Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3114435
We hebben net bezoek gehad van de dierenpolitie. Er was een klacht binnengekomen over Luna, dat ze verwaarloosd  zou worden en er erg slecht uitzag.
Ik heb die meneer gelijk de foto's laten zien van "toen tot nu" en toen had hij snel zijn conclusie getrokken. Ze ziet er nu goed uit. :biggrin2:

Prima dat er iemand opgemerkt heeft dat hij vachtje niet in uitmuntende conditie is maar toen ze er echt slecht uitzag heeft er niemand geklaagd. :)

Verder aardige man, erg begaan met diertjes en erg geïnteresseerd in van alles en nog wat wat betreft onze dierenschare.

Wij zijn weer een ervaring rijker. 8)
Door Lil
#3114440
Welkom bij de club.

Ik heb 12 jaar geleden de dierenbescherming aan de deur gehad. Ik voerde mijn hond niet. Man kwam binnen en ziet ophangen: 's ochtends 600 gram brok en 's avonds 400 gram brok. Hoeveel honden ik had; eh die ene kruising mechel. De da rekeningen lagen ook nog naast de computer dus die man is alleen een half uur gebleven omdat wij lekkere koffie hadden.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3114444
toch weer een bevestiging dat je goed bezig bent!

Twintig jaar geleden kwam bij mijn vader de dierenbescherming langs. We hadden toen drie bouviers (erfhonden) en die lagen in weer en wind buiten en bij sneeuw liefst languit erin. Toen die man zag dat ze niet alleen een groot hok hadden (stuk van de grond, oud tapijt erin, winddicht), maar daarnaast ook een vrije toegang naar een binnenruimte en een buitenruimte met overkapping was het goed  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3114450
En toch zou een kwebbeltje op straat van...lekker weer hé om te wandelen...goh, wat heeft die hond eigenlijk beter staan dan meteen melding maken bij zo'n dierenpolitie. Ook al is de beste man tevreden weggegaan en zal de melder te horen krijgen hoe of wat (of niet), ik zou het toch niet fijn vinden dat er iemand in mijn buurt van mening is c.q. vermoedt dat ik mijn dieren verwaarloos.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3114466
Angelique schreef: En toch zou een kwebbeltje op straat van...lekker weer hé om te wandelen...goh, wat heeft die hond eigenlijk beter staan dan meteen melding maken bij zo'n dierenpolitie. Ook al is de beste man tevreden weggegaan en zal de melder te horen krijgen hoe of wat (of niet), ik zou het toch niet fijn vinden dat er iemand in mijn buurt van mening is c.q. vermoedt dat ik mijn dieren verwaarloos.
+1.
Door Jantina
#3114468
Angelique schreef: En toch zou een kwebbeltje op straat van...lekker weer hé om te wandelen...goh, wat heeft die hond eigenlijk beter staan dan meteen melding maken bij zo'n dierenpolitie. Ook al is de beste man tevreden weggegaan en zal de melder te horen krijgen hoe of wat (of niet), ik zou het toch niet fijn vinden dat er iemand in mijn buurt van mening is c.q. vermoedt dat ik mijn dieren verwaarloos.
Dit schreef ik in het andere topic over '144' van de pony ook, waarom niet even navragen bij de eigenaar waarom het beestje er zo uit ziet of bij staat? Ik vind het nogal wat, de dierenpolitie op iemand afsturen (maar daar vond iedereen het juist goed dat TS toch maar meteen gebeld had....).
Ik zou me er echt niet prettig bij voelen als ik wist dat men zo over mijn dieren dacht, en blijkbaar over mij, dat je die mevrouw niet aan kan spreken - ofzo.
Door keetje
#3114471
Dat is inderdaad het dubbele, fijn dat er op gelet wordt maar ook minder fijn dat het mijn buurman kan zijn.

Ik heb dit voor het eerst meegemaakt in mijn leven, het was een bijzonder aardige man, formaat knuffelbeer, en toch, politiewagen voor de deur, man met volle bepakking. Mijn hart sloeg wel een keer over.
Door hannabelgje
#3114473
Bij een dier in een weitje is niet altijd duidelijk wie de eigenaar is dus dan begrijp ik de actie wel ipv navragen. Bij een dier in huis is dat een ander verhaal.
Door Jantina
#3114478
hannabelgje schreef: Bij een dier in een weitje is niet altijd duidelijk wie de eigenaar is dus dan begrijp ik de actie wel ipv navragen. Bij een dier in huis is dat een ander verhaal.
Als je weet dat beide weides met dieren van dezelfde eigenaar zijn dan weet je toch wie de eigenaar is????
Door DJ_Doerak_Tucker
#3114491
keetje schreef: Dat is inderdaad het dubbele, fijn dat er op gelet wordt maar ook minder fijn dat het mijn buurman kan zijn.

Ik heb dit voor het eerst meegemaakt in mijn leven, het was een bijzonder aardige man, formaat knuffelbeer, en toch, politiewagen voor de deur, man met volle bepakking. Mijn hart sloeg wel een keer over.
Vanwege de indruk die de situatie op je maakte of vanwege de bijzonder aardige knuffelbeer meneer???  ;D ;)
Door smulpaap
#3114512
Angelique schreef: En toch zou een kwebbeltje op straat van...lekker weer hé om te wandelen...goh, wat heeft die hond eigenlijk beter staan dan meteen melding maken bij zo'n dierenpolitie. Ook al is de beste man tevreden weggegaan en zal de melder te horen krijgen hoe of wat (of niet), ik zou het toch niet fijn vinden dat er iemand in mijn buurt van mening is c.q. vermoedt dat ik mijn dieren verwaarloos.


Mee eens
Door keetje
#3114513
DJ en Doerak schreef: Vanwege de indruk die de situatie op je maakte of vanwege de bijzonder aardige knuffelbeer meneer???  ;D ;)
Beide. ;D :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3114618
Angelique schreef: En toch zou een kwebbeltje op straat van...lekker weer hé om te wandelen...goh, wat heeft die hond eigenlijk beter staan dan meteen melding maken bij zo'n dierenpolitie. Ook al is de beste man tevreden weggegaan en zal de melder te horen krijgen hoe of wat (of niet), ik zou het toch niet fijn vinden dat er iemand in mijn buurt van mening is c.q. vermoedt dat ik mijn dieren verwaarloos.

Idem
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door