Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sultan
#3116073
Onze Suus een intacte poes van net 10 jaar is sterk vermagerd in enkele weken.
Vers eet Ij F en toe als hapje, als hoofdmaaltijd vind madam dit niks, noppes, nada al jaren. Dus eet ze een zo goed mogelijke blik en brok maaltijd.
Suus heeft nu een melkklieren tumor zonder zichtbare uitzaaiingen. OK was gepland, maar Suus is te zwAk en te mager. Ze eet en mini hapje KVV, verder weigert ze vers momenteel.
Prioriteit is nu dat ze iets binnen krijgt, om het even wat, gezien ze gezonde voeding categorisch weigert.
Suus is nu een skelet met huid er omheen, niets dus. Haar normale gewicht is 4,1kg en nu 2,2 kg.
Ten einde raad heb ik kittenbrokjes gekocht, die gaan wel met smaak naar binnen. Ze moet aansterken voor de operatie van de tumor.
Iemand tips??
Door Droppie
#3116074
Je kan herstel voedsel proberen, royal canin heeft het, en ook hill's geloof ik. Ik noem het astronautenvoer. Volgen mij heet het royal canin Convalescence Support. Kan je in ieder geval bij je dierenarts krijgen. Heeft een hoog energiegehalte en je kan het indien nodig ook met een pipet voeren. In een noodgeval als dit, zou ik hiervoor gaan en na de operatie verder gaan (proberen) met vers vlees.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3116077
Wat ook wel wordt gedaan is in plaats van water, kittenmelk aanbieden. Daar zitten veel voedingsstoffen in en het is calorierijk.
Beterschap!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3116115
Ik veronderstel dat dat mager worden wel met de kanker gelinkt zal zijn.
Geen zichtbare uitzaaiingen, maar ja...
Ik hoop van harte dat dat klopt en dat ze na de operatie mooi opknapt want ze is nog wat jong he. Maar zelf heb ik er niet zo'n goed oog in...  :-\
Katten reageren vaak wel goed op chemo en hebben er (behalve de behandelingstijd bij de DA zelf) meestal niet erg veel last van. Dus dat kan je zeker overwegen, zelfs preventief na de operatie.

Ik zou ook recovery-voer geven en zeker dat beetje vers dat ze nog wil erbij geven. Vooral spiervlees en hart zijn erg nuttig om aan te sterken.  Goede mineralen en eiwitten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3116129
Met kittenbrokjes ben je al op de goede weg en daarnaast zou ik inderdaad astronautenvoer geven (aansterkvoer dat vaak na operaties wordt gegeven. Van Hills is dat geloof ik ad?)
Door spikkel
#3116135
k zou ook recovery blikvoer geven, mijn hondje heeft het net gehad. Het is heel geconcentreerd, als ze 1 hapje eet dan eten ze er 2.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door