Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Danny
#3115036
Een vriendin van mij heeft 3 kinderen en sinds kort 4 kuikens in huis, die strakjes een hok/ren in de tuin krijgen. Grappige kuikens die lekker tam zijn en gezellig bij de kinderen kroelen en op hun arm of schouder zitten.
Nou ben ik zelf helemaal niet angstig voor Salmonella, maar vroeg me wel af hoe het zit met het houden van kippen?
Brengt dit een gevaar voor hen mee? Waar kunnen/moeten ze extra op letten?
Door kaszi
#3115042
Besmetting zou meestal via mest gebeuren.
Dus zo veel mogelijk alle proper houden zou ik dan denken?

We hebben vroeger als kind heel veel kuikens gehad en nooit een besmetting gehad. 
Nu ook weer 4 kuikens in huis (tammer worden en een racistische mama kip!)
Echt ook kippen zijn racisten.  ;D Het 1e zwarte kuikentje werd altijd gepikt dus heb ik hem/haar samen met 3 broertjes/zusjes in de garage gezet zodat die lief kan opgroeien.
Door Jantina
#3115105
Wij hebben ook kippen en die kleine van 1,5 jaar raapt iedere dag de eitjes en helpt ook het hok schoon maken. Ik zie daar niet zo een probleem in. Wel toen hij vorige week dacht (hij is gek op eieren), He, mama kijkt niet, ik zal dat ei eens in mn mond stoppen. Zo onder de kip vandaan en in de mond, nou dat leek me nou niet zo verantwoord.  ::) Maar hij is niet ziek geworden ofzo. Niet dat hij een bal begreep van mijn verhaal dat je de schaal niet kunt eten, dat we eerst moeten koken of bakken enz. Maar ja je moet ergens beginnen.
#3115108
Tja, er is een kans. ALS de kuikens salmonella hebben natuurlijk, wat ook helemaal geen gegeven is.
Maar ik zou er ook niet bang van worden. Alles normaal schoon houden inderdaad en verhinderen dat ze mest in hun mond stoppen, maar ontsmetten en dergelijke lijkt me overdreven en erg ongezond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door