Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#311232
Gizmo had een beetje tandsteen toen hij nog op brokken stond, sinds hij op vers is over gegaan is de tandsteen vele malen verminderd.

Er zit nog wel wat, en daar waar het de wang raakt, is het rood.

Wat kan ik aan die rode plek doen?
Door Lizzy
#311321
Hoe bedoel je "waar het de wang raakt is het rood"? Het tandvlees? Is het ontstoken? Geirriteerd? Waardoor dan? (ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp.... ;D).
Door MarijeJoanne
#311337
Uh, Gizmo heeft op de hoektanden dus wat tandplak, en daar valt de wang overheen.
En dat plekje van de wang dat de tand met tandplak raakt, is dus een beetje rood.
Dus niet het tandvlees, maar de wang op dat plekje.

Uh, heb ik het nou beter uitgelegd? ;D
Door Supermax
#311342
Hallo,
Misschien is het geirriteerd door dat tandsteen dat er langs schuift??? Weet niet hoe makkelijk Gizmo is, maar misschien kan je zelf dat tandsteen er met je nagel afhalen, of anders een keertje bij de dierenarts vragen of ie er ff zo'n krabbertje overheen haalt. Is het meteen weer schoon :).
Groetjes,
Mieke
Door bernerfan
#311346
nou volgens mij genezen wonden in de bek heel snel, toch, dus misschien gewoon even afwachten en hem een lekker bot geven tegen de tandsteen :P
Door MarijeJoanne
#311347
Supermax schreef: Hallo,
Misschien is het geirriteerd door dat tandsteen dat er langs schuift??? Weet niet hoe makkelijk Gizmo is, maar misschien kan je zelf dat tandsteen er met je nagel afhalen, of anders een keertje bij de dierenarts vragen of ie er ff zo'n krabbertje overheen haalt. Is het meteen weer schoon :).
Groetjes,
Mieke
Dat het daardoor irriteerd lijkt mij ook.
Maar het gaat mij op het moment er niet om dat er tandplak/tandsteen op zijn tanden zit, maar dat zijn wang (van binnen, niet zo groot hoor, maar maar een klein plekje) rood is.

Dat tandsteen/plak is ook iets dat opgelost moet worden, maar ben bang dat als ik er met een krabbertje over heen ga, de tand beschadigdt en er dus juist weer eerder tandplak opkomt.
Botten en lappen vlees krijgt hij al, pens eet hij helaas niet.

En nu wou ik dus graag weten wat je aan een rode plek aan de binnenkant van de wang kan doen?
Wat ik er op kan smeren bijvoorbeeld?
(om het gevolg te laten verdwijnen dus, de oorzaak heeft een andere oplossing nodig ;) )
Door MarijeJoanne
#311350
bernerfan schreef: nou volgens mij genezen wonden in de bek heel snel, toch, dus misschien gewoon even afwachten en hem een lekker bot geven tegen de tandsteen :P
Dit heeft Gizmo al wat langer, doordat ik dacht, dat geneest vanzelf wel, wou ik het even aankijken.
Maar hij heeft het dus nog steeds, aan beide kanten.
Door Lizzy
#311352
Ik denk dat als het plekje veroorzaakt wordt door het tandsteen dat je kunt smeren wat je wilt, maar dan komt het toch steeds weer terug.... Ik denk dat je dus toch eerst het tandsteen moet verwijderen. Pinkel heeft ook op de hoektanden tandsteen. Komt omdat ze haar tanden niet gebruikt omdat deze te ver afgesleten zijn (doordat ze bij haar vorige 'eigenaar' op tennisballen en gekookte mergpijpjes mocht kauwen....). Je ontkomt er dan niet aan om het met een krabbertje te verwijderen of langer door te gaan met het geven van botten om te kijken of dat helpt. Je zou een paar maal per dag wat Echinacea aan de binnenkant kunnen smeren, maar ik denk dat het niet gaat werken.... Eventueel misschien even polijsten na het afkrabben? Hoe doen de trimsters/trimmers dit? Lupa? Angelique? Fritz? Jeanne? (ben ik nog iemand vergeten ;D??).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 27 apr 2005, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door