Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3115251
Jesse, bijna 13, spondylose, artrose, bicepspees rechts verwijdert, en linkerpols vol artrose maar was nog altijd vol levensvreugde. Een dikke 2 weken gingen wij naar de camping. Zonder noemenswaardige problemen liep ze 3 blokjes van circa 45min. Na 6 dagen besloten wij ergens anders te lopen. Dat is een blokje van circa 1,5 uur wat we al tientallen keren eerder gelopen hebben. Ik zag wel de laatste 300m dat ze moe was maar op zich sjokte ze gewoon door. Op 20m van de auto trekt ze een heel klein sprintje en ik zie haar verkrampen AU.  Wat gemasseerd, de auto in, op de camping een tramadol gegeven die ik bij me heb voor als ze erge pijn heeft. Helemaal in de veronderstelling dat het de volgende dag weer oke zou zijn. Nou het is ronduit dramatisch. Ze kan dus gewoon NIET meer op linksvoor staan. Pijnstilling opgevoerd naar 150% previcox en 2 tramadol en 100% rust liet geen verbetering zien. Ze lag echt 23 uur per dag in de caravan. Afgelopen maandag zijn we dan ook vanuit de Ardennen naar Eersel gereden. Maarten schrok van de dikheid van het ellebooggewricht en deze was extreem pijnlijk. Dus foto's allemaal in de veronderstelling dat er wat gebroken zou zijn. Niet dus. wel een extreem artrotisch gewricht van a-z. Maar dat wisten we al. Maarten houdt het nu op ingescheurde artrose. Misschien artritis? Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Dus een spoedafspraak bij Viktor Hoogma de fysio in Nijmegen. Gisteren dus naar Nijmegen gereden. Hij zegt schouder/rug met een misstapje waardoor er in het gewricht iets (in)gescheurd is. Hij zegt als er verbetering gaat komen nav de behandeling en ingeslagen weg (150% previcox, 5 tramadol per dag, 1 tablet dexamethason, doils joint en glycoflex 3) dat pas zaterdag te zien zal zijn. Volgende week dinsdag terug naar Viktor. Maarten stelt een cleaning up operatie voor maar zoals gezegd ik twijfel daaraan of het wel echt de elleboog is.

Het is zo verdomde hartverscheurend om te zien. Het is dat Viktor gezegd heeft duurt wel een paar dagen want eigenlijk zegt mijn gevoel zet er een punt achter. Maar omdat het ook zo acuut gebeurt is en ze nog niet klaar lijkt met leven vraag ik jullie om raad en of iemand misschien hier een ander idee heeft van wat er aan de hand kan zijn. Ze staat er echt niet op, gewoon niet. Überhaupt die poot bewegen in een voorwaartse beweging vermijd ze aan alle kanten. Compenseert extreem met rechtsachter maar red dat niet door de spondylose en valt dus om, struikelt. Ik zit momenteel in een emo rollercoaster :'( :'( :'( mijn basic instinct brult van dit komt nooit meer in de buurt van goed maar aan de andere kant wil ik wel zoveel mogelijk kansen pakken mits wel een soort van reeel/eerlijk.
#3115270
zurca schreef: Ach Cindy... wat moeilijk om je hond zo te zien.
Ik weet eigenlijk geen raad maar vind het idee van "Robbie" wel een goede.
Heel veel sterkte toegewenst :-* Ik zal duimen dat er verbetering gaat komen!
+1

Wat ongelooflijk moeilijk. Ik weet zo ook niets te bedenken dan een scan maken en dan verder kijken.
Heel veel sterkte.
#3115396
Oh wat is dit toch nog schrikken Cindy !!!  We wisten dat ze "oud" werd....
Zat toevallig gister oude mailtjes te lezen van je...
Ik heb geen tips voor je... Enige is dat je je heel goed moet afvragen- stel je doet een operatie, kan ze de revalidatie dan nog wel aan ? Het liefste wil je dit natuurlijk enige dagen geven, zoals Viktor zei. Maar kun je haar comfortabel houden ?
Of is de pijn zo heftig dat dat niet fair is ?
Heeel veel sterkte komende dagen en geef Jess een knuf van me !  :-*
#3115402
Oh , dit is ruk Cindy . Wat rot
Maar jij kent je eigen hond het beste ..... volg vooral je gevoel
En idd wat miik al beschrijft ..... kan ze de eventuele revalidatie nog wel aan
Misschien is het ook een idee om iemand mee te laten kijken
iemand die Jesse ook goed kent , maar er emotioneel iets verder vanaf staat

Sterkte meis  :-* :-* :-*
#3115408
Niemand kan dit voor jou bepalen.
Wat mij betreft zou zeker een kans krijgen. Alles op haar tempo. Geen tempo is ook goed.
De wandeling was misschien nèt te ver, en dan een sprintje erbij.
Als je zelf een blessure oploopt duurt het ook vaak even voor je weer fitter bent. (ervaringsdeskundige)

Hoe dan ook: succes en een knuf voor de lieverd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door