Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bloemetje
#3116683
Ik vind dit toch niet oké hoor...  :-\
T is illegaal en ik vind het gewoon niet kunnen naast dat t gevaarlijk kan zijn voor je hond. Dat t per ongeluk gebeurt zou mij ook kunnen gebeuren maar ik zou ze daar niet in aanmoedigen ten alle tijden proberen te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3117095
[quote="luuntje"]
Was het niet zo dat een hond geen gezond konijn kan vangen?
Denk dat je even goed op je hond moet blijven letten voor het geval deze ziek was.
[/quote]

+1
Door Jantina
#3117102
Als ze dit al zou lukken had ik het resoluut afgepakt en ze flink op hun sodemieter gegeven. En als je het dan zonde van het konijn zou vinden dan maar 's avonds in de bak. Maar dit mag je toch niet goed vinden?  :-\
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3117104
Misschien een blonde vraag, maar waarom keurt iedereen dit zo massaal af, naast het feit dat t ongezond kan zijn?

Was het een konijn of een haas? Er heerst een hazenziekte namelijk waardoor ze erg makkelijk te vangen zijn. Daar kunnen honden echter ziek van worden..
Ik zou het ook niet toelaten. Je weet nooit wat er met zo'n beest gebeurt is. Straks heeft ie iets giftigs gehad of was hij ziek.
Door Jantina
#3117106
[quote="Hylos"]
Misschien een blonde vraag, maar waarom keurt iedereen dit zo massaal af, naast het feit dat t ongezond kan zijn?

Was het een konijn of een haas? Er heerst een hazenziekte namelijk waardoor ze erg makkelijk te vangen zijn. Daar kunnen honden echter ziek van worden..
Ik zou het ook niet toelaten. Je weet nooit wat er met zo'n beest gebeurt is. Straks heeft ie iets giftigs gehad of was hij ziek.
[/quote]

Omdat dit gewoon verboden is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3117119
Is het ook verboden als je kat/hond een duif vangt? Gewone stomme stadsduif?

Ikzelf zou het ook heel erg triest vinden als mijn hond (of kat) werkelijk een konijntje zou vangen, omdat ik die gewoon heel leuk en lief vind.  Als er in de omgeving niet té veel zijn (en dat is zelden zo), laat ik ze liever in leven.  Als ze echter toch al dood zijn, vind ik het wel heel erg zonde om dan gewoon te laten liggen.  Ik denk dat ik het ook zou afpakken en dan, als ik het vertrouw dat het een gezond diertje was, thuis voeren.
Bij roadkill vb vind ik het wel erg zonde om dat toch al verloren leven te vergooien, dan voer ik het liever. 

Als je niet zeker bent van de gezondheid van het dier in kwestie, zou ik er ook niet gerust op zijn en zou ik het laten liggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door