Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3116036
Help!

Veel plassen en drinken en nog wat andere onduidelijke problemen.
Urine opgevangen en naar de DA gebracht vandaag. Uitslag teveel glucose in de urine.
Einde van de middag langs geweest voor bloedonderzoek. Bleek op dat moment onbegonnen zaak.
Ze was niet in de houtgreep te krijgen, fijn zo'n lenige en sterke hond die compleet in paniek raakt bij de DA.
Resultaat geen bloed kunnen tappen. Situatie besproken.

Voorstel van de DA is steriliseren (met al of niet de baarmoeder ook mee, afhankelijk hoe het eruit ziet), meteen bloedonderzoek meenemen voor suiker, cushing, lever en nier waarden.

Roeska, herder, is nu 8 jaar, heeft eigenlijk nooit noemenswaardige dingen gehad, aantal week geleden loops geweest en sindsdien is opvallend het plassen en drinken begonnen.

Als Roeska diabetes heeft en ze 2x daags geprikt moet worden zal dat een groot probleem gaan worden aangezien ze aan haar lijf geen handelingen wil.
Roeska wordt dus nu gesteriliseerd en ze gaat volledig over op vlees (ze had brok).


Nu mijn vraag aan jullie:
1) nog meer dingen onderzoeken terwijl ze onder narcose is?
2) is sterilisatie en de overgang naar vlees afdoende?
3) als het suiker is, waarmee rekening houden met kvv/barf?
4) wie hebben ervaring met honden en diabetes?
5) tips ed zijn welkom!
Laatst gewijzigd door petralita op vr 22 mei 2015, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#3116292
Oke, dank voor de link.

Zijn er qua voeding nog dingen rekening mee te houden? (behalve geen KH)
Extra supplementen, groenten oid?

schommelt de glucose spiegel ook bij barf? verschillen tussen dierensoorten en bv bot en orgaan?

kun je zelf eigenlijk bloedprikken bij de hond? net als bij de mens om te meten?

Als de eierstokken worden verwijderd ivm hormonen, wat heeft de baarmoeder nog voor nut? Is het niet beter deze ook te verwijderen ivm bv baarmoederontsteking?
Laatst gewijzigd door petralita op zo 24 mei 2015, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#3116834
petralita schreef: Oke, dank voor de link.

Zijn er qua voeding nog dingen rekening mee te houden? (behalve geen KH)
Extra supplementen, groenten oid?

schommelt de glucose spiegel ook bij barf? verschillen tussen dierensoorten en bv bot en orgaan?

kun je zelf eigenlijk bloedprikken bij de hond? net als bij de mens om te meten?

Als de eierstokken worden verwijderd ivm hormonen, wat heeft de baarmoeder nog voor nut? Is het niet beter deze ook te verwijderen ivm bv baarmoederontsteking?
Nee, er zijn eigenlijk geen dingen die je qua voeding of supplementen kunt doen. Tenminste, niet dat ik weet. En de glucose spiegel blijft bij barf, wat je ook voert aan diersoorten/bot/orgaan behoorlijk gelijk. Je moet wel uitkijken met groenten. Koolhydraatrijke groenten zorgt wel voor schommelingen. Ik denk dan aan pompoen, wortel, bataat, dat soort dingen.

Ik weet niet of je zelf bloed kunt prikken. Ik weet ook niet hoeveel bloed je nodig hebt. Als dat een druppel is, zie ik niet in waarom niet.

De baarmoeder kan niet meer gaan ontsteken als de eierstokken zijn weggenomen. Deze verschrompelt namelijk onder het gebrek aan hormonen en die neem je weg (hormonen) bij castratie (verwijderen eierstokken).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door