Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#311282
Het gaat om een bouvier van 10,5 jaar van een collega van mij. Hte dier is ziek sinds zaterdag. Ze is inmiddels weer thuis en het gaat allemaal wat beter maar het houdt nog niet over.

Wat ze precies heeft is niet duidelijk maar ze denken aan een vergifitiging. Dit omdat ze dus zaterdag ziek is geworden en de boer achter hun huis zaterdag de tarwe heeft besproeid met een middeltje. De hond was lusteloos, kon niet meer goed lopen en heeft last van vochtophopingen. Omdat de hartslag erg traag en bijna niet te voelen was dachten ze in eerste instantie aan een vergroot hart maar dat blijkt het niet te zijn. De hond eet en drinkt inmiddels weer, niet niet echt van harte maar het gaat weer naar binnen. De vochtophoping heeft ze nog wel aan haar linkerflank en die lijkt ook niet minder te worden. Ze krijgt hiervoor wel plaspillen.

Wat voor homeopathische middelen kunnen hier ondersteuning bieden?
Door Femke
#311320
homeopatisch weet ik niet, maar misschien een groene leem kuur om het gif z.s.m. uit het lichaam te werken?
Door Lizzy
#311357
Femke schreef: homeopatisch weet ik niet, maar misschien een groene leem kuur om het gif z.s.m. uit het lichaam te werken?
Dacht ik ook aan hoor Femke, maar aangezien de hond nog medicijnen kreeg was ik bang dat groene leem misschien de werking van de medicijnen te niet doet...?
Door Femke
#311606
Lizzy schreef: Dacht ik ook aan hoor Femke, maar aangezien de hond nog medicijnen kreeg was ik bang dat groene leem misschien de werking van de medicijnen te niet doet...?
ja, klopt, niet aan gedacht....

Dan weet ik het eigenlijk niet, misschien Tannetje vragen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#311625
Een homeopathisch middel heb ik zo snel ook niet. Groene leem is wel goed. Krijgt ze alleen plaspillen? Of ok nog andere medicijnen.
Het zou best zo kunnen zijn dat de groene leem beter werkt dan de plaspillen.
Het klinkt inderdaad als een vergiftiging.
Lever en nieren goed?
Door Erna
#311748
Het gaat helemaal niet goed met de hond. Mijn collega is vanmorgen overhaast naar huis gegaan nadat zijn vrouw belde dat het bergafwaarts ging. Vannacht heeft de hond bloed overgegeven.

Ik heb niets meer gehoord en vrees dat ze ingeslapen is. Ze is een bouvier van 10,5 jaar oud.
Door Lizzy
#311860
Oh gatverdamme Erna, wat vreselijk..... :'(. Wat voor kl*te-gif is dit geweest joh? En dat wordt op tarwe gespoten??? Sterkte voor jullie allemaal.....
Door tieneke
#311900
En je ziet ook niet of er net met gif gespoten is :-\
Eergisteren liepen Jaco en ik met de nollebakmonsters langs onze weide-achteruitgang grenzend aan akkerbouw.
Toen pas zag ik(het gras werd geel) dat er gespoten was tegen onkruid,k*t nog aan toe zeg!!!!, zei ik tegen Jaco.....er is met gif gespoten over de graskanten, grenzend aan de boer zijn perceel waar wij nog vrolijk over liepen daags ervoor.
Dus de honden en wij liepen over waarschijnlijk niet zo gezonde grond :-X
Ik bedoel maar..... :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door