Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3113875
Een deel gezien, wat me vooral intrigeerde was het feit van de vroege behandeling/blootstelling aan bacteriën.
Dus baby in couveuse of kind van 10 maanden aan de antibiotica vernietigd alle gezonde bacteriën die het van de moeder zou moeten krijgen. .


Edit: daarbij blijf ik me afvragen of deze bacteriën aan te vullen zijn, immers hoort alles in mijn maag dood te gaan en vraag ik mij af in hoeverre een flesje yakult in mijn darmen terecht komt. .
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op ma 18 mei 2015, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#3113890
De meeste van die probiotica bacterieen zijn maagzuur resistent. Maar, ze geven in de uitzending ook aan dat het aanvullen van bacterieen dus geen wondermiddel is bij allergieen. Komt bij dat Yakultzooi of suiker of zoetstof bevat dus volgens mij moet je daar sowieso mijlenver vandaan blijven.
#3113949
Kaio schreef: Dus eigenlijk komt het erop neer boerderij opgroeien, tussen de dieren ( en dus ook bacterien van voedsel uitwerpselen) en geen dettol aanrechtspray juist goed is voor de kleintjes?

Moet hem nog gaan kijken, nu geen tijd  ;)
Dat weet toch iedereen die een beetje nadenkt?
Dettol dagelijks in je huis is om problemen vragen, in een steriele omgeving is het gewoon afwachten tot er toch iets doorkomt en dan ben je 100 keer kwetsbaarder.  En als je werkelijk een probleem hebt dat gevaarlijk is (vb parvo in de kattenopvang...  ::)), dan is dat niet voldoende en moet je echt ontsmetten.  Dus Dettol is eigenlijk compleet nutteloos...  ::)

Onlangs heeft er toch een dokter een hoge prijs gekregen omdat hij aanraadde om kinderen vooral zaken de grond in hun mond te laten stoppen.  Dat dat hun afweer enkel maar verbetert, niet onderuit haalt.
Dat je dat niet in het kippenhok of de varkensstal moet doen, dat is ook maar gezond verstand he, maar gewoon op een normale plaats in de tuin, daar is niets mis mee.

En Yakult hebben we op school eens op kweek gezet en daar kwam helemaal niets uit.  Yoghurt wel, maar yakult dat daar zoveel reclame rond maakt, gaf gewoon niets.  En dan was het nog niet eens de maag gepasseert...


Ik mag de aflevering niet zien door mijn 'geografische locatie'...  >:( Maw, omdat ik me in belgie bevind.
Als iemand dus kort wil neerschrijven wat er gezegd wordt, mijn dank is groot.  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 18 mei 2015, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#3113959
Volgens mij was de essentie dat wij onderdeel zijn van onze (oorspronkelijke) omgeving. Wij hebben die omgeving (en de daarin levende bacteriën) nodig om gezond te blijven.
Zo ook bepaalde ziekten (wormen en TBC) die ons immuunsysteem versetrken. Omdat wij in een steriele omgeving leven, komen deze infecties niet meer voor, maar reageert ons imuunsysteem dus overvloedig op niet-schadelijke stoffen (allergieën).
Ze onderzochten bij kinderen oorzaken van de allergieën en één kind had een antibiotica-kuur gehad op 10 maanden leeftijd, andere had in de couveuse gelegen en de kinderen hadden bepaalde bacterieën waarvan een normaal mens er zo'n 40.000 had, niet of nauwelijks in hun darmen.
Daarbij onderzochten ze de huizen op bacteriën en bij mensen die veel binnen zaten kwamen voornamelijk huid- en darmbacteriën voor, terwijl bij mensen die veel buiten kwamen ook de bacteriën van buiten in huis aanwezig waren (en dus veel minder van die huid- en darmbacteriën). Veel schoonmaken heeft dus geen zin, beter is om de buitenbacteriën binnen te hebben..
En ze gingen kijken of het doelloos graven van een hond, misschien de hond stimuleerde op een bepaalde manier gezond te zijn, maar dat was zeg maar waar ze mee eindigden..
#3113984
Bedankt Felixjeuh!

Klinkt mij zeker niet onlogisch...
Ik heb alleszinds nooit geloofd in te veel schoonmaken ivm gezondheid. 

Er is niets gezegd rond inentingen?

Dat van die hond lijkt me wel vergezocht.  Graven is gewoon een leuke bezigheid en wolven graven toch ook holen om in te wonen? Bovendien zitten er vaak ontzettend interessante geurtjes in een holletje in de grond en ga je daar gewoon achteraan...  ::)
Het is vreemder dat ik als kind percé een ondergrondse burcht wou graven  :biggrin2:  We zijn welgeteld een halve meter diep geraakt, als ik het mij goed herinner...  :P (wel in kleigrond, in my defence).
#3113994
Kaio schreef: Maar buitenbacterien, houd het niet gewoon in dat de mens ( en daarmee hun kleintjes) gewoonweg te weinig buiten komen?
Precies ;)
We leven te onnatuurlijk en worden te weinig blootgesteld aan oer/natuurlijke bacteriën. Waardoor we geen optimale weerstand opbouwen. Dus met zn alle meer de natuur in en niet bang zijn om je kinderen 'vies' te laten worden.

Wel werd er gezegd dat normale hygiëne (handen wassen enz.) wel belangrijk is  ;)
#3114003
AnnemiekevD schreef: Precies ;)
We leven te onnatuurlijk en worden te weinig blootgesteld aan oer/natuurlijke bacteriën. Waardoor we geen optimale weerstand opbouwen. Dus met zn alle meer de natuur in en niet bang zijn om je kinderen 'vies' te laten worden.

Wel werd er gezegd dat normale hygiëne (handen wassen enz.) wel belangrijk is  ;)
Nou, nou, spreek voor jezelf he  :biggrin2:

Nee, zonder grappen, dat is volgens mij precies wat een groot probleem is voor de gezondheid tegenwoordig.  Mensen zijn gewoon te bang, terwijl we echt wel een immuunsysteem voor iets hebben.  ::)
#3114625
Ik heb het niet gezien maar in de mei editie van Quest stond artikel met zelfde strekking.
Doordat het immuunsysteem niet om leert gaan met normale omgevingsfactoren reageert het immuunsysteem extreem (daarom zou hooikoorts tegenwoordig veel meer voorkomen). Bij hooikoorts zou het immuunsysteem kunnen leren waardoor je er ook weer vanaf kan komen door blootstelling.
Dat was grofweg de strekking van het artikel ;-)
http://www.quest.nl/artikel/waarom-hebb ... oikoorts-1
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door