen niet. De een was goed maar vreselijk duur, de ander goedkoop maar het leek wel een slager. Bij eentje ben ik weggegaan omdat er geen ruimte was voor mijn kennis en ideeen (niet dat ik alles weet maar na 20 jaar honden en nestjes weet ik wel het een en ander) en de hond idd een buikvliesontsteking bleek te hebben wat ik al 3 dagen riep.

We zijn toen terecht gekomen in Belgie, in eerste instantie vanwege de gehanteerde prijzen die heel gunstig waren en uiteindelijk hebben we dat uitgebouwd naar alles omdat het voor ons gewoon klopte. Het is een praktijk met 3 vrouwelijke artsen die echt de tijd nemen. Soms zelfs langer dan wij willen. Voordat er daadwerkelijke grote ingrepen worden gedaan wordt alles overlegd en uitgelegd. Ze weten inmiddels ook wat ze aan ons hebben en kunnen daardoor ook b.v. tijdens een operatie beslissingen nemen waar wij achter staan en dat werkt wel zo prettig. Ze zijn eerlijk en dat is veel waard.
Nou, dat klinkt echt super!

En Kaela, dat klinkt ook goed, zeg!

Ik ga weer verhuizen naar NL :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3117380
Boeffie Blafmans schreef: Nou, dat klinkt echt super!

En Kaela, dat klinkt ook goed, zeg!

Ik ga weer verhuizen naar NL :biggrin2:
Ik weet 300 km ten zuiden van jou wel een da-praktijk waar ze je niet met een vaccinatiespuit in de aanslag een hand geven. :biggrin2:
Door Jantina
#3117383
Bij mijn eigen praktijk herken ik het niet gelukkig. Alles behalve geldkloppers, staan open voor diverse benaderingen en heel persoonlijk.
Maar de verhalen die ik hoor van mijn pupkopers zijn daarentegen tenenkrommend. Wat ze nieuwbakken pupeigenaren wel niet aan praten, aan smeren en wijs maken vind ik in veel gevallen schandalig. Om nog maar te zwijgen wat ze in een pup proppen. Dus ja, ik herken je verhaal zeker, en vind dan ook dat ik zelf geluk heb met zo'n fijne praktijk dichtbij.
Door Erna
#3117386
tt-tjes schreef: Welke praktijk is dat Erna?
Dierenarts praktijk 't Hof in Essen
Door tt-tjes
#3117387
De praktijken waar ik naar toe ga, luisteren gelukkig wel. Maar proberen eerst ook gewone medicatie, vooral de wat jongere DA.
Bij Maarten waar ik met grotere problemen naar toe ga, wordt wel altijd geluisterd en overleg gepleegd. Mijn mening wordt naar waarde geschat.
Gisteren toen ik Maarten sprak over Balou en wat ik nu probeer met zijn voeding werd door hem opgeschreven omdat hij dit toch wel waardevol vond en misschien kon gebruiken als tip voor als het bij een andere hond voorkomt.
Door tt-tjes
#3117388
Erna schreef: Dierenarts praktijk 't Hof in Essen
Oh, een beetje ver weg voor mij helaas.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 27 mei 2015, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3117392
Jantina schreef: Bij mijn eigen praktijk herken ik het niet gelukkig. Alles behalve geldkloppers, staan open voor diverse benaderingen en heel persoonlijk.
Maar de verhalen die ik hoor van mijn pupkopers zijn daarentegen tenenkrommend. Wat ze nieuwbakken pupeigenaren wel niet aan praten, aan smeren en wijs maken vind ik in veel gevallen schandalig. Om nog maar te zwijgen wat ze in een pup proppen. Dus ja, ik herken je verhaal zeker, en vind dan ook dat ik zelf geluk heb met zo'n fijne praktijk dichtbij.
Dit dekt voor mij ook wel de lading. Krijg soms het idee dat er marketinglesjes gegeven worden waarin ze verteld wordt hoe zo snel mogelijk, zo veel mogelijk omzet uit 1 dier te trekken.  En die misbruik vind ik vreselijk. Je kan dat voor zijn door zelf meer kennis te vergaren en mondiger te zijn, maar an sich zou dat helemaal niet nodig moeten zijn en moet je er gewoon op kunnen vertrouwen dat wat moet moet en wat niet moet, niet gedaan wordt. En dat komt ook nog wel uit qua centen hoor. Toen ik mijn 1ste honden had was ik ook "zonder kennis". Maar erop terugkijkend heeft mijn da van toen me nooit het vel over de oren getrokken of onnodige dingen gedaan of meegeven.

Zelf niks te klagen momenteel en dan verschillen we heus her en der van mening, maar daarover praten we wel of niet, maar er wordt niks opgedrongen. Door de jaren heen wel meer fijne da's gehad, maar vaak was dat, net als nu, dat een of twee artsen in de praktijk prima zijn voor mij en ik de anderen graag ontloop.

Maar goed, ondertussen ben ik me ervan bewust op mijn hoede te zijn als ik bij een reguliere da moet aankloppen en dan valt het soms mee en soms maakten ze verwachting meteen waar en was ik ook direct exit. Zeer zeer teleurstellend was dan ook mijn kennismakingsgesprek bij een zogenaamde holistisch da hier in de buurt, die in de praktijk zo holistisch bleek als mijn schoenzool. Bij de 1ste visite kreeg ik naast de reguliere medicatie een aantal flesjes standaard hom. mengseltjes mee, dus daar schoot mijn hond en portomonee niks mee op. Daarnaast was het zo ongeveer een vaccinatie fettisjist, was van mening dat vaccins het mooiste was wat er ooit uitgevonden was en dat voor een perfecte werking je het beste alles 2x per jaar kon zetten. (Dit was toen ten tijde van de mexicaanse griep en hij kon er ook met de kop niet bij dat er mensen waren die het vaccin niet wilde hebben) titeren was allemaal onzin en het kwam erop neer dat als ik klant wilde zijn ik toch wel verplcht was in zijn vaccinatiewaanzin mee te gaan. Ik heb mij toen uiteraard zachtjes doch chronisch uit het klantbestand laten verwijderen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door