Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3112211
Mijn honden hebben vlooien, kan bij de dierenarts wel pillen krijgen maar daar zit veel chemische troep in.
mijn honden hebben al allergien en last van huidproblemen dus druppels, spray ed durf ik niet aan.
het liefst heb ik ook iets tegen wormen gewoon uit voorzorg
#3113184
Lekker veel reacties tot nu toe ;D
Het is allemaal chemische Botlek troep, die vlooienzooi. En het is voor echt geen hond gezond. Maar natuurlijk vlooien bestrijden is heel lastig. Sinds vorig jaar heb ik daar ervaring mee. In mijn 20 jarige honden carrière (als hondenbaas of eigenlijk, als hun slaaf :biggrin2:) heb ik nooit vlooien gehad, tot vorig jaar. En ik hoop in hemelsnaam dat ik dit jaar niet dezelfde ellende krijg :-X. Ik ben uiteindelijk wel zo ver gegaan dat ik het huis wel ondergespoten heb met gif maar ben wel 3 keer zo lang uit huis gebleven als aangegeven staat op de verpakking. De honden heb ik 2 keer per dag met de vlooienkam gekamd. En ik heb hen ingespoten met de knock out spray van Espree: http://www.eko4petz.nl/a-28458810/vlo-e ... oor-spray/. En daarnaast heb ik ook de vlooienspray gebruikt van Dr. Mercola: http://shop.mercola.com/product/flea-an ... 25,1,0.htm. En tja, dan moet je accepteren dat het niet 100% werkt.... OK, uiteindelijk hadden ze geen vlooien meer maar dat heeft echt bloed, zweet en tranen gekost. En ik had gewoon niet het idee dat de spray de hoofdoorzaak was van het vlo-vrij zijn, eerder de combinatie van het kammen, het eeuwig stofzuigen (2 keer per dag - stofzuigermond afplakken met tape zodat de vlooien niet uit de stofzuiger kunnen springen, want daar een vlooienband of iets in doen: dan komt het gif aan de andere kant van de stofzuiger je stofzuiger uitzeilen), omgevings-gif (Bolfo) en deze sprays.
#3118149
Volwassen vlooien op de hond krijg je op een natuurlijke manier eigenlijk alleen dood door diatomeeënaarde (wanneer je geen sprays druppels enz wilt gebruiken).

Verder veel stofzuigen, wassen, kammen met de vlooienkam met bakje sop er naast. Voordeel van de diatom. aarde is dat je die ook al natuurlijke ontwormer kunt gebruiken wanneer je het door de voeding doet.
#3118188
Sarah5 schreef: Volwassen vlooien op de hond krijg je op een natuurlijke manier eigenlijk alleen dood door diatomeeënaarde (wanneer je geen sprays druppels enz wilt gebruiken).

Verder veel stofzuigen, wassen, kammen met de vlooienkam met bakje sop er naast. Voordeel van de diatom. aarde is dat je die ook al natuurlijke ontwormer kunt gebruiken wanneer je het door de voeding doet.
Maar dan moet je ze inpoederen ermee toch ? En stuiven dat dat doet ! Die spray van exner vind ik dan toch prettiger ( en voor de honden en katten te gebruiken ) Ik strooi wel regelmatig wat diatomeeën aarde in de mandjes en in de kieren bij de plinten van het laminaat
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door