Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3113794
Even het verhaal + verleden in het kort.

Fee een Boxer van bijna 8 jaar.
Gesteriliseerd met 18 mnd, (baarmoederontsteking).
Vanaf pup tot 6 jaar altijd op vers gestaan.
Ze had regelmatig aanvallen van een soort allergie? Ze zat dan binnen enkele minuten onder de bulten, liep vol met vocht. Gelukkig iedere keer net optijd bij de da kunnen komen. Soms hadden we geluk en konden we het voorwezen (gelijk bij het zien van de eerste bult) met prednison.
De trigger hiervoor hebben we nooit kunnen vinden, en de da heeft het altijd op een auto immuun ziekte gehouden.
Mede dat ze altijd jeuk had (geen allergie op huisstofmijt, vlooien etc)
Huid voelde ook altijd vies en vet aan (kwam ook veel huivet vanaf, aaien was witte handen)
Vaak bleke slijmvliezen (ogen en bek). Hier zijn diverse onderzoeken naar gedaan maar nooit een oorzaak voor kunnen vinden.
Schiltklier, hart, longen alles was in orde. Ook uit het bloed kwam geen aanwijsbare reden naar voren.
Fee zelf is altijd een blije energieke hond geweest.
Uiteindelijk in overleg met de da toch gestopt met vers voeren (let de da is pro vers en zelf ook verkooppunt).
Het is wel een lange tijd zoeken geweest naar de juiste brok voor haar, maar is sinds ruim anderhalf jaar vrij van allergische reactie's. Helaas niet mijn keuze maar soms moet je wat.

Een half jaar geleden viel het ons op dat ze uit haar bek ging ruiken. Mijn man en ik dachten eerst dat het toch een beetje de schuld was van de brokken. Omdat ze toch voor over 2 weken na de da moest ivm haar enting hadden we zoiets gelijk na laten kijken en eventueel laten reinigen.
Maar een paar dagen later zat ze onder het bloed. Dit bleek na veel poets werk uit haar bek te komen.
Epulide's zaten in haar bek.
Omdat het er best veel waren, is ze bij de da geweest onder narcose en hebben ze weg gehaald. Eenmaal onder narcose bleek het erger dan ze in eerste instantie dachten en hebben er toch wel een paar uur werk aan gehad.
Na de operatie had ze heel veel moeite om weer goed uit de narcose te komen.
Bij de nacontroles het een en ander nog door gesproken met de da. Beide waren we van mening dat wanneer ze terug zouden komen we haar geen nieuwe operatie laten ondergaan, mede omdat ze nu al zo slecht wakker werd.
Herstel ging voorspoedig.
In de herstel periode haar toch weer op vers gezet (kvv) omdat makkelijker te eten was voor dr. Helaas foute zet, want ze kreeg na 2 maaltijden alweer bulten :-(

Maar toch merkte wij dat ze sindsdien niet meer de oude is die ze was voor de operatie.
Ze is nog hardstikke speels, en rent genoeg met d'r vriendje (onafscheidelijk duo die 2)

Vorige week tijdens het eten, verslikte ze zich in een paar brokken. Niet omdat ze schrokt, want ze eet 100x langzamer dan de FB.
Pffff moet zeggen was geen fijn gezicht. Maar uiteindelijk de brokken eruit gekregen dmv masseren en zij maar kokhalzen en hoesten.
Sindsdien besloten haar dr brokken alleen nog maar geweld te geven.

Maar wat ons nu opvalt is dat ze sindsdien regelmatig verkeerd om ademt, reverse sneezing? Of toch meer denken richting hart/longen?
Snurkt meer.
Kan niet meer buiten in de zon liggen, hijgt gigantisch (eerder kon ze de hele dag liggen bakken bij wijze van spreken)
Minder energie met rennen. Lees ze kan nu de FB niet meer bijhouden. Geeft op en komt weer naast je lopen. Al spelen ze hier in de tuin nog wel volop.


Verder is ze gewoon blij, eet en drinkt goed. Altijd in om ff gek te doen zoals boxers zijn.
Maar we weten ook dat boxers keihard zijn voor zich zelf.

We gaan sws morgen een afspraak maken bij de da voor verdere onderzoeken.
Laatst gewijzigd door Wendy (boxer gek) op do 02 jul 2015, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3113867
Poeh, wat een verhaal, wat een ellende.... Ik denk eerlijk gezegd dat het een goed idee is om de dierenarts te laten luisteren naar het hart en longen en desnoods een echo te laten maken van het hart.

Als ik eerlijk ben, kan ik hier niks zinnigs over zeggen. Ik zou eerlijk gezegd eerst naar een gewone DA gaan voor hart en longen en als daar niks bijzonders uit komt, dan denk ik dat je het beste naar een goede holistische DA kunt gaan. Ze kunnen dan gelijk kijken of er vaccinatie schade is ontstaan na de laatste enting.

Sterkte met Fee :-*
#3113941
Dank je wel voor je reactie.
De enting heeft ze overigens toen niet gehad (vergeten erbij te zetten) omdat het in overleg met de da beter was haar toch niet te enten.

Afspraak is gemaakt voor vanavond in de kliniek.

Wel dubbel, vanmorgen zat ze vol energie, rennen en racen. Nu weer bekaf op haar matras te snurken.
#3114180
Longen klonken voor zover goed, hart klonk ook goed (geen ruis) en klonk goed voor haar leeftijd.

Het komt dus echt uit haar strot/luchtpijp vandaan. Of dit een collaps is of veroorzaakt door bv een ontsteking is nu nog niet duidelijk. Voor woensdag staat er een onderzoek/scopie onder een roesje geplant en dan gaan ze dat verder bekijken.

De da heeft d'r ter ondersteuning Dexamethason ingespoten. Verder is het nu afwachten.
#3115079
Vandaag foto's en een scopie gemaakt.
Maar het ziet er niet positief uit :'(
Zowel in dr keel en borst/buikholte een tumor.

We hebben d'r nu wel weer mee naar huis, maar moeten nu gaan beslissen wanneer het genoeg is.
Maar goed wanneer doe je dat? Want ik wil absoluut niet dat ze stikt.
#3115093
Is dat je nu zo gezegd door de DA ? Dat je moet beslissen wanneer het genoeg is ?

Ik denk dat het in deze situatie goed is om heel regelmatig contact te hebben met je DA
Dat lijkt mij van groot belang met deze diagnose
De DA kan natuurlijk nog iets betekenen t.av pijnbestrijding , je hond regelmatig beluisteren , bekijken enz
En men kan je ook uitleg geven , over waarop te letten

Verder kan ik me ook voorstellen dat dit bericht er aardig inhakt  :'(
Je zou de DA ook kunnen bellen en een gesprek aanvragen als je daar weer aan toe bent

Verder hield ik van mijn laatste erg zieke hond een dagboek bij , ook voor de DA

Ik wens je heel erg veel sterkte met je hond  :-* :-*
Door miik
#3115096
Och wat een super verdrietig nieuws !  :'(

Ik maakte steeds filmpjes van mijn oude hondje, omdat ik vaak twijfelde of ik iets wel of niet zag, en dan kon ik het later even terug kijken. Of het laten zien aan de dierenarts. Dat heeft mij veel geholpen.
Heel veel sterkte !
#3115103
Kijk het zou mooi wezen als ze het zelf gaat aangeven wanneer het goed/genoeg is, maar ik weet ook uit ervaring dat boxers dat pas heel laat doen.
Ik heb zonet ook al een goed gesprek had met de da hierover en we hoeven ook geen overhaaste beslissingen te nemen. Is niet dat het vandaag of morgen al moet gebeuren.
Voor woensdag hebben we sws weer een afspraak staan om te kijken hoe het gaat.

Naar ons idee heeft ze niet echt pijn, of beter gezegd ze laat het niet merken.
Buiten dat ze toch wel minder lucht heeft, en hierdoor minder energie, moeite met eten, snel verslikken, hard snurken,  is er weinig aan haar te merken. De da zei ook al, ze ziet er verder echt gewoon super uit.
Want speels is ze nog steeds, al houd ze het niet lang vol.

Maar het gevaar is de bult in haar keel, er is nl een kans dat ze daardoor ademnood krijgt en stikt. En dat is wat ze me niet kunnen vertellen, maar dat wil ik wel voor wezen om het maar zo te zeggen.

Ja dat klopt smulaap, wij moeten haar goed in de gaten houden en naar aanleiding daarvan een beslissing gaan nemen wanneer het genoeg is. Maar nogmaals het is niet zo dat het vandaag of morgen al moest (letterlijk gezegd).
Maar idd veel controle's en telefonisch overleg.
#3115127
Ik weet niet hoe ver de afstand is naar je DA ?
En of hij /zij (straks ) dag en nacht bereikbaar is ?
Er vanuit gaande dat de afstand niet te ver is

Misschien heb je het ook al besproken

Maar ik denk dat dat (straks ) wel een aandachtspunt is , gezien de bult in haar keel
Stel , je moet een behoorlijke tijd rijden naar een spoedkliniek ..... snap je hem ?
Dat zou ik in jouw geval even heel zeker willen weten
Dat bied in ieder geval al wat rust  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door