Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3113440
Hoi  ;)

Als het je eerste bezoek is aan deze slager dan zou ik alles eerst willen zien
Vaak zet men alvast een zak vol voor je klaar en zie je misschien bij thuiskomst dat je voor (te)veel geld troep hebt gekregen
Lellen en vellen in plaats van spiervlees .....
Of vleesbot wat helemaal niet geschikt is voor honden ( Ik neem aan dat je je hebt ingelezen ? )
Bij slagers die niet bekend zijn met de materie zeg ik altijd ....... groot familiefeest ..... prijsje maken
Door Lizzy
#3113520
En wat bordie schrijft maar dan van geit, mag ook :)

En als je hond het gewend is om vleesbotten te eten, heb je ook veel aan niet dragende vleesbotten van lam en geit (maar dus niet aan kale dragende delen!).
#3113674
Ik hoef er niets voor te betalen, krijg alles gewoon gratis.
Dus ga ik ook niet zulke hoge eisen stellen in wat ik krijg maar zal ik letten op
het geen wel en niet gevoerd mag worden.
Wil dit ook uitsluitend gebruiken ter aanvulling op wat ik nu al aan barf voer.
#3113698
Krijg hier ook altijd tassen vol van ze. Zeg er inmiddels wel bij dat ik geen velletjes wil (kippen vellen). Zit altijd nog wel iets bij, maar geen tas vol. Heb regelmatig lever, afsnijdsels, schapenkop, soms wat stukken rib of nek.
#3113770
DebbieV schreef: Krijg hier ook altijd tassen vol van ze. Zeg er inmiddels wel bij dat ik geen velletjes wil (kippen vellen). Zit altijd nog wel iets bij, maar geen tas vol. Heb regelmatig lever, afsnijdsels, schapenkop, soms wat stukken rib of nek.
Mag ik vragen waarom je dat niet wil? Weinig voedingswaarde gok ik?
Maar goed dat je het zegt, ik ga morgen na het werk even een kijkje nemen bij de slagerij.
Dan kan ik meteen afspreken wat hij voor me kan bewaren en wat niet.
Wel ideaal dat ik alles gratis krijg  ::)
Door Lizzy
#3113874
Ja, daarbij moet dan wel gezegd worden dat het vaak zo is: als het niks kost, is het ook niks. Het meeste van wat je gratis kunt krijgen is onbruikbaar. En dingen als vellen (en lellen en dellen zoals wij dat noemen) is kwalitatief natuurlijk allemaal niks en daar heeft je hond ook niks aan. Even afwachten natuurlijk, misschien heb je mazzel!
#3114104
Niertjes zullen wel van iets anders zijn dan kip.  ;)
Kippenniertjes kan je niet uit het karkas halen, daar zijn ze veel te fragiel en blubber voor.

Klinkt wel als een fijne slager.  Laat hem maar niet doorhebben dat er met die zaken ook geld te verdienen valt. ;)
#3114129
pearlsofpassion schreef: Niertjes zullen wel van iets anders zijn dan kip.  ;)
Kippenniertjes kan je niet uit het karkas halen, daar zijn ze veel te fragiel en blubber voor.

Klinkt wel als een fijne slager.  Laat hem maar niet doorhebben dat er met die zaken ook geld te verdienen valt. ;)
Klopt zijn geen niertjes!! Nu ze ontdooid zijn zie ik het  ::)
Ja stond er ook van te kijken idd dat ik t mocht hebben.
Meteen maar even afgesproken dat ik voortaan elke week
Alles kom halen wat ie heeft hahahahaha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door