Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3117079
Afgelopen weekend zijn we met een delegatie van onze rasvereniging naar de Nationale d'Elevage geweest in Frankrijk, de Franse Clubshow. Deze werd gehouden in de Bourgogne. Ik had Saartje bij me, niet voor de show maar gewoon om het allemaal eens te beleven. We hebben het super gezellig gehad! Helaas vielen de resultaten een beetje tegen (zo win je Crufts en zo win je hier dan weer niet) maar zo werkt het nu eenmaal! Prachtige honden gezien, honden gezien die zo uit de meute - nog nooit aan riem gelopen en hup vlak voor de ring even een kam erdoor - de ring in kwamen, echt mijzelf staan vergapen bij de prachtige meutes en imposante Grand Griffon Vendeens (waar er in NL maar 2 van zijn) en lekker verbrand in de Franse zon. Maar het was een geweldige belevenis! Hier wat foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook meutes van andere Franse brakkenrassen die ik nog nooit in real life had gezien. O.a. Griffon Nivernais (beetje verliefd op geworden....) En de grote Fauve de Bretagne
Afbeelding
Een toeristisch plaatje, met rechtsonder mijn Saartje. Wat ziet ze er goed uit he? Zo net na haar 7 pups?
Afbeelding
De WAANZINNIGE meutes Grands. Ik vind ze prachtig maar voor mij een maatje te groot.
Afbeelding
"Lot d'Elevage" van een Nederlandse Petit fokker, helemaal rechts de reu die ik heb gebruikt voor mijn nestje
#3117143
Mooie honden om te zien, ben helemaal niet bekend met het ras.

Vraag me alleen af of ze geen last van die (brandende) zon hebben. Sommige hebben een schaduwplekje maar die Fauve de Bretagne op nagenoeg kaal asvalt  :-\.... Daar zou onze anti-zon hond niet gelukkig van worden... of viel de warmte wel mee?
#3117154
Mooie foto's Samantha.
Het was gezellie
Eigenlijk moet je het een keertje hebben meegemaakt, alles op zijn Frans!
Geen ring aanduiding, als je de keurmeester niet kent weet je niet waar je moet zijn.
Nr volgorde is ook wisselend, je gaat gewoon in de rij staan wanneer je zin en tijd hebt.
Plotsklaps pauze.
En mis je de plaatsing heb je pech.
Al met al een georganiseerde puinhoop ;D
#3117167
C@rine schreef: Mooie foto's Samantha.
Het was gezellie
Eigenlijk moet je het een keertje hebben meegemaakt, alles op zijn Frans!
Geen ring aanduiding, als je de keurmeester niet kent weet je niet waar je moet zijn.
Nr volgorde is ook wisselend, je gaat gewoon in de rij staan wanneer je zin en tijd hebt.
Plotsklaps pauze.
En mis je de plaatsing heb je pech.
Al met al een georganiseerde puinhoop ;D
Jaaaa het was een belevenis! EN gezellig
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door