Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Winde
#3113690
Een van de honden thuis heeft de laatste tijd erg veel last van teken, aangezien epilepsie heeft vroeg ik mij af wat ik hem hiertegen kan geven dat geen kwaad kan.
bij de paarden gebruik ik devendog zou ik hem dit gewoon kunnen op doen?
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3113691
Ik gebruik Billy No Mates, een natuurlijk middel tegen vlooien en teken.
Moet wel zeggen dat er heus wel eens een teek op mijn hond zit, de ene hond is nou eenmaal aantrekkelijker voor teken dan de ander net zoals mensen en muggen, maar over het algemeen hoor ik positieve verhalen hierover. Het duurt wel een aantal weken voor het werkzaam is, daarom heb ik nu ook nog even de Scalibor band in gebruik.

Billy No Mates kun je hier kopen (als de link niet toegestaan is, dan hoor ik het wel van het beheer ;) )

http://shop.flo-it.nl
Door charmed
#3116029
Ik gebruik niets, bij Epileptische aanvallen is het russische roulette, de ene reageert er niet op de andere wel. Prudence reageert dus overal op. Ook op natuurlijke middelen. Een zachte borstel pakken, die door de haren van de honden halen meerdere keren en goed nazoeken. Meestal zo'n 20 minuten na de wandeling komen de teken naar boven, dan met een zachte borstel en dan goed doorzoeken.
Door Romee
#3117010
Zou echt geen defendog doen, dat is met recht een paardenmiddel.
Als ik zie hoe maf honden hier daar van doen.
Wat wel weet ik helaas niet :(
Door Winde
#3118800
onze kleine hond hebben we hier altijd mee gewassen hij reageert er niet op het is trouwens ook voor een hond en niet voor een paard bedoeld maar paarden zijn niet zo kieskeurig ;)
Maar met Renco zijn we een beetje over bezorg!
en hem kammen helpt niet hij is 70 cm en die beestjes kruipen tot in zijn oren, gelukkig laat hij ze wel mooi weg halen!
Maar ik heb het niet zo op die beestjes sinds ik zelf lyme heb gehad voorlopig wandel ik dus op staat maar dat vind hij natuurlijk niet zo plezant...
Door Lil
#3118958
En kan je hond tegen natuurlijke middelen op basis van oliën?

Er zijn meerdere sprays met natuurlijke ingrediënten. Als je hond er tegen kan helpt dat wel. Hier is het voor een van mijn honden afdoende en voor de andere absoluut niet (die krijgt helaas 1, max 2 keer per jaar gif).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door