Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Malamoods
#3113585
Is het slim om 'zomaar' melatonine te gaan slikken? Of beter eerst overleggen met huisarts? Ik heb immers begrepen dat het ook bij de drogist zonder recept te verkrijgen is. Heeft iemand ervaring met Melatonine?
Het gaat niet om mezelf overigens, dus de suikerspiegel is geen probleem.  ;) Ik wil in het bijzonder weten of het geschikt is voor een gezond iemand die last heeft van slaapproblemen (inslapen en doorslapen) en last heeft van burn-out en depressie. Erg veel last van fysieke onrust en spierspanning (magnesium inname is al gestart). Iemand ervaring of kennis hierover? Andere suggesties/tips zijn ook welkom! Graag zelfs!  :)
Door Thurin
#3113590
Hier ervaring genoeg.

Melatonine is een natuurlijke lichaamseigen gemaakte stof. Je kan het dus onbeperkt innemen en kan zeker geen enkel kwaad.

Alles in het mom van: baat het niet dan schaadt het ook niet.

Het zal je inderdaad alleen helpen met het inslapen. Ik haal ze hier bij de drogist van 5 mg. (voor kinderen is dit te veel trouwens en kun je beter 1 mg pakken)
Een half uur voor slapen gaan innemen en dan lekker slapen!!!
Door Malamoods
#3113601
Ok thanks!  :) Het is het proberen waard dus...

Heeft het ook 'inwerk' tijd nodig in de zin van dat je het een aantal nachten moet proberen? Of merk je al na inname van 1 dosis dat het werkt (of niet werkt)? Is het een korte termijn oplossing? En hoelang mag je dit middel gebruiken?
Door lalabebe
#3113608
Ik heb dezelfde klachten gehad....slik als ik heel vroeg op moet 2 zuigtabletjes van 3mg en daarbij voor de onrust en stress ook rhodiola en siberische ginseng en ashwaganda....
Je kunt hier even op googlen, ik heb het op advies van mijn natuurgeneeskundige massage therapeut, en ik moet zeggen dat ik me een stuk beter voel.
Succes, oja op advies van de winkel waar ik het koop is het toch ook goed om melatonine niet te lang te blijven slikken.
Door Malamoods
#3113609
lalabebe schreef: Ik heb dezelfde klachten gehad....slik als ik heel vroeg op moet 2 zuigtabletjes van 3mg en daarbij voor de onrust en stress ook rhodiola en siberische ginseng en ashwaganda....
Je kunt hier even op googlen, ik heb het op advies van mijn natuurgeneeskundige massage therapeut, en ik moet zeggen dat ik me een stuk beter voel.
Succes, oja op advies van de winkel waar ik het koop is het toch ook goed om melatonine niet te lang te blijven slikken.
Thanks!
Wat ontzettend fijn dat jij je er goed bij voelt! Slecht slapen is zó vervelend!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3113626
Ik gebruik het een enkele keer. Het werkt binnen een half uur en je hoeft het dus niet een aantal dagen te gebruiken om het te laten werken. Ik heb nachtrust extra sterk van kruidvat. Ik neem er 1 ipv 2(wat op het potje staat)
Er zit magnesium, passiebloemextract, valeriaanextract, tomatenpoeder en melatonine in
Door Lil
#3113638
Ik lees burn out en depressie. Mijn ervaring: niets van die middelen werkt dan. Het eigenlijke probleem is niet het slapen dat is de burn out en de depressie en het slapen gaat vanzelf weer beter als het andere beter gaat.
Duim dat de producten gaan werken. O ja, producten tegen onrust zoals valeriaan etc werken wel, alleen dat slaapspul werkte niet (omdat de slapenloosheid een andere oorzaak had dan slapeloosheid).
Gebruikersavatar
Door Dian
#3113668
ik heb het ook wel gebruikt van de drogist, maar als ik zie wat mijn neefje kreeg via de huisarts dan mocht ik ongeveer een heel potje gelijk naar binnen werken. Het deed bij mij dus echt niets.........
Door Malamoods
#3113676
hannabelgje schreef: Wat goed werkt is lichamelijke beweging. Door de endorfine ga je je beter voelen en daardoor ook beter slapen is mijn ervaring.
Dat is mijn eigen ervaring ook.  ;) Bij de persoon in questie werkt dit echter niet....
Lil schreef: Ik lees burn out en depressie. Mijn ervaring: niets van die middelen werkt dan. Het eigenlijke probleem is niet het slapen dat is de burn out en de depressie en het slapen gaat vanzelf weer beter als het andere beter gaat.
Duim dat de producten gaan werken. O ja, producten tegen onrust zoals valeriaan etc werken wel, alleen dat slaapspul werkte niet (omdat de slapenloosheid een andere oorzaak had dan slapeloosheid).
Ik snap heel goed wat je zegt, maar het slapen is al langer een probleem, al ruim vóór die klachten van burn-out en depressie aanwezig waren. Door slecht slapen kan ook je stressemmer enorm overlopen, dus beetje kip en ei verhaal.

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga ze doorgeven!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door