Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3116969
Afbeelding
Kan iemand hier iets van maken? Op de rug boven staart, 13 jarige Jack (hart- en nierfalen), huid ziet er prima uit, geen jeuk, nooit enige huid/vachtproblemen gehad. Leek in het begin net een hap van de tondeuse, ik heb het gewoon in de gaten gehouden maar nu is er aan beide kanten nog een kleine plek bij gekomen.
Niets schrikbarends, maar gewoon vreemd voor een hondje dat altijd goed in het vacht heeft gezeten (behalve dan 2x per jaar extreem verharen :-[ maar dat is gelukkig net weer voorbij).
Ben ook geen grootse dingen van plan hiermee, maar misschien iemand die het herkent als horende bij de nier/hartklachten?
Door vagebond
#3117065
Zelfde bij mijn 11 jarige teckel. Zomaar ineens, geen jeuk, nooit geen huidklachten, verder geen gezondheidsklachten. Heb haar laten testen op cushing en schildklier. Was goed. Nu krijgt ze Chinese kruiden om de bloedsomloop meer energie te geven. Als je hond sloom en lusteloos is, zou ik zeker testen op die 2 ziektes. Succes ermee.
Grtjs Ingrid
Door Lizzy
#3117068
Ja, ik dacht ook aan Cushing en schildklier. Maar je zou haast zeggen dat dit gepaard gaat met andere symptomen. Ik zou het serieus niet weten, wat dit is. Je zou een afkrabseltje kunnen laten nemen bij de DA en even overleggen wat hij/zij vindt.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3119424
Sorry voor de late reactie na jullie reactie  :-[ Dank hiervoor. Zoals ik al aangaf in de startpost: voor mij is het duidelijk dat ik niet meer ga knutselen (onderzoeken laten doen) bij deze hond. Ik houd hem gewoon zo gezond/'lekker' mogelijk, dus probeer te zorgen dat hij zich zo min mogelijk misselijk/futloos voelt. Met de huidige medicatie en juiste manier van voeren is hij aardig fris, dus dat zet ik door tot het niet meer haalbaar is.
Maar dacht dat iemand misschien de oorzaak zou weten van de kaler wordende plekken.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#3119430
Als hij ongecastreerd is, kan het zijn dat er een tumor groeit bij zn balletjes, waardoor de hormoonhuishouding veranderd, dit geeft ook vaak dunne plekken in de vacht, is hij aantrekkelijk voor andere reuen, vaak een bijkomend feit.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3119491
de Meiden schreef: Als hij ongecastreerd is, kan het zijn dat er een tumor groeit bij zn balletjes, waardoor de hormoonhuishouding veranderd, dit geeft ook vaak dunne plekken in de vacht, is hij aantrekkelijk voor andere reuen, vaak een bijkomend feit.
Al mijn hondjes zijn geholpen, dus ook dat kan de oorzaak niet zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door