Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3114060
Manlief heeft volgende week zijn eerste internationale wedstrijd met ons nieuwe paard Aerro.

Nu is het punt dat manlief, door zijn handicap, zijn linkerknie altijd volledig kapot rijdt. En dan bedoel ik echt kapot. Als in bloedvlekken in een witte rijbroek en een dikke korts er op. Door de pijn verminderen de prestaties toch een fractie. (En moet ik meer wassen  ::)  :biggrin2: )

Hij heeft een strakke, katoenen rijbroek. Een zwachtel geeft extra plooien en dus meer schade. We behandelen de plek met calendula zalf.

Heeft er iemand nog een briljant idee om dit te doorbreken?
Gebruikersavatar
Door Onix
#3114062
Zou je een 2e huid pleister kunnen gebruiken? Even kijken bij de apotheek. Hebben ze diverse varianten van. De een iets dikker dan de andere. Blijft meestal soepel, plooit mee met de huid en verstikt niet.
Door Lil
#3114193
zhiva schreef: Ik vond om deze reden de broeken met lederen kniestukken altijd erg prettig. Na het wassen goed insmeren met zadelvet om ze soepel te houden ;)
Ja, daarom vroeg ik dat ook al. Ik had ook een volledig leren "kont".
Gebruikersavatar
Door Hope
#3114203
zhiva schreef: Ik vond om deze reden de broeken met lederen kniestukken altijd erg prettig. Na het wassen goed insmeren met zadelvet om ze soepel te houden ;)
Het punt is, dat zijn benen anders liggen dan bij anderen. Zijn knie ligt precies op het punt waar de naad van het leren stuk zit. Dus dan zou ik al op zoek moeten naar iemand die een broek kan (ver)maken.
K&D schreef: Sportsbalm? Wordt door fietsers ook gebruikt ter bescherming van edele delen.
Noooooit van gehoord. Gaat goegelen!
Door Mowgli
#3114206
Hope schreef: Het punt is, dat zijn benen anders liggen dan bij anderen. Zijn knie ligt precies op het punt waar de naad van het leren stuk zit. Dus dan zou ik al op zoek moeten naar iemand die een broek kan (ver)maken.
Misschien is dat niet zo'n hele gekke oplossing, een paardrijbroek op maat waarvan de naden worden verlegd zodat er geen schuur- / drukplekken kunnen ontstaan.
Door Lil
#3114352
Hope schreef: Het punt is, dat zijn benen anders liggen dan bij anderen. Zijn knie ligt precies op het punt waar de naad van het leren stuk zit. Dus dan zou ik al op zoek moeten naar iemand die een broek kan (ver)maken.
Dan is dat dus idd de oorzaak van het kapot gaan van de huid. Ik wilde al zeggen ik had om die reden geen kniestukken in mijn rijbroek, gewoon doorlopend leer van kont tot aan je enkel en aan de rest van stof. Maar dan zit die naad natuurlijk ook in de weg als je been anders ligt. Op maat maken lijkt mij dan inderdaad de enige optie.
Door Jantina
#3114393
En een katoenen bandplooi rijbroek met daaronder een rekverband bij de knie?
Dat is dan niet zichtbaar omdat een bandplooi ruimer om het been zit.
(Vind een bandplooi bij een man ook iets stijlvoller maar dat is persoonlijk natuurlijk  :-[ )
Gebruikersavatar
Door Hope
#3114407
Jantina schreef: En een katoenen bandplooi rijbroek met daaronder een rekverband bij de knie?
Dat is dan niet zichtbaar omdat een bandplooi ruimer om het been zit.
(Vind een bandplooi bij een man ook iets stijlvoller maar dat is persoonlijk natuurlijk  :-[ )
Dat is ook nog een optie. Zichtbaarheid is niet zo'n punt, als het maar werkt  ;)

Ik heb ondertussen ook de sportsbalm besteld. Dat klinkt goed!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door