Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3114620
Beste allemaal, mijn hond heeft altijd super gegeten, ik geef kvv en af en toe een barf product. Drie weken geleden is hij opeens begonnen met eten weigeren, met lange tanden eten, niet gewend omdat hij altijd alles lekker op at. Omdat hij echt aan het weigeren was en ik vond dat er wel iets binnen moest komen,  heb ik kip gekookt. Dit ging er wel in. Daarna toch weer gewoon kvv aan geboden, s ochtends laat hij het staan, vandaag heeft hij het om drie uur op en om half zeven heb ik zijn avond maal klaargemaakt, dat heeft hij ook op, eerst met lange tanden maar daarna kwam hij zes x checken of zijn bak wel echt schoon was. Misschien had ik die niet moeten geven? Vorige week  naar de dierenarts gegaan en daar heb ik Zitac mee gekregen. Dat geef ik nu een week, om eerlijk te zijn ben ik daar een paar dagen mee gestopt omdat ik niet het idee had dat het hielp en ik twijfelde of het goed is te samen met rauw vlees. Hij spuugt niet, heeft geen koorts, is buiten blij en vrolijk, heeft de Weill enting gehad :( Ik durf het niet te zeggen maar dit allemaal is gestart na de enting. Of dit er mee te maken heeft weet ik niet. Hij eet heel veel gras, echt extreem veel. hebben jullie tips, ideeen? Stoppen met de Zitac? Het vieze en rare is, is dat hij vanmiddag er buiten met een hele smerige drol vandoor wilde gaan, hij had toen nog niet gegeten. Dit heeft hij nog nooit gedaan. Wat mist hij in zijn voeding? Ik weet het even niet.
Omdat we in Frankrijk zijn geweest stuur ik morgen zijn ontlasting op naar Het Woud.
#3114629
Is er wel bloed geprikt? Zou zomaar niet direct Zitac geven. Maar eerst eens een bloedje laten prikken een algemeen bloedbeeld, misschien komt daar wat naar boven? Er moet toch iets zijn waarom een hond ineens stopt met eten, ik denk best dat er iets medisch kan zijn omdat hij altijd goed gegeten heeft.
#3114643
Of hij niet lekker is kom ik niet achter, behalve dat eten dan... En het extreme gras eten. Jullie raden dus aan om bloed te laten prikken, dan ga ik daar morgen achteraan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook best zorgen maak.
#3114962
Idd. zeker een bloedonderzoek en verder onderzoek indien nodig. Een hond met goede eetlust houdt goede eetlust mits hij ziek wordt. Je hebt natuurlijk honden die meteen al moeilijke eters zijn, daar zou ik me dan geen zorgen om maken (alhoewel) ik ben gewend dat ze hier je vingers van de hand aftrekken als ze iets lekkers of eten krijgen (behalve met brokken), dat ging bij ons nooit zo van harte.
Bluey schreef: Of hij niet lekker is kom ik niet achter, behalve dat eten dan... En het extreme gras eten. Jullie raden dus aan om bloed te laten prikken, dan ga ik daar morgen achteraan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook best zorgen maak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door